مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

بایدها و نبایدهای مربوط به شیو زیر بغل را می‌دانید؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
بایدها و نبایدهای مربوط به شیو زیر بغل را می‌دانید؟

شیو بدن یکی از کارهای واجبی است که اکثر افراد از آن نفرت دارند. سرعت رشد موهای اضافه بدن زیاد است و در کوتاه مدت دوباره موها مزاحم روی پوست ظاهر می‌شوند. یکی از سخت‌ترین قسمت‌های اصلاح شیو زیر بغل است. کاری سخت که روزهای گرم سال باید مرتب آن را انجام دهید تا راحت‌تر لباس‌های باز بپوشید. جدا از بحث مرتب‌بودن، ما شیو را برای رعایت بهداشت انجام می‌دهیم. بوی بدن، سلامت آن و البته ظاهر بدن بدون موهای اضافه زیر بغل بهتر است. برای انجام این عمل دشوار باید به چند نکته توجه کنید تا دچار اشتباه نشوید. اشتباهاتی که باعث بروز جوش‌های دردناک، رنگ تیره زیر بغل، موهای زیر پوستی و گاهی سوختگی‌های بدشکل پوست می‌شوند. ما در ادامه چند باید و نباید مهم در شیو زیر بغل را به شما معرفی کرده‌ایم؛ پس با دقت همراه ما باشید.

از تالک استفاده کنید

Don’t wear fitted clothes

در روزهای گرم تابستان شیو زیر بغل سخت‌تر می‌شود. علت سخت‌شدن شیو در تابستان عرقی است که باعث خیسی بدن می‌شود. موهایی که به پوست بدن چسبید‌ه‌اند و تیغ نمی‌تواند آن‌ها را حذف کند. ‌حتماً تجربه کرده‌اید که تیغ پوستتان را زخم کرده است؛ ولی موها هنوز پابرجا هستند. برای جلوگیری از زخم‌شدن بدن، زبری پوست، پیشگیری از کهیر و خشک‌کردن رطوبت اضافه باید از پودر تالک کمک بگیرید. پودر تالک در بعضی از پودرهای مخصوص بچه وجود دارد که به کم‌شدن رطوبت اضافه بدن شما کمک می‌کند و شیو بدن را آسان می‌کند.

لایه برداری فراموش نشود

لایه برداری فراموش نشود

قبل از شیو زیر بغل باید از تمیزی پوستتان مطمئن شوید. تمیزی پوست یعنی سلول‌های مرده، دانه‌های عرق و دیگر آلودگی‌های بدن حذف شوند. می‌توانید با استفاده از یک اسکراب خوب خانگی به همه این اهداف برسید. چگونه اسکراب خانگی تهیه کنید؟ ما به شما می‌گوییم. مقدار مساوی از شکر قهوه‌ای، عسل ارگانیک و آب لیمو را با هم مخلوط کنید تا یک اسکراب خانگی قوی برای بدنتان داشته باشید. این اسکراب به‌غیر از لایه برداری پوست، به بهترشدن بوی بدنتان هم کمک می‌کند. این مخلوط را به بدنتان بزنید، به‌آرامی ماساژ دهید و با آب ولرم شست‌وشو دهید.

شیو زیر بغل را در جهت درست انجام دهید

شیو زیر بغل را در جهت درست انجام دهید

استفاده از تیغ خلاف جهت رشد مو کاری است که اکثر افراد انجام می‌دهند. باید بدانید که این کار اشتباه محض است و می‌تواند به پوست حساس شما آسیب بزند. وقتی تیغ را خلاف جهت رشد مو حرکت می‌دهید پوستتان تحریک می‌شود. تحریک پوست در این منطقه سوختگی پوست، زبری پوست و موهای زیر پوستی را به همراه دارد؛ پس روش درست شیو این است حرکت تیغ در جهت رشد موهای بدن. این کار یعنی بدون آسیب به پوست بدن از شر موهای اضافه خلاص شوید.

تمیزکردن تیغ را فراموش نکنید

تمیزکردن تیغ را فراموش نکنید

با کشیدن تیغ روی پوست چه اتفاقی می‌افتد؟ تیغ موهای اضافه، سلول‌های مرده و لایه کثیف پوست را حذف می‌کند و روی خود نگه می‌دارد. همه این‌ها آلودگی را به همراه دارند که پوست بدن را در حالت دفاع قرار می‌دهد. برای جلوگیری از واکنش آلرژیک یا هر نوع عفونت احتمالی بعد از هر مرتبه استفاده از تیغ آن را بشویید. شیو زیر بغل با این روش بسیار ایمن است. در شیو صحیح و ایمن باید هر بار کشیدن تیغ روی پوست با شستن تیغ همراه باشد.

محصولات مراقبت پوستی فراموش نشوند

محصولات مراقبت پوستی فراموش نشوند

بعضی افراد پوستی حساس دارند. شیو زیر بغل در این افراد سخت‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید. پوستی که مانند پوست مرغ دانه دانه شده، التهاب وحشتناک، درد، احساس سوزش و قرمزی پوست از عوارض اصلاح در این افراد است. تصورش هم سخت است. این افراد در دو راهی سلامت یا سلامت گیرافتاده‌اند. شیو پوستشان را آزار می‌دهد و شیونکردن هم پوستشان را اذیت می‌کند. تنها راه موجود این است که از محصولات مراقبت از پوست بعد از اصلاح استفاده کنند. این محصولات پوست را تا 48 ساعت بعد از استفاده از هر نوع عارضه حفظ می‌کنند. بعد از استفاده از اسپری‌های بعد از اصلاح، خنکی لذت‌بخشی را در پوست متلهب خود احساس می‌کنید. امیدواریم با انتخاب محصول مراقبتی درست، از تمیزشدن بدنتان لذت ببرید.

لباس مناسب بپوشید

لباس مناسب بپوشید

لباس مناسب بعد از شیو زیر بغل با لباسی که مناسب مهمانی است تفاوت دارد. لباس نوع دوم، یعنی لباس مهمانی کیپ تن شماست و بدن شما را در آغوش کشیده است. این لباس دقیقاً نقطه مقابل لباس مناسب شیو است. لباس خوب بعد از اصلاح لباسی است که با پوست شما تماس نداشته باشد و پوستتان را تحریک نکند. این ویژگی کدام لباس است؟ لباس‌های گشاد. هر چه لباس در این مرحله گشادتر برای سلامت پوست شما بهتر.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم همه بایدها و نبایدهای مربوط به شیو زیربغل را برایتان بگوییم. امیدواریم مطالب برایتان مفید بوده باشد. در پایان هم پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن زیربغلی خوشبو مرتب مقاله زیر را هم با دقت بخوانید. در انتها نیز می‌توانید برای تهیه بهترین وسایل شیو، بهترین عطرها و بهترین دئودورانت های مردانه و زنانه به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. فروشگاه اردمی مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن است. شما چه روش‌های بهترین برای شیو زیر بغل می‌شناسید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ها 12003بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه