تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهنمای آسان خرید بهترین ماسک صورت؛ ماسک صورت مناسب پوست شما چیست

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
راهنمای آسان خرید بهترین ماسک صورت؛ ماسک صورت مناسب پوست شما چیست

همه‌ی ما کم‌وبیش تعریف‌های بی‌شماری از ماسک صورت شنیده‌ایم. بسیاری از خانم‌های آگاه به فواید ماسک، برای خرید بهترین ماسک صورت ساعات متمادی در بازار هستند. گاهی نیز علاوه بر هزینه،‌ زمان زیادی هم هدر می‌دهند؛ ولی چیزی که مناسب پوستشان باشد، پیدا نمی‌کنند. در واقع بهترین انتخاب، زمانی رخ می‌دهد که انواع ماسک صورت و کارایی هر کدام را بشناسیم. در این نوشتار، راهنمای آسان انتخاب ماسک صورت را برای شما تهیه کرده‌ایم تا بدانید ماسک صورت مناسب پوست شما کدام است. امیدواریم این مقاله برای شما کارگشا باشد.

فواید ماسک صورت

ازآنجایی‌که ماسک صورت با حس لامسه و پوست سروکار دارد، تعامل با آن در همان لحظه‌ی اول دلنشین است. البته خاصیت لایه‌برداری و التیام‌بخشی ماسک صورت باعث می‌شود هنگام استفاده از آن، احساس خوب رضایت داشته باشید. حس تمیزی یا سبکی پوست پس از استفاده از ماسک نیز یکی از دلایل جذب افراد به این محصول است. البته فواید ماسک صورت به همین جا ختم نمی‌شود. در ادامه درباره‌ی این محصول بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

  • تمیز کردن عمیق پوست

تمیز کردن پوست با ماسک

شستن صورت با پاک کننده آرایشی و صابون، برای سلامت آن‌ کفایت نمی‌کند. در واقع این پاک‌کننده‌ها نمی‌توانند آلودگی‌ها را از منافذ پوست بیرون بکشند. در این گونه مواقع اهمیت استفاده از ماسک صورت، آشکارتر می‌شود. انواع ماسک صورت مناسب پوست ریزترین آلودگی‌ها را از عمق منافذ پوستی بیرون می‌کشند و پوست را سم زدایی می‌کنند.

  • ازبین‌بردن سلول های مرده

تجمع سلول های مرده روی پوست باعث گرفتگی منافذ آن می‌شود و دردسرهای زیادی از جمله تولید آکنه، ایجاد چین و چروک، بروز بیماری‌های عفونی پوست و غیره را به دنبال دارد. خوشبختانه برای ازبین‌بردن سلول های مرده و جلوگیری از عارضه های پوستی نیز می‌توانید به بهترین ماسک صورت اعتماد کنید.

  • بهبود گردش خون در زیر پوست

بهبود گردش خون با استفاده از ماسک صورت

به‌کمک ماسک صورت، رگ‌های زیر پوست گشادتر شده و شاهد بهبود گردش خون خواهید بود. با بهبود گردش خون، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سلول‌های پوست می‌رسد. از طرفی نیز سموم و مواد زائد متابولیستی از طریق غدد لنفاوی دفع می‌شوند. در نتیجه پوست شما شادابی بهتری پیدا کرده و نرم‌ و ابریشمی می‌شود.

  • آرایشی زیبا‌تر با ماسک صورت

برای شما گفتیم که ماسک صورت، پوست را عمیقاً تمیز می‌کند. سلول های مرده را از بین می‌برد و گردش خون را بهبود می‌بخشد. کاملاً مشخص است چنین پوستی تعامل بهتری با محصولات آرایشی و بهداشتی دارد. پس از استفاده از ماسک، نه‌تنها آرایش شما زیبا‌تر نشان داده می‌شود، بلکه کرم مرطوب کننده و لوسیون رسیدگی به پوست نیز اثربخشی بیشتری روی آن خواهند داشت.

انواع ماسک صورت

آشنایی با انواع ماسک صورت و فایده‌های آن به شما کمک می‌کند که بهترین ماسک صورت را انتخاب کنید و از نتیجه‌ی استفاده از آن لذت ببرید. همان طور که می‌دانید ماسک صورت در انواع مختلف و با کاربردهای مختلف به بازار عرضه شده‌اند. در اولین مرحله قبل از انتخاب انواع ماسک صورت، ترکیبات آن حرف اول را در کارایی‌اش می‌زند. هر ماسکی برای هدف مشخصی ساخته شده است. برای مثال آکنه با ماسک صورت حاوی اسید سالیسیلیک رفع می‌شود. ماسک هایی با ترکیبات اسید هیالورونیک برای خشکی پوست مناسب‌اند. پیری پوست و چین و چروک ها را باید با ماسک های دارای ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ درمان کرد. برای رفع جوش‌ و لکه های تیره باید سراغ ماسک هایی با ترکیبات سویا یا ریشه‌ی شیرین‌بیان بروید. در ادامه با چند ماسک رایج در بازار ایران آشنا می‌شویم.

۱. ماسک ورقه ای (ماسک پیل آف)

ماسک صورت پیل آف

ماسک صورت ورقه ای که در بازار به ماسک پیل آف (Peel Off)، هم شناخته می‌شوند، گزینه‌ی خوبی برای افرادی به حساب می‌آیند که حوصله‌ی تمیزکاری‌های بعد از استفاده از ماسک را ندارند. همان‌ گونه که از اسم آن‌ها پیداست همانند یک ورقه روی صورت قرار می‌گیرند و پس از استفاده نیز این ورقه به‌راحتی از صورت جدا می‌شود. به افرادی که پوست خشک و حساسی دارند، پیشنهاد می‌کنیم سراغ ماسک ورقه ای بروند.

۲. ماسک زغال، خاک رس و گِل

این ماسک ها به لحاظ ترکیبات با هم تفاوت دارند؛ اما جذب آلودگی‌ها و چربی اضافی پوست از ویژگی‌های اصلی آن‌ها به حساب می‌آید و گزینه‌ی خوبی برای تنگ کردن منافذ پوستی محسوب می‌شوند. اگر به دنبال بهترین ماسک صورت برای سم زدایی می‌گردید، بدون شک ماسک زغال و خاک رس انتخاب خوبی هستند.
افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند بهتر است سراغ این ماسک ها را بگیرند. ناگفته نماند از ماسک هایی صحبت می‌کنیم که پوست را بیش از حد خشک می‌کنند؛ بنابراین بیشتر از زمانی که روی محصول نوشته شده است نباید آن را روی صورت بگذارید، در غیر این صورت پوست شما به‌شدت خشک خواهد شد.

۳. ماسک لایه ای

ماسک صورت لایه ای

در این قسمت به ماسکی رسیدیم که شباهت‌های فراوانی به ماسک صورت ورقه ای دارد. ازآنجایی‌که این ماسک به‌صورت لایه ای روی پوست قرار می‌گیرد،‌ عملکرد بسیار سریعی دارد و پس از استفاده نیز به تمیزکاری خاصی نیاز نیست. این ماسک صورت بسته‌بندی جمع‌وجوری دارد؛ به‌همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای مراقبت از پوست در سفر به‌شمار می‌رود. ماسک لایه ای تنوع بسیار زیادی دارد و مدل‌ها‌ی مختلف آن تقریباً همه‌ی عارضه‌های پوست را پوشش می‌دهند. در نتیجه با توجه به نوع پوست و عارضه‌ای که دارید می‌توانید به ماسک های لایه‌ای اعتماد کنید.

۴. ماسک شبانه

ماسک شبانه که به‌ ماسک خواب هم معروف است، ترکیباتی برای التیام و بهبود سلامت پوست دارد. سلول های پوست در طول شب به ترمیم و بازسازی خود می‌پردازند. استفاده از ماسک شبانه به بهبود این روند کمک می کند. ضمناً ماسک شبانه، رطوبت را در پوست نگه می‌دارد. افرادی که پوستی خشک دارند بهتر است سراغ این ماسک ها را بگیرند. با کمک این ماسک می‌توان چین و چروک سطحی پوست را کاهش داد و شادابی را به پوست خود بازگرداند.

روش های افزایش اثربخشی ماسک صورت

در کنار خرید بهترین ماسک صورت، لازم است روش درست استفاده از آن را بدانید تا به اثربخشی مطلوب آن برسید. در ادامه روش‌هایی را با شما در میان می‌گذاریم که اثربخشی انواع ماسک صورت مناسب پوست را دوچندان می‌کند.

صورت را کاملاً بشویید

شستن صورت

در بالا برای شما گفتیم که ماسک صورت، پوست را از آلودگی‌ها پاک می‌کند. البته برای اثربخشی بیشتر این ماسک، باید حتماً قبل از استفاده از آن، پوست خود را با آب گرم و پاک‌کننده‌های غیرصابونی که دارای پ.‌هاش خنثی هستند، کاملاً تمیز کنید. حتی دوش آب گرم یا بخور نیز قبل از استفاده از ماسک توصیه می‌شود. با این روش، منافذ پوست باز شده و فرصتی برای جذب ترکیبات ماسک پیدا می‌کند. پس از استفاده از ماسک نیز توصیه می‌کنیم صورت را با آب نیمه‌گرم بشویید تا با بستن منافذ پوستی، اثربخشی ماسک‌ کامل شود.

ماسک باید قسمت‌های مهم پوست را پوشش دهد

همان‌گونه که از نام ماسک‌ صورت پیداست این ماسک ها برای صورت ساخته شده‌اند؛ اما برای گردن نیز می‌توانید به این ماسک ها اعتماد کنید. از طرف دیگر ترکیبات ماسک برای چشم ضرر دارد و پیشنهاد می‌کنیم حتماً مواظب تماس ماسک با چشم و نواحی اطراف آن باشید.

پاک کردن ماسک را دست کم نگیرید

پاک کردن ماسک صورت

ماسک صورت حالت چسبنده‌ای دارند و انصافاً باید اعتراف کرد که پاک‌‌کردن آن‌ها به‌همین راحتی‌ها نیست. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم یک تکه دستمال تمیز را با آب نیمه‌گرم خیس کنید و چند ثانیه روی صورت بگذارید تا ماسک خیس بخورد و راحت‌تر پاک شود. بعد از این کار صورت را با آب سرد بشویید تا منافذ پوست بسته شود.

با رعایت نکاتی که برای خرید بهترین ماسک صورت، با شما درمیان گذاشتیم، به‌راحتی می‌توانید انواع ماسک مناسب پوست خود را پیدا کنید. فروشگاه اینترنتی اردمی نیز با عرضه‌ی انواع ماسک صورت در خدمت شما عزیزان است. در نهایت اگر تجربه یا نکته‌ای درباره‌ی استفاده از ماسک صورت دارید در بخش نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: Alyaka دیدگاه‌ها 6413بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه