تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مراحل رسیدگی به پوست با بهترین محصولات مراقبتی و بهداشتی

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
مراحل رسیدگی به پوست با بهترین محصولات مراقبتی و بهداشتی

رسیدگی به پوست با کمک محصولات مراقبتی و بهداشتی ازجمله انواع مرطوب کننده و آبرسان، بهترین ماسک صورت، کرم دور چشم و غیره از جمله کارهایی است که زن و مرد نمی‌شناسد. همه‌ی انسان‌ها با رعایت اصول بهداشتی و انجام برنامه‌های مفید مراقبتی، پوستی سالم و زیبا به خود هدیه می‌دهند. حاصل این مراقبت‌ها علاوه بر زیبایی ظاهری، ایجاد روحیه‌ای شاد و سرزنده در افراد است. شما نیز اگر به پوست خود اهمیت می‌دهید و سلامت و شادابی آن از جمله اولویت‌هایتان است، در این مقاله با ما همراه باشید تا مراحل رسیدگی به پوست با بهترین محصولات بهداشتی را بیاموزید. این مقاله مخصوص آقایان تدوین شده است؛ اما نکاتش برای خانم‌ها نیز کاربردی و مفید است.

شستن پوست صورت

شستن پوست صورت

همان طور که گفتیم برای رسیدگی به پوست و داشتن صورتی سالم و زیبا لازم است با برنامه‌های منظم از پوست خود مراقبت کنید. این برنامه‌ها شامل استفاده از بهترین ماسک صورت، بهترین لایه بردار، بهترین آبرسان و بهترین کرم دور چشم است. البته قبل از هر چیز لازم است پوست صورت به‌خوبی شسته شود. برای این کار شوینده ‌ای ملایم با pH مطابق با پوست خود انتخاب کنید. هر روز و مخصوصاً پس از بازگشت به منزل، با کمک این شوینده ها آلودگی‌های محیطی روی پوست را پاک کنید. این آلودگی‌ها شامل چربی ترشح شده خود پوست نیز هست که با مسدود کردن منافذ پوست، مانع از تنفس آن و ایجاد جوش می‌شود. این آلودگی‌ها در طول زمان، پوست را پیر و خسته می‌کنند.

لایه برداری پوست

لایه برداری از پوست، یکی دیگر از مراحل رسیدگی به پوست است. برای از بین بردن آلودگی های پوستی و رفع خشکی پوست، باید پوست خود را با آب گرم مرطوب کرده و از اسکراب صورت مخصوصاً آن‌هایی که دارای میکرودانه‌ها هستند استفاده کنید. به این منظور به‌آرامی محصول را روی صورت خود ماساژ دهید. البته دقت کنید که مواد اسکراب را در قسمت ظریف اطراف چشم خود نزنید. بعد از مدت قیدشده در محصول، صورت را با آب ولرم بشویید. با این کار سلول‌های مرده از بین رفته و پوست شما فوراً احساس سرزندگی می‌کند. توجه داشته باشید که از لایه ‌بردارهای بیش از حد غلیظ استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است مانع رشد سلول‌های جدید پوست شود.

بخور دادن صورت

بخور دادن صورت

برای اینکه بهترین ماسک صورت بتواند به‌خوبی جذب پوست شما شود، لازم است منافذ پوستتان باز و تمیز باشد. برای این کار بهترین روش بخور دادن صورت است. برای رسیدگی به پوست لازم است آقایان قبل از بخور دادن صورت، جوش های سرسیاه را خارج کنند. پس از خارج کردن جوش ها قدری آب جوش و ماده بخور مانند بابونه یا سایر محصولات تأییدشده را در ظرف آب جوش بریزید. صورتتان را بالای ظرف قرار دهید و با کمک حوله کاملاً اطراف آن را بپوشانید. بیشتر از ۵ دقیقه این کار را ادامه ندهید.

استفاده از بهترین ماسک صورت

به منظور گرفتن نتیجه بهتر برای رسیدگی به پوست لازم است از بهترین ماسک صورت متناسب با پوست خود استفاده کنید. برای مثال ترشح بیش‌ازحد چربی در پوست چرب باعث بروز انواع جوش می‌شود. مناسب‌ترین گزینه برای کنترل چربی و پاکسازی منافذ پوست چرب، ماسک صورت خاک رس است. برای پوست خشک نیز باید از ماسک صورت حاوی مواد آبرسان مانند خیار یا آلوئه ورا استفاده کنید. اگر از ماسک صورت آماده استفاده می‌کنید، دقت کنید کمتر یا بیشتر از زمان درج‌شده روی محصول، ماسک روی صورتتان باقی نماند.

اکثر ماسک های دست‌ساز نیز بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه وقت لازم دارند که روی صورت باقی بمانند. برای اینکه مواد مفید ماسک صورت به‌خوبی جذب شده و اثربخش باشند، بهتر است پس از استفاده، منافذ پوست را ببندید. به این منظور صورت خود را با آب سرد بشویید و بلافاصله از کرم مرطوب کننده مخصوص پوست خود استفاده کنید. کرم مرطوب کننده کمک می‌کند مواد مغذی ماسک، در منافذ پوست حبس شده و به مرور جذب ‌شود.

آبرسانی پوست

استفاده از تونر برای رسیدگی به پوست آقایان

یکی از دلایل ایجاد جوش، لکه، چین و چروک، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست صورت کم آبی است. برای رفع این عارضه بهتر است ضمن نوشیدن مایعات فراوان در طول روز و مصرف میوه و سبزیجات تازه، از محصولات مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید. محصولات آبرسان رطوبت لازم را به لایه‌های عمیق پوست می‌رسانند. کرم های مرطوب کننده نیز مانند یک سد، مانع از تبخیر آب پوست می‌شوند و همواره پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارند. توجه داشته باشید که از مرطوب کننده علاوه بر صورت، در گردن خود استفاده کنید.

استفاده از تونر

به منظور تازه کردن پوست و از بین بردن چربی اضافی پوست، هنگام بازگشت به منزل، برای پاک کردن آلودگی‌ها یا قبل از خواب روی مناطقی که مستعد جوش و لکه‌های دیگر هستند، تونر صورت بزنید. هنگام استفاده از تونر توجه ویژه‌ای به بینی، پیشانی و چانه داشته باشید؛ زیرا این مناطق معمولاً چرب‌تر بوده و مستعد آکنه هستند. البته اگر پوست خشک یا بسیار خشک دارید، تونر استفاده نکنید؛ زیرا پوست شما را خشک‌تر می‌کند.

استفاده از بهترین کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم برای رسیدگی به پوست آقایان

محیط اطراف چشم از مناطق حساسی هستند که زود دچار عارضه‌های پوستی از جمله سیاهی، لکه یا چین و چروک می‌شوند. ازآنجایی‌که پوست دور چشم تأثیر بسزایی در زیبایی صورت دارد، بهتر است به این ناحیه توجه ویژه‌ای شود. به همین علت باید حتماً در مراحل رسیدگی به پوست آقایان، استفاده از بهترین کرم دور چشم گنجانده شود. برای جلوگیری از بروز عارضه‌ها، استفاده از محصولات دور چشم را بلافاصله پس از ۲۰ سالگی شروع کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب

پس از رسیدگی به پوست با کمک انواع لایه ‌بردار،‌ بهترین ماسک صورت و محصولات دور چشم و آبرسان، ‌لازم است آن را از آسیب‌های ناشی از نور خورشید حفظ کنید. در نتیجه ۲۰ دقیقه قبل از خروج از منزل از بهترین کرم ضد آفتاب استفاده کنید. هنگام حضور در محیط آزاد نیز کلاه و عینک آفتابی مناسب را فراموش نکنید.

سخن پایانی

در این مقاله با مراحل رسیدگی به پوست با بهترین محصولات مراقبتی آشنا شدید. برای خرید بهترین ماسک صورت یا سایر محصولات مراقبتی مانند بهترین کرم دور چشم یا بهترین کرم ضد آفتاب می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی مراجعه کنید. برای یافتن پاسخ‌های خود نیز می‌توانید با مشاوران پوست و زیبایی مجموعه اردمی در تماس باشید.

منبع: Daman دیدگاه‌ها 6620بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه