تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

تستر عطر و عطر اصل چه شباهت و تفاوتی با هم دارند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
تستر عطر و عطر اصل چه شباهت و تفاوتی با هم دارند؟

یکی از موضوعاتی که هنگام خرید بهترین عطر مردانه توجه افراد را به خود معطوف می‌کند، بررسی اصل یا تقلبی بودن عطر یا تستر آن است. همان‌طور که می‌دانید،‌ تستر عطر معمولاً بین ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت کمتری نسبت‌به عطر اورجینال دارد. همین کاهش قیمت برای عطرهای میلیونی، رقم چشمگیری است. این اختلاف قیمت باعث می‌شود بسیاری افراد برای خرید شخصی خود به سمت این محصولات روی بیاورند. آگاهی از این موضوع باعث شده است که برخی افراد سودجو، عطرهای تقلبی را با عنوان تستر عطر به مشتریان خود عرضه کنند. در این مقاله می‌آموزیم که تستر عطر و عطر اصل چه شباهت و تفاوتی با یکدیگر دارند و چگونه می‌توان نسخه اورجینال و تقلبی آن را از یکدیگر تشخیص داد.

تستر عطر چیست؟

تستر عطر چیست

شرکت‌های تولیدکننده عطر معمولاً در ازای هر ۱۲ جعبه عطر، یک عطر برای نمونه به فروشندگان و صاحبان فروشگاه‌های عطر و ادکلن عرضه می‌کنند. هدف از این کار فقط آشناکردن شامه مشتری با بهترین عطر مردانه یا زنانه است. از آن‌جایی که هدف از عرضه‌ی این محصولات فقط تبلیغات برای سایر محصولات مشابه است، در جعبه‌های ساده و بدون طراحی خاص عرضه می‌شود. تستر عطر در شیشه‌های بدون درپوش و کارتن‌های سفید یا قهوه‌ای در بازار وجود دارند؛ اما دقیقاً همان بو، غلظت و ماندگاری عطر اصلی را دارد.

هدف همه‌ی شرکت‌های عطرسازی از عرضه‌ی تستر، آشنا کردن شامه مشتری با رایحه عطر و ترغیب وی برای خرید آن است. البته به اعتقاد برخی افراد، بعضی از شرکت‌ها نت ابتدایی نسخه تستر را کمی غلیظ‌‌تر و با ماندگاری بیشتر می‌سازند تا مشتری میل بیشتری به خرید آن عطر پیدا کند. این موضوع با توجه به سیاست‌های شرکت‌های سازنده، متفاوت است.

تستر عطر بخریم یا عطر اورجینال؟

عطر تستر بخریم؟

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، تستر با هدف آشناکردن مشتری با رایحه عطر و تست آن عرضه می‌شود تا مشتری با خیال راحت عطر را بخرد. با این توضیح عملاً نباید بین تستر و عطر اصل تفاوتی وجود داشته باشد. البته تستر به ‌لحاظ قانونی برای فروش طراحی نشده است؛ به همین دلیل نیز روی شیشه تستر (Not For Sale) به‌معنی غیرقابل‌فروش درج می‌شود. در ایران برخی از این عطرها برخلاف قانون رایج جهانی، فروخته می‌شوند و چون قیمت آن کمتر از اصل عطر است، متأسفانه نمونه تقلبی آن در بازار وجود دارد.

مشخصات تستر عطر چیست؟

تستر عطر

بطری تستر عطر دقیقاً شبیه عطر اصل طراحی می‌شود. این شیشه‌ها به لحاظ رنگ،‌ حجم و اندازه،‌ دقیقاً همان عطر است. حتی بارکد موجود روی شیشه با بارکد روی جعبه یکسان است. یکی از تفاوت‌های این دو محصول با یکدیگر این است که عطر تستر، فاقد درپوش است. همچنین همان‌طور که قبلاً اشاره شد عبارت (Not For Sale) روی آن درج شده است. این عطرها چون جنبه بازاریابی دارد و برای فروش نیست در جعبه‌های مقوایی سفید یا قهوه‌ای عرضه می‌شود و فاقد نایلون است. با این اوصاف این عطرها برای مصارف شخصی مناسب هستند و برای هدیه طراحی نشده‌اند. البته تصور برخی افراد از تستر عطر یک شیشه عطر کوچک است؛ درحالی‌که این‌چنین نیست. این عطرها درست مثل نسخه اصلی آن در همان حجم‌های ۵۰، ۷۵ و ۱۰۰ میلی‌لیتر طراحی می‌شوند.

تستر عطر اصل و تقلبی چه تفاوتی دارند؟

فرق تستر عطر و عطرهای دیگر

ارزان‌تربودن عطرهای تستر به دلیل نداشتن درپوش و جعبه مناسب باعث شده است برخی افراد سودجو با پرکردن شیشه‌های معمولی، به اغفال مشتریان بپردازند و عطرهای تقلبی را به جای تستر عطر اصل ولی با قیمت کمتر بفروشند. به این منظور لازم است به نشانه‌هایی روی شیشه عطر توجه کنید تا اصل آن را از نمونه‌های تقلبی تشخیص دهید.

عطر تستر اورجینال همه‌ی مشخصاتش شبیه عطر اصلی است. این عطر در بو، رنگ، رایحه و شیشه دقیقاً همان عطر اصلی است. شماره بارکد روی جعبه تستر اصلی با آنچه روی شیشه درج می‌شود، کاملاً یکی است و نباید مغایرتی با یکدیگر داشته باشد. همچنین عبارت غیرقابل‌فروش و عبارت تستر روی شیشه‌ی آن درج شده است.

تفاوت تستر عطر و عطر سمپل چیست؟

عطر سمپل

هنگام خرید بهترین عطر مردانه شاید با عبارت سمپل نیز برخورد کرده باشید. عطر سمپل نیز نوعی تستر عطر است که در اندازه‌های بسیار کم و در حدود ۱، ۱.۵ و ۲ میلی‌لیتر عرضه می‌شود. هدف از طراحی این عطرها فقط و فقط تست کردن عطر است و اندازه‌ی آن به قدری کوچک است که اصلاً قابلیت فروش ندارد. این در حالی است که تستر عطر در اندازه‌ی خود عطر اصلی تولید و عرضه می‌شود. برای مثال اگر شما عطر بولگاری بخرید ممکن است فروشنده عطر سمپل از برند شانل با همان خط بویایی یا شبیه آن به‌عنوان اشانتیون به شما هدیه کند. هدف فروشنده از این کار، جذب شما به عطر دوم و ترغیبتان به خرید آن است.

سخن پایانی

در این مقاله با اصطلاح تستر عطر و تفاوت آن با عطر اصل و همچنین نمونه‌های تقلبی آن آشنا شدید. در پایان برای خرید بهترین عطر مردانه یا زنانه از شما دعوت می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. در فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی،‌ بهداشتی و عطر و ادکلن، انواع عطرها در رایح ‌های مختلف با ضمانت اصالت کالا موجود است. با مطالعه مشخصات عطر می‌توانید، عطر دل‌خواه خود را سفارش داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید. در پایان شما نیز اگر پرسش یا اطلاعاتی درباره صنعت عطرسازی دارید، در بخش نظرات برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ها 6812بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه