تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

دکوپاژ مو چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
دکوپاژ مو چیست؟

دکوپاژ مو، فرآیندی برای حذف رنگ مویی است که نمی‌خواهید. این تکنیک زمانی کاربرد دارد که مو تیره‌تر از رنگ اصلی خود رنگ شده ‌است و به عنوان مقدمه‌ای برای تصحیح رنگ به کار می‌رود و این بدان معناست که مو بعد از دکوپاژ، دوباره رنگ می‌شود تا به رنگ دلخواه برسد. احتمالا می‌دانید که روش دکوپاژ با این‌که از مواد شیمیایی سبک‌تری نسبت به دکلره در آن استفاده می‌شود باز هم برای موها سنگین است و تا حد امکان باید از آن بپرهیزید و بهتر است برای این کار به آرایشگاه مراجعه کنید. بعد از اتمام کار، برای آب‌رسانی به موها، باید تا چند ماه از حالت دهنده‌های مو استفاده کنید.

چه زمانی از دکوپاژ مو استفاده می‌شود؟

hair-colorگاهی اوقات موها به رنگی در می‌آیند که مطلوب نیست و نمی‌توان صبر کرد تا مو رشد کند و رنگ پایین برود. گاهی اوقات موها را از ریشه رنگی می‌زنید که بعد از اتمام کار، آن را دوست ندارید یا این‌که رنگ، تیره‌تر از حد انتظار شما می‌شود. برای دکوپاژ مو، از مواد شیمیایی استفاده می‌شود که میزان باز شدن لایه‌های مو را افزایش می‌دهد؛ از طریق باز شدن این لایه‌های کوتیکول مو، می‌توان رنگ قبلی را با استفاده از مواد شیمیایی از آن خارج نمود.

از آن‌جا که به دلیل دکوپاژ، لایه‌های کوتیکول مو از هم باز می‌شوند، می‌توان رنگ جدید را بلافاصله بعد از اتمام دکوپاژ به مو زد. با این حال، این کار باید با احتیاط انجام شود زیرا دکوپاژ، رنگ اصلی مو را نیز از بین می‌برد (شبیه دکلره) و ممکن است رنگ جدید، حالت فانتزی پیدا کند. مثلا رنگ‌های تیره، پایه قرمز دارند و اگر رنگ موی طبیعی فرد، بلوند خاکستری باشد، بعد از دکوپاژ رنگ قهوه‌ای تبدیل به سبز می‌شود. بنابراین دوبار رنگ زدن مورد نیاز است، یکی برای از بین بردن رنگ اصلی و دیگری برای ایجاد رنگ مورد نظر.

عوارض دکوپاژ مو

انتهای موهای خود را به‌طور منظم کوتاه کنید تا موهای دوشاخه شده را کم کم حذف کنیدباز شدن لایه‌های کوتیکول مو، آن را شکننده می‌کند. بعد از انجام دکوپاژ، مو شکننده و زبر می‌شود. برای نرم کردن این موها باید از حالت‌دهنده‌های قوی استفاده کرد و انتهای موهای خود را به‌طور منظم کوتاه کنید تا موهای دوشاخه شده را کم کم حذف کنید و ظاهر نامطلوب ناشی از دکوپاژ را از بین ببرید. آرایشگاه‌ها معمولا خدمات مرطوب‌کنندگی و نرم کردن مو بعد از دکوپاژ را انجام می‌دهند.

مواد شیمایی به کار رفته در دکوپاژ، ضعیف‌تر از دِکُلره و روشن کردن مو هستند. دکلره کردن مو در منزل، باید با دقت و احتیاط و طبق دستورالعمل انجام شود. اگر در این کار تردید دارید با متخصصان مشورت کنید و در پایان خواهشمندیم تجربیات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 47160بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه