تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ترفندهای زیباتر کردن لب ها؛ با این روش ها آرایش خود را جذاب‌تر کنید

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
ترفندهای زیباتر کردن لب ها؛ با این روش ها آرایش خود را جذاب‌تر کنید

به‌جرئت می‌توان گفت تأثیری که رژ لب در زیباسازی آرایش دارد، هیچ کدام از دیگر لوازم آرایش ندارند. صورت های بدون آرایش، فقط با یک رژ نیز تغییر می‌کنند و جلا می‌یابند. به‌همین دلیل بانوان، برای انتخاب بهترین مارک رژ لب بیشتر دقت می‌کنند. البته همه به‌خوبی می‌دانند که اگر ترفندهای زیباتر کردن لب را ندانند، حتی بهترین رژ لب‌ هم آنگونه که انتظار دارند لب ‌هایشان را جذاب و زیبا نمی‌کند. خوشبختانه روش‌‌ های خوبی وجود دارد که می‌توان با آن لب های خود را از همیشه جذاب تر کرد.

لایه برداری لب ها

لایه برداری لب برای زیباتر کردن لب

یکی از ترفندهای زیباتر کردن لب ها، لایه برداری آن‌هاست. حتماً شما هم از جادوی لایه ‌برداری باخبر هستید و دست‌کم هفته‌ای یک بار این کار را انجام می‌دهید. جالب است بدانید که برای زیباتر شدن لب‌ ها لازم است آن‌ها را نیز لایه برداری کنید. برای این کار کافی است یک برس یا مسواک با تارهای نرم و نازک انتخاب کنید. این برس را در شربت بسیار غلیظی از شکر فرو ببرید تا به دانه‌های خیس‌خورده‌ی شکر آغشته شود. سپس برس را روی لب ‌های خود بمالید تا سلول‌های مرده از سطح پوست پاک شود. اگر برس در دسترستان نبود، این کار را با دست نیز می‌توانید انجام دهید. در نهایت نیز لب‌ ها را با دستمالی آغشته به آب‌ نیمه‌گرم تمیز کنید و در جهت دورانی ماساژ دهید.

استفاده از بالم لب

استفاده از بالم لب برای زیباتر کردن لب

بالم لب مانع از ترک خوردن لب شده و آن را مرطوب نگه می‌دارد؛ بنابراین تضمینی برای زیباتر کردن لب ها محسوب می‌شود. باید در انتخاب بهترین بالم لب نیز همانند انتخاب بهترین مارک رژ لب دقت کنید. یک بالم لب باکیفیت خریداری کنید و آن را روی لب‌ ها بمالید. به‌هر اندازه که بالم بیشتر روی لب باقی بماند،‌ به‌همان اندازه نیز لب ‌های شما نرم‌تر خواهد شد. در نهایت بالم لب را پاک کنید؛ زیرا زدن رژ لب روی بالم لب، چسبندگی لازم میان رژ و پوست را از بین می‌برد.

زیرسازی برای زیباتر کردن لب ها

زیرسازی برای زیباتر کردن لب

زیرسازی می‌تواند به دوام و ماندگاری بیشتر رژ لب کمک کند. همچنین استفاده از مواد زیرساز قبل از آرایش لب باعث می‌شود رنگ واقعی رژ لب خودش را نشان دهد و به اطراف پخش نشود. این کار به ثبات رژ لب در هوای گرم نیز کمک شایانی می‌کند. برای این کار از کمی پرایمر یا کانسیلر یا کرم پودر استفاده کنید. اگر لازم بود مقداری از مواد زیرساز را در اطراف لب نیز بزنید. برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر، لب ها را در حالت لبخند و باز از هم نگه دارید تا خطوط و چروک ریز از هم باز شده و مواد زیر ساز، رنگ لب شما را یکدست کند.

استفاده از خط لب

اهمیت استفاده از خط لب

ساختار رژ لب به گونه‌ای است که نمی‌توان با آن دور لب ها را مرتب و زیبا فرم داد. استفاده از خط لب مناسب به شما کمک می‌کند تا دور لب را با دقت و کاملاً قرینه خط بکشید. این کار به برجسته شدن لب و نمای بهتر آن نیز کمک می‌کند. در انتخاب رنگ مداد لب دقت کنید که با رژ لب شما همخوانی داشته باشد. هرگز از مداد پررنگ‌تر از رژ استفاده نکنید.

آغشته کردن لب به رژ لب

کاملاً رژ لب بزنید

پس از زیرسازی و کشیدن خط لب، نوبت به زدن رژ لب می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر، بهترین مارک رژ لب را انتخاب کنید. بهتر است رژ لب را در حالت ضربدری روی لب ‌ها بمالید. این کار را از مرکز لب شروع کنید و سپس کناره لب را رژ بزنید. دقت کنید رژ لب به تمامی قسمت‌ها در حالتی کاملاً یکدست مالیده شود. برای ثبات رنگ رژتان، یک لایه دیگر رژ بزنید. در نهایت با یک برس آرایشی به قسمت‌هایی از لب که به مرتب سازی نیاز دارد، کانسیلر بزنید.

نکته های قبل از زدن رژ لب

ترفندهای زیباتر کردن لب قبل از زدن رژ لب

حال که ترفندهای زیباتر کردن لب را دانستید، لارم است نکات زیر را نیز مدنظر قرار دهید تا آرایشتان از همیشه جذاب تر شود.

۱. رژ زدن پس از زیرسازی ‌لب، دوام آن را بیشتر می‌کند.
۲. اگر زیاد اهل استفاده از رژ لب نیستید، پیشنهاد می‌کنیم به‌ لب‌ها مقداری وازلین بزنید. البته بهتر است وازلین‌های رنگی را انتخاب کنید.
۳. برق لب را به‌تنهایی روی لب ‌ها نمالید و حتماً روی رژ لب از برق لب استفاده کنید.
۴. استفاده از بالم لب، دوام رژ لب را افزایش می‌دهد.
۵. مداد لبی که انتخاب می‌کنید باید تقریباً همرنگ رژ لب شما باشد.
۶. رژ لب با طیف‌های قرمز را می‌توانید در کنار مداد لبی با طیف قهوه‌ای استفاده کنید.
۷. در صورت لزوم از خط لب به‌عنوان رژ لب هم می‌توانید کمک بگیرید.
۸. اگر خط لبی که می‌کشید حاوی ترکیبات مرطوب کننده نیست، بهتر است قبل از رژ زدن، به لب ‌ها کرم مرطوب‌کننده بمالید تا خشکی لب را برطرف کند.

به شما توصیه می‌کنیم علاوه بر اینکه در انتخاب بهترین مارک رژ لب دقت می‌کنید، روش‌های بالا را برای زدن رژ لب امتحان کنید. اگر شما هم از آن دسته از خانم‌هایی هستید که به آرایش لب های خود اهمیت می‌دهید و ترفندهایی برای زدن رژ لب می‌شناسید، این نکات مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانندگان وبلاگ اردمی در میان بگذارید.​

دیدگاه‌ها 2677بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه