تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

علت تفاوت قیمت در عطرها | عطر گران بخریم یا ارزان؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
علت تفاوت قیمت در عطرها | عطر گران بخریم یا ارزان؟

قانون نانوشته‌ای در دنیای خرید وجود دارد که بر اساس آن بهترین عطر زنانه حتماً باید عطری گران قیمت باشد. این قانون طرف‌داران بسیاری دارد و خریدارانی را شاهد هستیم که برای خرید بهترین عطر زنانه قیمت‌های گزافی را پرداخت می‌کنند؛ اما از آنجایی که گاهی اوقات یک عطر زنانه خوشبو و خوش قیمت رایحه ای جذاب‌تر از عطری گران قیمت دارد. این پرسش پیش می‌آید که آیا عطرهای خوش قیمت به لحاظ کیفیت و رایحه خوش قادر به رقابت با عطرهای گران قیمت هستند؟ به همین دلیل در ادامه قصد داریم به بررسی علت تفاوت عطرهای گران و ارزان بپردازیم. پس همراه ما باشید تا با آگاهی بیشتری نسبت به خرید عطر و ادکلن اقدام کنید.

تفاوت‌ های اصلی بین عطرهای گران‌ قیمت و ارزان قیمت

در همین ابتدا اجازه دهید خیال‌تان را راحت کنیم که هیچ دلیلی وجود ندارد که یک عطر گران قیمت، رایحه ای جذاب‌تر نسبت به عطر ارزان قیمت داشته باشد. به بیان دیگر می‌توان گفت ملاک برتری عطر‌ها در سلیقه افراد به رایحه های متفاوت نهفته است. برای نمونه یک عطر ارزان قیمت ممکن است بوی خوشی داشته باشد و رایحه این عطر، خاطره‌های خوش قدیم را در ذهن تداعی کند. در نتیجه کاملاً مشخص است که چنین عطری به رغم قیمت مناسبی که دارد، از رایحه ای جذاب‌تر نسبت به عطرها‌ی گران تر بازار برخوردار خواهد بود. همراه ما باشید تا در ادامه به بررسی دو عامل اصلی تفاوت عطرهای گران و ارزان بپردازیم.

  • نوع رایحه در عطرهای گران و ارزان

تفاوت نوع رایحه عطرهای گران و ارزان

نوع رایحه یکی از علت‌های تفاوت عطرهای گران و ارزان می‌باشد. جالب است بدانید عطرهای خو‌ش قیمتی که در بازار سراغ داریم به لحاظ رایحه، عموماً رایحه ای شیرین‌تر دارند. جالب‌تر اینکه دلیل شیرین‌تربودن این عطرها ارزان‌بودن رایحه های شیرین و استفاده بیش از‌ حد این رایحه ها نیست. از آنجایی که معمولاً جوانان تمایل بیشتری به خرید عطر‌های ارزان قیمت دارند و این خریداران جوان رایحه های شیرین را به دیگر رایحه ها ترجیح می‌دهند، سلاطین عطرسازی، این عطرها را با رایحه‌ ای شیرین‌تر عرضه می‌کنند تا مشتریان جوان را به سمت عطرهای خود جذب نمایند. غالباً رایحه‌ شیرین عطر جذابیت بیشتری در مشام جوانان ایجاد می‌کند. به این ترتیب اگر به فکر خرید بهترین عطر زنانه برای خانم جوانی هستید، احتمال دارد که حتی گران قیمت ترین عطر بازار در مشام این فرد جذابیت نداشته باشد و مجذوب عطرها‌ی خوش قیمت با رایحه ای شیرین ‌شود.

  • غلظت رایحه ها در عطرهای گران‌ و ارزان

غلظت رایحه ها در عطرهای گران‌ و ارزان

غلظت، علت دوم تفاوت عطرهای گران و ارزان است. عطرهای گران قیمت با لایه‌‌های مختلفی از رایحه های خوشبو ساخته می‌شوند و روغن‌های گیاهی در عطرهای ارزان قیمت خلوص کمتری دارند. به همین دلیل احتمال دارد که عطرهای ارزان قیمت، ماندگاری کمتری نسبت به عطرهای گران قیمت داشته باشند. البته این قانون همیشه پابرجا نیست و ترکیبات نت های آغازین، میانی و پایانی در عطرها، حرف اول را در ماندگاری عطر می‌زنند. همان‌گونه که در جریان هستید، نت آغازین عطر، اولین بویی است که از عطر به مشام می‌رسد و این رایحه چیزی حدود یک ساعت دوام می‌آورد. سپس بوی رایحه میانی عطر فعال می‌شود و این رایحه چیزی بین ۲ تا ۴ ساعت دوام دارد. در نهایت نیز رایحه پایانی عطر فعال می‌شود و این رایحه عموماً تا پایان روز ماندگار است.

در نت آغازینی که در عطرهای ارزان قیمت استفاده می‌شود غالباً از رایحه های کم‌کیفیت استفاده شده است؛ به همین دلیل نیز هزینه ساخت این عطرها، نسبت به عطرهای گران قیمت، کمتر تمام می‌شود. به این ترتیب اگر قصد خرید بهترین عطر زنانه را دارید و میان انتخاب عطری گران قیمت و ارزان قیمت مردد هستید، رایحه آغازین این دو عطر را با هم مقایسه نکنید و اجازه دهید رایحه میانی این عطرها فعال شود و پس از گذشت ۲، ۴ و حتی ۶ ساعت، در خصوص کیفیت و بوی خوش عطر تصمیم بگیرید.

در این شرایط عطر ارزان قیمت ممکن است پس از گذشت چندین ساعت، بوی زننده‌ای پیدا کند یا اصلاً بویی نداشته باشد. از طرف دیگر رایحه پایانی عطرها، به عنوان گران ترین رایحه هر عطری شناخته می‌شود و از آنجایی که عطر‌های ارزان قیمتی که تقلبی نیستند برای رایحه های پایانی از اسانس های مصنوعی استفاده می‌کنند، قیمت و ماندگاری بوی کمتری دارند.

راهنمای خرید عطر و ادلکن

خرید عطر و ادلکن

امیدواریم با اطلاعاتی که از تفاوت عطرهای گران و ارزان با شما در میان گذاشتیم، راحت‌تر از همیشه بهترین عطر زنانه را با در نظر گرفتن قیمت و کیفیت این عطر انتخاب کنید. با این حساب اکنون فرصت مناسبی است که نگاهی به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بیاندازید و از میان عطرهای مختلفی که برای شما کنار گذاشته‌ایم، با توجه به بودجه و سلیقه‌تان، بهترین عطر و ادلکن را خریداری نمایید. اگر هم تجربه‌ای در خرید عطر زنانه خوشبو دارید، این تجربه را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم خواندن مقاله‌ی «راهنمای انتخاب و خرید بهترین عطر زنانه و مردانه رمانتیک خوشبو» را از دست ندهید.

منبع: Slate دیدگاه‌ها 8466بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه