تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آشنایی با هر آنچه که باید از مانیکور ناخن و انواع آن بدانید

زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه
آشنایی با هر آنچه که باید از مانیکور ناخن و انواع آن بدانید

هر بانوی خوش‌سلیقه‌ای به خوبی می‌داند که هیچ آرایشی بدون زیبا‌ نگه‌داشتن ناخن‌ها کامل نیست و به همین دلیل است که مانیکور ناخن اهمیت زیادی پیدا کرده است، از طرف دیگر به مانیکور تنها از جنبه زیبایی آن نمی‌شود نگاه کرد و این کار حفظ بهداشت فردی و سلامت دست و ناخن را نیز به دنبال دارد.

سالن‌های آرایش بسته به شرایط و نظر مشتری، شیوه‌های متفاوتی را برای مانیکور ناخن پیشنهاد می‌کنند. جالب است بدانید در بیش‌تر مواقع شروع فرآیند انواع مانیکور به هم شبیه‌اند اما وقتی وارد جزئیات می‌شوید با روش‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد.

بدون شک داشتن آگاهی نسبت به روش‌های مانیکور و نحوه انجام آن‌ها دید کامل‌تری در خصوص این امر در اختیار شما قرار می‌دهد. به این ترتیب در ادامه قصد داریم هر چه از مانیکور می‌دانیم را با شما در میان بگذاریم.

کیت مانیکور

اولین چیزی که هر ناخن‌کاری نیاز دارد کیت مانیکور است. ابزار داخل این کیت بسته به وضعیت ناخن‌ها و همچنین کاری که قرار است انجام شود می‌تواند تفاوت داشته باشد. کیت‌های مانیکور مانند تمامی کالاهای موجود در بازار با کیفیت‌های مختلف و همچنین دوام متفاوت عرضه می‌شوند.

یک کیت کامل مانیکور دارای ابزاری برای شکل دادن به ناخن‌ها، کوتاه‌کردن کوتیکول ناخن، گرفتن ریشه‌ها و رسیدگی به پوست اطراف ناخن است. در نتیجه در بیش‌تر مواقع ابزاری مانند قیچی، ناخن‌گیر، سوهان، پوشر (عقب‌راننده کوتیکول)، موچین، ابزاری برای مرتب کردن کوتیکل، انبرک گوشت‌گیر (مناسب برای جداسازی گوشت‌های اضافه اطراف ناخن)، گوشه‌گیر که حالتی زاویه‌دار دارد و وسایلی برای زیباسازی ناخن را در کیت‌های مانیکور شاهد هستیم.

گفته می‌شود هیچ چیزی روحیه یک بانوی زیبارو را بهتر از مانیکور کردن ناخن‌ها شاداب و سرزنده نمی‌کند. از طرفی بهتر است بدانید که برای مانیکور لازم نیست حتماً به ناخن‌کار مراجعه کنید چرا که می‌توانید با خرید کیت مانیکور و فراگرفتن روش‌های انجام این کار به‌راحتی ناخن‌های خود را مانیکور کنید و آراستگی و زیبایی را به دست‌های خود هدیه دهید.

آشنایی با انواع مانیکور

۱- مانیکور پایه

مانیکور پایهفرآیند رسیدگی به ناخن با مانیکور پایه شروع می‌شود، این مرحله در تمامی روش‌های مانیکور یکسان است و شامل مراحل زیر است:

  • در صورتی که ناخن‌ها از قبل لاک‌زده شده باشند با لاک‌پاک‌کن، لاک ناخن‌ها پاک می‌شود.
  • به کوتیکول ناخن‌ها لوسیون کوتیکول یا روغن‌های گیاهی زده می‌شود.
  • سپس دست‌‌ها داخل آب گرم به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه قرار می‌گیرد.
  • در این مرحله کف دست با حوله خشک می‌شود و کوتیکل که در معرض روغن و آب گرم قرار گرفته حالت‌پذیر می‌شود.
  • سپس نوبت تمیز و کوتاه کردن ناخن‌ها فرا می‌رسد. میزان کوتاهی ناخن بسته به مدل و طرح ناخن می‌تواند متفاوت باشد.
  • مرحله بعد مربوط به حالت دادن نوک ناخن‌هاست، در این مرحله نوک ناخن بسته به طرحی که مد نظر شما است می‌تواند دایره‌ای، نوک‌تیز، صاف و هر مدل دیگری باشد.
  • سپس کف دست‌ها با ماساژ و روغن حسابی نرم می‌شود.
  • در این مرحله نوبت لاک پایه ناخن فرا می‌رسد.
  • بسته به نوع رنگی که قرار است ناخن‌ها لاک شود یک یا دو لایه لاک نیاز است، این لاک باید لاک پایه را کاملاً پوشش دهد.
  • در نهایت پس از اینکه ناخن‌ها کاملاً لاک زده شد، دست، زیر خشک‌کن قرار می‌گیرد تا لاک ناخن سریعاً خشک شود.

این فرآیند ممکن است ساده به نظر برسد اما ظرافت‌های خاص خودش را دارد و در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید مانیکور ناخن‌های خود را شخصاً انجام دهید به میزان کافی تمرین کنید.

۲- مانیکور فرانسوی

مانیکور فرانسویاین شیوه از مانیکور با هدف حفظ حالت طبیعی ناخن انجام می‌شود و یکی از زیباترین و ظریف‌ترین شیو‌ه‌های مانیکور ناخن است. در مانیکور فرانسوی شاهد تمامی مراحل پایه در مانیکور هستیم اما انتخاب لاک و رنگ مناسب و نحوه اعمال آن باعث جذابیت مانیکور فرانسوی می‌شود.

در بیش‌تر مواقع رنگ طبیعی و همرنگ با پوست دست برای مانیکور فرانسوی انتخاب می‌شود و نوک ناخن‌ها در این حالت به رنگ سفید در می‌آید.

مانیکور فرانسوی نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد و بهتر است زمانی سراغ این مانیکور بروید که در اصول پایه مانیکور به اندازه کافی مهارت پیدا کرده باشید.

فرم ناخن‌ها در مانیکور فرانسوی معمولاً مربعی گوشه گرد است.

بیش‌تر بخوانید: آیا با انواع مانیکور فرنچ آشنا هستید؟

۳- مانیکور فرانسوی برعکس

این شیوه از مانیکور برای بانوان خوش‌سلیقه‌ای توصیه می‌شود که به دنبال مدل‌های جدید و به روز مانیکور می‌گردند. به لحاظ زیبایی‌شناسی نیز مانیکور فرانسوی برعکس، برازنده بانوانی است که ناخن‌های کشیده‌ای دارند.

در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم قسمت نوک ناخن را صاف کوتاه کنید.

برای مانیکور فرانسوی برعکس، ابتدا باید دست‌ها در ظرفی محتوی آب گرم خیسانده شود، از آنجایی که در این شیوه شاهد لاک زدن قسمت ابتدایی رویش ناخن هستیم، باید حتماً کوتیکول ناخن‌ها مرتب شود.

در این مدل نیز پیشنهاد می‌کنیم رنگ طبیعی و همرنگ ناخن را برای لاک انتخاب کنید. سپس اجازه دهید تا رنگ پایه ناخن خشک شود و در نهایت نوک و انتهای ناخن را با رنگ روشن لاک بزنید.

برای خرید لاک inlay و یا سایر محصولات مشابه می‌توانید از محصولات متنوع فروشگاه آرایشی اُردمی استفاده نمائید.

۴- مانیکور پارافین

این شیوه برای بانوانی که پوست دست‌ آن‌ها خشک و حساس است پیشنهاد می‌شود. مانیکور پارافین در‌ واقع نقش یک اسپای کامل برای دست را ایفا می‌کند و برای انجام این کار مراحل زیر لازم است:

  • ابتدا باید مقداری پارافین را حرارت دهید تا آب شود.
  • سپس اجازه دهید درجه حرارت پارافین پایین بیاید. در این فرصت می‌توانید دست‌ها را با لوسیون دست یا روغن، ماساژ دهید.
  • در نهایت وقتی که درجه حرارت پارافین به اندازه‌ قابل تحملی رسید دست‌ها را کاملاً در پارافین فرو ببرید.
  • در مرحله بعد دست‌ها را از پارافین مایع خارج کرده و چند ثانیه‌ای صبر کنید تا حسابی خشک شود. سپس دوباره دست‌ها را در مایع پارفین فرو ببرید و دوباره خارج کنید تا خشک شود. این فرآیند را به اندازه‌ای تکرار کنید که حدود ۵ تا ۷ لایه پارفین روی دست قرار بگیرد. در این مرحله دست‌های شما باید کاملاً به پارافین آغشته شده باشد.
  • توصیه می‌کنیم دست‌کم ۳۰ دقیقه دست‌ها را در همین حالت باقی بگذارید.

پس از انجام مراحل بالا نوبت حالت دادن ناخن‌ها و لاک زدن آن‌ها فرا می‌رسد. در این شیوه به هر مدلی که صلاح می‌دانید می‌توانید ناخن‌ها را حالت دهید و لاک بزنید.

مانیکور پارافین نه‌تنها پوست خشک دست‌ها را صاف می‌کند بلکه خاصیت درمانی نیز دارد و درد و تورم دست‌ها را التیام می‌بخشد.

۵- مانیکور آمریکایی

مانیکور امریکاییشباهت‌های زیادی میان مانیکور آمریکایی و مانیکور فرانسوی وجود دارد و انصافاً باید گفت هر دو روش، ناخن‌ها و دست‌ها را زیبا و جذاب می‌کند. تفاوت میان این دو مانیکور در اینجاست که مانیکور آمریکایی ظاهری طبیعی‌تر نسبت به مانیکور فرانسوی برای دست‌ به ارمغان می‌آورد.

در این مدل برخلاف مانیکور فرانسوی نوک انگشت‌ها بیش‌ازاندازه سفید نمی‌شود و بیش‌تر شاهد رنگ‌هایی طبیعی و براق هستیم.

استفاده از رنگ سفید سرامیکی در مانیکور آمریکایی ظاهری طبیعی‌تر به ناخن‌ها می‌دهد، برای این مانیکور باید نوک ناخن‌ها به‌صورت دایره‌ای کوتاه شود، سپس پس از انجام موارد پایه برای مانیکور، تمامی سطح ناخن را با رنگ‌های نزدیک به رنگ پوست یا رنگ کالباسی لاک بزنید و سپس نوک‌ ناخن‌ها را با طیفی از رنگ‌های سفید طراحی کنید.

۶- ژل مانیکور

در این روش نیز باید تمامی مراحل پایه مانیکور مانند کوتاه‌‌کردن و سوهان‌زدن ناخن‌ها و مرتب نمودن کوتیکول انجام شود. سپس پس از اینکه زیر ناخن‌ها کاملاً تمیز شد دو لایه لاک ژلی به ناخن زده می‌شود.

پس از هر بار زدن لاک ژلی باید اجازه دهید لاک حسابی خشک شود و سپس دوباره لاک بزنید. لامپ‌های UV گزینه خوبی برای خشک کردن لاک‌های ژلی به حساب می‌آیند. برای این کار کافیست تا پس از اینکه ناخن‌‌های دست را لاک زدید، دست‌ها را زیر نور UV به مدت چند دقیقه قرار دهید تا لاک خشک شود.

مانیکور ژلی حالتی جذاب و تازه به ناخن‌ها می‌دهد و دوام این مانیکور نسبت به سایر مانیکورهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم بیش‌تر است و حدود ۲ هفته تا زمانی که کوتیکول ناخن بلند شود دوام می‌آورد.

در کنار این موارد جنس لاک‌های ژلی به گونه‌ای است که زیبایی آن‌ها پس از گذشت چند روز کاهش پیدا نمی‌کند و همیشه تازه به نظر می‌رسد.

بیش‌تر بخوانید: با ژل مانیکور ناخن بیشتر آشنا شویم

۷- مانیکور آینه‌ای

همان‌گونه که از اسم این مانیکور پیداست با مانیکوری طرف هستیم که درخشش و جذابیت فوق‌العاده‌ای به ناخن‌ها می‌دهد و عملاً ناخن‌ها حالتی آینه مانند پیدا می‌کنند تا بازتابی از زیبایی دست‌های شما در ناخن‌ها دیده شود.

تجربه نشان داده است بیش‌تر بانوان تمایل دارند برای این مانیکور از طیف رنگ نقره‌ای کمک بگیرند. رنگ‌های تیره‌تر نیز در این مانیکور پیشنهاد می‌شود.

برای مانیکور آینه‌ای پس از اینکه مراحل پایه را انجام دادید باید دو لایه لاک ژلی به ناخن‌ها بزنید. همان‌گونه که اشاره کردیم برای خشک کردن سریع‌تر لاک ژلی می‌توانید از لامپ‌های UV کمک بگیرید.

اگر احساس کردید سطح ناخن حالتی چسبنده پیدا کرده است با یک لایه ابر آرایشی می‌توانید چسبندگی ناخن را از بین ببرید. مهم‌ترین جذابیت این مانکیور، حالت آینه‌ای و براق آن است در نتیجه پس از لاک‌ زدن حسابی سطح ناخن را با ابر بکشید و برق بیاندازید، جالب است بدانید ریختن مقداری پودر کروم روی ناخن‌ها براق بودن آن‌ها را بیش‌تر می‌کند.

۸- مانیکور آکریلیک

 مانیکور آکرلیکاین مانیکور برای بانوانی پیشنهاد می‌شود که ناخن‌های آن‌ها به صورت طبیعی کشیده و جذاب نیست. در مانیکور آکریلیک از ناخن‌های مصنوعی استفاده می‌شود تا ظاهر ناخن بلند و کشیده به نظر برسد. مانیکور آکریلیک ممکن است ساده‌ به نظر برسد اما یکی از دشوارترین مانیکورهاست و پیشنهاد می‌کنیم دفعه‌های اول این کار را به ناخن‌کار واگذار کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای جذابیت و راحتی بیش‌تر مقداری از کوتیکول ناخن را خالی بگذارید تا ناخن مصنوعی فضای مناسب برای چسبیده شدن به ناخن را داشته باشد. سوهان کردن سطح ناخن نیز کمک می‌کند تا روی ناخن‌ها حالتی زبر پیدا کند و اصطکاک بیش‌تری با ناخن‌های مصنوعی ایجاد شود تا چسبندگی بیش‌تری را میان ناخن‌های مصنوعی و ناخن طبیعی شاهد باشیم.

پس از این که موارد بالا را در نظر گرفتید مقداری پرایمر ناخن روی سطح ناخن بریزید تا رطوبت را جذب کند، سپس چسب را با دقت روی ناخن‌ها بریزید تا به پوست منتقل نشود. در نهایت با دقت تمام ناخن آکریلیک را روی سطح ناخن‌ قرار دهید.

در حین انجام این کار دقت داشته باشید حباب‌های هوا زیر ناخن جمع نشود. در نهایت نیز اجازه دهید چسب ناخن خشک شود.

نکته‌‌هایی که پس از مانیکور آکریلیک باید در نظر داشت:

  • در حین لاک‌زدن ناخن‌های مصنوعی حواستان به قلم لاک باشد، فشار بیش‌ازحد قلم ممکن است باعث تغییر موقعیت ناخن مصنوعی روی ناخن‌ها شود.
  • مدل و رنگی که برای ناخن‌ آکریلیک انتخاب می‌کنید بسته به صلاح‌دید و سلیقه شما می‌تواند متفاوت باشد.
  • استفاده از لاک و پودرهای براق گزینه‌ خوبی برای مانیکور آکریلیک به حساب می‌آید.
  • از لاک‌پاک‌کن‌های حاوی استون استفاده نکنید، ترکیبات شیمیایی استون سلامتی ناخن را به خطر می‌اندازد.
  • پرایمرهای ناخن بدون اسید گزینه خوبی هستند، این ترکیبات پوست را نمی‌سوزانند.

در این قسمت به پایان مواردی رسیدیم که در خصوص مانیکور ناخن باید با شما در میان می‌گذاشتیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه خوبی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از تجربه‌های خود باخبر سازید.

منبع: Onepamperedlife دیدگاه‌ها 11380بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه