تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا مصرف پروتئین بر رشد مو تاثیر دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
آیا مصرف پروتئین بر رشد مو تاثیر دارد؟

پروتئین فواید زیادی برای رشد مو دارد اما مهم‌ترین آن‌ها تقویت ارتباط فولیکول با پوست سر و قدرت آن برای ضخیم کردن رشته‌های مو است. بیشتر اوقات پروتئین به تنهایی نمی‌تواند باعث رشد تارهای موی جدید شود؛ کاری که پروتئین انجام می‌دهد بهبود قدرت و سلامت مویی است که هنوز در حال رشد است. این فواید برای همه افراد یکسان نیست و بیشتر این فواید به نوع و شکل پروتئین مربوط می‌شود. یکی از شیوه‌ها مصرف غذاهای سرشار از پروتئین است اما شامپوهای پروتئینه، حالت‌دهنده‌ها و ماسک موها تاثیر بلافاصله دارند. تداوم مصرف این محصولات از ریزش مو جلوگیری می‌کند و در عین حال ظاهری ضخیم‌تر و حجیم‌تر به مو می‌دهد.

جلوگیری از ریزش مو

استفاده از پروتئین، شیوه‌ای درمانی برای جلوگیری از ریزش مو است. یکی از دلایل ریزش مو ژنتیکی است به ویژه در سنین بالا و ارتباط نزدیکی با استرس دارد. همیشه راه حلی برای بازگرداندن موهای ریخته وجود ندارد و الگوی ریزش را نمی‌توان متوقف کرد. هم‌چنین بسیاری از هواداران درمان‌های طبیعی پیشنهاد می‌کنند که به جای داروها و کرم‌های شیمیایی، از غذاها و مکمل‌های حاوی پروتئین استفاده کنیم. برخی از پژوهشگران پیشنهاد می‌کنند غذاهای خاصی برای تقویت مو مصرف کنیم مثل سالمون و تخم کتان. مواد خوراکی هم هستند که حاوی اسید چرب امگا 3 هستند و ارتباط مستقیم با بهبود و سلامتی، ناخن و پوست دارند.ریزش مو ژنتیکی است به ویژه در سنین بالا و ارتباط نزدیکی با استرس داردکمبود شدید پروتئین هم‌چنین به ریزش مو منجر می‌شود و در این مورد، مصرف غذاهای پروتئین‌دار باعث جبران ریزش مو می‌شود. بیشتر افرادی که به انواع مختلف مواد غذایی دسترسی منظم دارند، به دلایل تغذیه‌ای دچار ریزش مو نمی‌شوند. ریزش مویی که فقط به دلیل کمبود پروتئین باشد بسیار نادر است.

تقویت مو

جلوگیری از شکنندگی مو دلیل دیگری برای مصرف مکمل‌های پروتئینی است. وقتی مو می‌شکند، با طول طبیعی رشد نمی‌کند. اگر مو مستعد شکستن باشد، ممکن است تلاش برای تحریک رشد مو بی‌اثر باشد. پروتئین کافی، مو را تقویت می‌کند و از پارگی، گره‌خوردگی، شکستن مو و هر آن‌چه که به شکستن مو منجر شود جلوگیری می‌کند.

 بهبود درخشندگی و ضخامت مو

بسیاری از طرفداران مصرف پروتئین ادعا می‌کنند این ماده سلامتی کلی مو را بهبود می‌دهد. این مسئله لزوما ارتباط مستقیم با رشد مو ندارد اما بر ظاهر کلی تاثیر می‌گذارد. مو از مولکول‌های پروتئین ساخته می‌شود، دلیل پیشنهاد مصرف پروتئین برای رشد مو همین است.منابع پروتئیناما همه پروتئین‌ها شبیه هم نیستند. پروتئین مو کراتین نام دارد که مستقیما مسئول تشکیل هر رشته مو است. مصرف پروتئین در افراد مختلف متفاوت است. این پروتئین ممکن است حیوانی یا گیاهی باشد. میزان نیاز روزانه افراد به پروتئین به وزن، قد و دیگر عوامل بستگی دارد. افرادی که ایمنی بدن پایینی دارند یا بیماری‌هایی مثل کمبود آهن دارند ممکن است به پروتئین بیشتری نیاز داشته باشند. به طور میانگین، افراد بزرگسال روزانه به 40 تا 70 گرم پروتئین نیاز دارند. مصرف بیشتر، رشد بیشتری در پی دارد اما بیشتر این موارد به شرایط افراد بستگی دارد.

مصرف مکمل

یک رژیم سرشار از پروتئین معمولا برای شروع خوب است. تخم مرغ، سالمون و جگر، منابع خوبی از پروتئین و قابل دسترس هستند. محصولات لبنی مثل ماست، پنیر محلی نیز گزینه‌های خوبی هستند به ویژه برای گیاه‌خواران. منابع دیگر، مخمر آبجو و سبوس گندم است. به علاوه مکمل‌های فرآوری شده پروتئین، اغلب به شکل پودر یا کپسول موجود هستند اما به طور کلی این مکمل‌ها را نمی‌توان جایگزین مصرف غذاهای طبیعی کرد.

افراد علاوه بر مصرف پروتئین معمولا می‌توانند محصولاتی برای مو تهیه کنند که مو را از خارج بدن تقویت کنند. این کار شامل استفاده از حالت‌دهنده‌ها، اسپری‌ها، لوسیون یا همان ماسک مو است. لطفا تجربیات مفید خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Wisegeek ۱۸ دیدگاه 33341بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سلام جوان ۱۶ سالم موهام جدیدا ریزش پیدا کرده و میخام مکمل گینر یا کربو پروتعین مصرف کنم مشکل یا ضرری داره؟؟

  2. درود و خسته نباشید
    من حدودا نه ماه هست که مو کاشتم، می‌خواستم بدونم مصرف کراتین برای موهام ضرر داره یا خیر؟ مکملی ک خریدم ONکراتین هسش.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  3. باسلام و خسته نباشید. من ۲۲سالمه خیلی موهامو بلند کردم می‌خوام ببندم؛ اما خیلی ریزش دارم همراه خارش و شوره چرب. شامپو های مختلفی هم استفاده کردم مثل کتوکونازول و اویدرم برای شوره چرب و… ولی جواب نگرفتم می‌شه راهنماییم کنید؟

  4. سلام خسته نباشید.
    من می‌خوام برای رشد موهام از قرص ال دی استفاده کنم. خرد کنم و با آب به ریشه موهام بزنم باعث رشد سریع می‌شه؟

    • درود به شما دوست عزیز?

      خیر پیشنهاد می‌کنیم این کار رو انجام ندید؛ چراکه چنین اقدامی توجیه علمی نداره.

      گروه اُردمی از همراهی شما سپاس‌گزار بوده و برای شما آرزوی موفقیت می‌کند. ??

  5. سلام
    می‌شه یه قرصی معرفی کنین که در جلوگیری از ریزش موثر باشه؟

    • درود به شما میلاد عزیز?

      پیشنهاد ما به شما استفاده از زینک پلاس، هیر ویت و بیوتین است.

      گروه اُردمی از همراهی شما سپاس‌گزار بوده و برای شما آرزوی موفقیت می‌کند. ??

  6. سلام ۲۳ سالمه ، مشکل ریزش مو دارم اکثرا فرقهای سرم خالیه و خیلی کم پشت شده، ویتامین دی پایین داشتم که با دکتر مهار کردم، و مشکل هورمونیم هم نرمال شده ولی ریزش موهام ربطی به این موضوعات نداره راهنمایی کنید لطفا.

  7. سلام خسته نباشید
    من سه بار درهفته حمام میرم و از ماسک موی کراتین فاربن با آبکشی داخل حمام و شیرموی پروتئین فاربن بدون آبکشی روی موی مرطوب میزنم میخواستم بدونم محصولات پروتئین دار مثل شیرمویی که من استفاده میکنم باید چندبار درماه استفاده بشه؟!

  8. سلام
    من 40 سالمه یک ماهه بدنسازی شروع کردم قبلا موهام ریزش داشت ولی از وقتی که از گینر مکمل بدنسازی استفاده کردم اصلا ریزش موهام قطع شده. علتش میتونه وجود پروتین و مواد معدنی در گینر باشه. آیا قطع کنم باز موهایم خواهد ریخت ممنون

    • درود به شما دوست عزیز
      خیر مجدد ریزش نخواهید داشت.اگر به دلیل کمبود ویتامین ریزش داشتید با برطرف شدن کمبود ریزش قطع میشود.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  9. با سلام و احترام خدمت گروه اردمی
    من یک ماه هس که کاشت مو انجام دادم
    الان ک میبینم قسمتی از موهای اطراف پشت سرم که مو برداشت شده سفید شدن. دقیقا پشت گوشم. قبلا سفید نبودن.علت چی میتونه باشه.ممنون از توجه شما

    • درود به شما دوست عزیز
      خیلی از عوامل باعث بروز این اتفاق میتوانند باشند، از جمله استرس، کمبود ویتامین دی،

      رشته های اعصاب سمپاتیک به طور مستقیم تا پیاز مو پیش می روند، استرس مزمن یا حتی استرس ناشی از کاشت، با تحریک اعصاب سمپاتیک ممکن است به سلول های سازنده رنگدانه مو آسیب بزنند، و با ضعیف شدن فولیکول این سفید شدن را جلو بیندازند،

      سعی کنید از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید که سرشار از ویتامین ب۱۲ ، آنتی اکسیدان ها، باشد و از مصرف سیگار پرهیز کنید، تا رفته رفته این مشکل حل شود و یا بیشتر نشود.
      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه