تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۰ روش ساده و دقیق برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
۱۰ روش ساده و دقیق برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی

انتخاب رایحه‌ای مناسب برای عطر و ادکلن کار سخت و دشواری است، اما در کنار رایحه‌ یک عطر باید به اصل یا تقلبی بودن آن نیز اهمیت زیادی بدهید. خرید یک عطر تقلبی نه تنها هزینه شما را هدر می‌دهد بلکه ممکن است به سلامتی شما نیز لطمه وارد کند.

خوشبختانه نشانه‌های زیادی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان یک عطر تقلبی را از عطر اصلی به راحتی تشخیص داد.

در ادامه با هم به ۱۰ روش ساده‌ و دقیق نگاه خواهیم انداخت که به شما در تشخیص عطر اصلی از تقلبی موجود در بازار کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۴ راه ساده برای خرید مناسب‌ترین ادکلن

۱- ترکیبات مصنوعی را از طبیعی تشخیص دهید

توجه به ترکیبات عطر

شرکت‌های سازنده عطر تلاش زیادی برای ایجاد یک رایحه منحصر به‌فرد و دلنشین انجام می‌دهند. به همین دلیل شاهد هستیم که عطرسازان بزرگ رایحه‌های مختلفی را از مواد طبیعی استخراج می‌کنند تا به رایحه‌ای اصیل و به یادماندنی دست یابند. اما در عطرهای تقلبی با رایحه‌‌هایی مصنوعی و معمولی طرف هستیم که پیچیدگی ترکیبات عطرهای اصلی را ندارند.

۲- به بسته‌‌بندی عطر دقت کنید

بسته‌‌بندی عطر

عطرهای اصلی در بیشتر مواقع در بسته‌بند‌ی‌های زیبا و شکیل راهی بازار می‌شوند جعبه این عطرها نیز در لایه‌ای از سلفون پیچیده شده است که با ظرافت تمام بسته‌بندی عطر را در بر گرفته است. با این حساب بسته‌بندی غیرمعمول و پیچاندن نادرست سلفون به دور بسته عطر می‌تواند نشانه‌ای از تقلبی بودن آن باشد.

۳- قرارگرفتن نامتعارف سلفون دور جعبه عطر

سلفون دور جعبه عطر

اگر احساس کردید پلاستیکی که دور جعبه عطر را پوشانده به طرز غیر معمولی چسبیده شده است به احتمال زیاد با عطری تقلبی سر و کار دارید. پلاستیک بسته‌بندی عطر در بیشتر مواقع با ظرافت چسبیده می‌شود و باید کمتر از ۵ میلی‌متر عرض داشته باشد. استفاده بیش از حد چسب در این قسمت نیز یکی دیگر از نشانه‌های عطر تقلبی است. برندهای معتبر هرگز اجازه نمی‌دهند پلاستیکی که دور بسته‌بندی عطر را فرا گرفته به نحوی زشت و نامتعارفت دور جعبه عطر قرار بگیرد.

۴- مقوای جعبه عطر

جعبه عطر

جعبه عطرهای اصلی با هدف محافظت از عطر در مقابل آسیب‌های احتمالی طراحی شده، به همین دلیل است که داخل جعبه نیز شاهد قسمتی هستیم که به خوبی شیشه عطر را در محل خود نگه می‌دارد.

با این حساب اگر با عطری برخورد کردید که جنس بسته‌بندی مقوای آن کیفیت خوبی ندارد به احتمال زیاد با یک عطر تقلبی طرف هستید. پشت مقوای جعبه عطر نیز باید سفید باشد و رنگ خاکستری حکایت از عطر تقلبی دارد.

۵- برچسب و نوشته‌های عطر

برچسب و نوشته‌های عطر

یکی از راه‌های مناسب برای تشخیص یک عطر اصلی از نمونه‌های تقبلی توجه به علامت‌ها و نوشته‌های روی عطر و بسته‌بندی آن است. برای این کار کافی است نگاهی به نماد دایره‌ای که در قسمت پایین بیشتر جعبه‌های عطر وجود دارد بیاندازید. علامت پیکانی که در این دایره به سمت راست نشانه رفته‌ همیشه باید تیره‌تر از پیکانی باشد که به سمت چپ نشانه رفته است.

از طرف دیگر زمانی که قصد خرید عطر را دارید بهتر است نگاهی به وب‌سایت رسمی برند آن عطر داشته باشید و ببینید اطلاعاتی که در وب‌سایت وجود دارد با بسته‌بندی عطر مدنظر شما مطابقت داشته باشد. در انجام این مقایسه وسواس زیادی به خرج دهید و توجه کنید که حتی کوچک‌ترین عدم مطابقت به معنای تقلبی بودن عطر است.

۶- طراحی

طراحی و شکل و ظاهر عطر

اگر به طراحی و شکل و ظاهر یک عطر اصلی با نمونه تقلبی آن نگاهی داشته باشید به خوبی متوجه می‌شوید که برند‌های اصلی نهایت ظرافت و سلیقه را در خصوص شیشه عطر و بسته‌‌بندی آن انجام می‌دهند. در نتیجه دفعه بعد که عزم خرید عطر داشتید حتما شیشه عطر را از زوایای مختلف با دقت تمام بررسی کنید.

۷- رنگ عطر

رنگ عطر

برند‌های معتبر از رنگ‌های زیادی در عطرهای خود استفاده نمی‌کنند، به همین دلیل است که در بیشتر مواقع طیف رنگ کمی را در عطرهای اصلی شاهد هستیم. با این حساب پررنگ بودن بیش از اندازه یک عطر می‌تواند حکایت از تقلبی بودن آن داشته باشد.

۸- درب عطر

توجه به درب عطر

درِ عطر باید حتما به خوبی در محل خود قرار بگیرد، در نتیجه اگر احساس کردید درِ عطری که قصد خرید آن‌را دارید به خوبی بسته نمی‌شود احتمال زیادی وجود دارد که با یک عطر تقلبی طرف باشید.

۹- شماره سریال

شماره سریال عطرها

در قسمت پایین جعبه عطر باید شماره سریال حک شده باشد، توجه داشته باشید که چسباندن شماره سریال در این قسمت می‌تواند یکی از نشانه‌های تقلبی بودن عطر باشد.
از طرف دیگر شماره سریال درج شده حتماً باید با سریالی که در پشت شیشه عطر حک شده است نیز مطابقت داشته باشد.

۱۰- شیشه عطر

توجه به شیشه عطر

برندهای معتبر همیشه عطرهای خود را در شیشه‌هایی باکیفیت و صیقل داده شده قرار می‌دهند. با این حساب اگر احساس کردید شیشه عطری که قصد خرید آن را دارید کیفیت خوبی ندارد و صاف و صیقلی نیست ممکن است با یک عطر تقبلی سروکار داشته باشید.

در مجموع باید بگوییم در حین خرید عطر تمامی جزئیات کالا از بسته‌بندی گرفته تا نوشته‌های ظریفی که بر روی جعبه درج شده را با دقت تمام بررسی کنید. بدون شک با در نظر گرفتن مواردی که به آن‌‌ها اشاره کردیم به راحتی می‌توانید عطر اصلی را از مدل‌های تقبلی تشخیص دهید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه تشخیص عطر اصلی از مدل تقلبی آن دارید، در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Brightside دیدگاه‌ها 8759بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه