تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

درخشان کردن مو با حنا

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
درخشان کردن مو با حنا

مسئله مهم در مورد حنا برای مو این است که وقتی می‌خواهید موی خود را با حنا رنگ کنید معلوم نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد. گاهی وقت‌ها مشکلی پیش نمی‌آید اما گاهی اوقات موها کاملا تغییر می‌کنند. تست بخشی از موها قبل از استفاده کامل ضروری است. اولین تجربه برخی افراد از حنا بسیار وحشتناک است اما باور کنید مقصر حنا نیست. اگر حنا را روی موهایی بگذارید که دکلره شده باشند، موهای شما سبز می‌شوند. اما اگر به درستی از حنا استفاده کنیم هم به رنگ بسیار زیبایی خواهیم رسید و هم این‌که از ماده طبیعی استفاده کرده‌ایم. پس تا انتهای این متن همراه ما باشید:

نتیجه گذاشتن حنا روی موی رنگ شده به چند چیز بستگی دارد:

آیا حنا خالص است یا با مواد دیگر ترکیب شده است؟ آیا قرار است رنگی به جز قرمز به موها بدهد؟ اگر ترکیبات دیگری همراه آن باشد ممکن است حنا رنگ عجیبی از خود تولید کند مخصوصا وقتی روی موی رنگ شده بگذارید. آیا موی شما با آب سخت رشد کرده است یا آب سبک؟ آیا پیش از این ماده شیمیایی خاصی روی مو گذاشته‌اید؟ باز هم تاکید می‌کنیم که برای گذاشتن حنا روی موی رنگ شده حتما قبل از آن روی چند رشته مو آن را امتحان کنید. همیشه قرار نیست نتیجه بدی حاصل شود ولی آزمودن آن بهتر از تاسف خوردن است.

گیاه حنااز حنا می‌توان به عنوان درخشان‌کننده، مرطوب‌کننده و رنگ برای مو استفاده کرد. حنا مو را از آسیب حفظ می‌کند. در واقع حنا نوعی نرم‌کننده و محرک رشد مو است. مطالعات علمی نیز نشان می‌دهد حنا به نسبت دیگر محصولات بازار نرم‌کننده بهتری است. استفاده منظم از آن مو را حجیم و پر می‌کند.

حنا چطور عمل می‌کند؟

حنا نام دیگر گیاه لاسونیا است. وقتی با آب مخلوط می‌شود رنگ قرمز تولید می‌کند که به پوسته‌ سطحی مو می‌چسبد و آن را می‌پوشاند. مثل ماده پروتئینه مو است به‌علاوه این‌که رنگ قرمز خاصی هم دارد. هرچه بیشتر روی مو بماند رنگ بیشتری به آن می‌دهد.

یک حنای رقیق، موها را تقویت می‌کند و اگر به مدت کوتاه روی مو باشد رنگ قرمز شفافی از خود به جای می‌گذارد.

حنا واقعا شگفت‌انگیز است. البته کمی کثیف‌کاری هم دارد و روی دست‌های شما لکه باقی می‌گذارد. استفاده از آن کمی سخت است ولی به نتیجه‌اش می‌ارزد.

نتیجه استفاده درست از حنا، درخشش و رنگ قرمز زیبایی است که مناسب فصل سرد زمستان است. این رنگ بعد از مدتی پاک می‌شود و دوباره رنگ طبیعی مو پدیدار می‌شود.

 

وسایل مورد نیاز

برای رنگ کردن مو با حنا به این وسایل نیاز دارید:وسایل مورد نیاز برای زدن حنا به مو

  • کاسه پلاستیکی و فرچه
  • سرکه سیب
  • قاشق اندازه‌گیری
  • عسل
  • روغن مطلوب خودتان برای مو
  • آب داغ
  • سلفون یا کلاه نایلونی
  • دستکش
  • حنا

طرز استفاده

طرز استفاده از حناسه پیمانه حنا را در کاسه بریزید و با یک قاشق غذاخوری آب داغ مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری از روغن مو به آن اضافه کنید و با فرچه مخصوص خوب هم بزنید. یک قاشق عسل نیز اضافه کنید و هم بزنید تا تبدیل به خمیر شود.

به نظر نمی‌رسد راهی بدون کثیف کاری برای زدن حنا وجود داشته باشد. اما نباید بگذارید این مسئله شما را پشیمان کند. می‌توانید با برس و صابون و مواد دیگر دست‌های‌تان را به خوبی تمیز کنید.

حنا را به ریشه موها بزنید. مراقب باشید به پوست صورت و پیشانی برخورد نکند. آن را به ریشه موها و سپس کل موها بزنید.

اگر از یک طرفِ جلوی سر شروع کردید حنا را در بخش‌های کوچک به موها بمالید اگر از ریشه‌ها شروع کردید آن را به سمت انتهای مو بکشید.

دور سر را به طور کامل حنا بزنید و مطمئن شوید همه موها پوشیده شده است و نقطه‌ای خشک باقی نمانده است.

سپس موها را پشت سر جمع کنید و با کلاه نایلونی بپوشانید.

یک کلاه کوچک روی کلاه نایلونی بگذارید و بعد از 30 دقیقه الی یک ساعت، بسته به میزان رنگی که می‌خواهید، آن را بشویید. اگر می‌خواهید مو کاملا قرمز شود باید کل شب حنا روی مو باقی بماند.

حال می‌توانید موها را بشویید. اگر از صابون زیتون و سپس سرکه سیب استفاده کنید باقی‌مانده حنا از روی موها راحت‌تر پاک می‌شود.

ممکن است شما تجربیات دیگری از اولین برخوردتان با حنا داشته باشید. خوشحال خواهیم شد اگر این تجربیات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: About دیدگاه‌ها 13966بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه