۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

چه نکاتی را باید قبل از انجام میکرودرم ابریژن در نظر داشته باشیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
چه نکاتی را باید قبل از انجام میکرودرم ابریژن در نظر داشته باشیم؟

میکرودرم ابریژن معمولا برای برطرف کردن نشانه‌های افزایش سن در پوست نظیر تیرگی، لکه‌ها، منافذ باز و پوست‌های زمخت و خشن کاربرد دارد. در این روش، لایه‌ رویی پوست برداشته می‌شود تا از این طریق از شر آلودگی‌های برجای مانده روی سطح پوست و همچنین سلول‌های مرده خلاص شوید.

افراد زیادی هستند که لایه‌برداری به‌وسیله میکرودرم را به سایر شیوه‌ها نظیر لایه‌برداری شیمیایی یا لایه‌برداری با لیزر ترجیح می‌دهند، این امر به دلیل قیمت پایین انجام میکرودرم ابریژن و همچنین امنیت بالای این شیوه نسبت به سایر شیوه‌های ذکر شده برای لایه‌برداری پوست است.

میکرودرم ابریژن چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه میکرودرم ابریژن

حرکت جلو به عقب نوک دسته این دستگاه، باعث از بین بردن خشکی و سلول‌های مرده پوست از روی لایه کوتیکول (خارجی‌ترین لایه پوست انسان) می‌شود. منافذ بسته پوست هم از این طریق باز خواهند شد. به این ترتیب، سلول‌های مرده‌ توسط دستگاه میکرودرم ابریژن به داخل مکیده می‌شوند و در نتیجه، پوست دوباره ظاهر درخشان و شادابی پیدا می‌کند.

در سطوح بالاتر پزشکی هم از این روش برای مکش قدرتمند پوست استفاده می‌شود. این کار به گردش بهتر خون در مویرگ‌های پوست کمک می‌کند. میکرودرم ابریژن به بازسازی مجدد کلاژن در پوست هم منجر می‌شود. بد نیست بدانید کلاژن پروتئینی است که به جوان‌ ماندن پوست، کمک زیادی می‌کند.

اگر این همه تعریف و تمجیدی که از میکرودرم ابریژن به میان آمد دل شما را برد و قصد انجام لایه‌برداری پوست از این طریق را داشتید، پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی بیشتر از میکرودرم ابریژن، حتما به نکاتی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود دقت داشته باشید.

نکات مهمی که باید قبل از میکرودرم ابریژن به آن‌ها توجه کنید:

لایه‌برداری پوست با میکرودرم ابریژن

  • در حین انجام میکرودرم ممکن است فرد احساس ناخوشایندی را بر روی پوست خود حس کند، اما این فرآیند درد چندانی ندارد.
  • انجام میکرودرم باعث می‌شود تا پوست به صورت موقت، رطوبت خود را از دست بدهد و به همین خاطر، استفاده از محصولات مرطوب‌کننده قوی، به شدت توصیه می‌شود.
  • میکرودرم ابریژن با تمام مزایایی که دارد برای افرادی که به اگزما، برافروختگی پوست، التهاب پوست بر اثر آلرژی، آفتاب‌سوختگی، تب‌خال، زخم‌های باز پوستی، بیماری داءالصدف، خونریزی‌های زیر پوستی و آکنه دچار هستند، توصیه نمی‌شود. با این حساب، حتما قبل از انجام میکرودرم ابریژن با متخصص پوست خود مشورت کنید.
  • حدود ۶ تا ۱۰ جلسه لایه‌برداری پوست بوسیله میکرودرم ابریژن برای رسیدن به نتیجه دلخواه پیشنهاد می‌شود. بین هر جلسه میکرودرم ابریژن، حدود ۲ هفته وقفه بیندازید تا پوست خود را بازیابی کند.
  • پوست پس از انجام لایه‌برداری با این روش، نسبت به آفتاب حساس‌تر می‌شود؛ در نتیجه، تا مدتی از نور مستقیم آفتاب برحذر باشید و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را هم فراموش نکنید.
  • کسی که میکرودرم را بر روی پوست فرد انجام می‌دهد، باید در حین لایه‌برداری، جویای حال و میزان راحتی وی باشد. اگر احساس کردید پوست شما بیش از حد به درون دسته دستگاه کشیده می‌شود، خیلی سریع و بدون تعارف، فردی که در حال انجام میکرودرم ابریژن است را مطلع سازید.
  • برای انجام میکرودرم ابریژن به نزد فرد یا موسسه‌هایی بروید که تخصص این کار را دارند. بدون شک، تحقیقات بیشتر در زمینه صلاحیت این افراد به نفع شما تمام خواهد شد.

کاربردهای میکرودرم

میکرودرم ابریژن به گردش خون بهتر در رگ‌ها کمک می‌کند

میکرودرم برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت و زخم‌های نه‌چندان شدیدی که در اثر آکنه به‌وجود می آیند، کاربرد دارد؛ اما تاثیر این کار، بسته به افراد مختلف متفاوت است. افرادی که منافذ پوستی آنها بیش از حد باز است نیز می‌توانند از میکرودرم ابریژن به عنوان شیوه درمان این مشکل استفاده کنند. لازم به ذکر است که این روش به باز کردن منافذ پوستی هم کمک می‌کند.

برای از بین بردن لک‌های پوست که در اثر کهولت سن یا سایر عارضه‌های پوستی ایجاد می‌شوند نیز می‌توان دست به دامان میکرودرم ابریژن شد.

لایه‌برداری سلول‌های مرده از روی پوست بوسیله میکرودرم ابریژن تا میزان ۵۰ درصد بیشتر به تاثیر بخشی و نفوذ مواد محافظ سلامتی پوست کمک می‌کند؛ به این ترتیب، مواد آرایشی بر روی پوستی که توسط میکرودرم ابریژن لایه‌برداری شده است،‌ بهتر می‌نشینند.

میکرودرم به گردش خون بهتر در رگ‌ها کمک می‌کند و در نتیجه، مواد غذایی بهتر به سلول‌های پوست می‌رسند. این کار، در نهایت به تولید شدن سلول‌های جدیدِ بیشتری ختم می‌شود تا بافت پوست تقویت شده و حالت کشسان بیشتری داشته باشد.

بین جلسات میکرودرم ابریژن برای بازیابی پوست فاصیه بیاندازید فرآیند کلی میکرودرم پوست صورت، حدود ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد؛‌ مشخص است که ادامه این کار برای پوست گردن، دست و سایر نقاط بدن به زمان بیشتری نیاز دارد. تجربه نشان داده است پوست افرادی که در رده سنی ۳۵ تا ۵۰ سال قرار دارند، نسبت به انجام میکرودرم ابریژن واکنش بهتری نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که کیت‌هایی برای انجام میکرودرم در منزل ساخته شده است، اما استفاده از آنها باعث می‌شود تا احساس نامطلوبی را در حین این کار داشته باشید.

دراین‌جا به پایان نکاتی که باید در خصوص میکرودرم ابریژن پوست بدانید رسیدیم، اگر شما هم در این زمینه تجربه‌‌ای دارید، ما و سایر کاربران را در قسمت نظرات از تجربیات خود باخبر سازید.

منبع: Drbaileyskincare ۱ دیدگاه 10042بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. با درود، بهتر است میکرودرم در فصل تابستان انجام نشود چون در این فصل به علت تابش بیشتر اشعه خورشید و قرار گرفتن در معرض آفتاب احتمال بروز لک به دلیل نازک و حساس شدن پوست بیشتر است.
    بهترین زمان، فصول پاییز و زمستان است.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه