تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

انواع رایحه در بهترین عطر مردانه چیست و شما کدام یک را می‌پسندید؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
انواع رایحه در بهترین عطر مردانه چیست و شما کدام یک را می‌پسندید؟

آقایان شیک‌پوش و خوش‌سلیقه به‌‌راحتی هر عطری را انتخاب نمی‌کنند و برای خرید بهترین عطر مردانه، دقت بیشتری به خرج می‌دهند. برای این دسته افراد به همان میزان که نوع پارچه و دوخت لباسشان مهم است، ترکیب رایحه عطرشان نیز اهمیت دارد. در واقع بدون داشتن اطلاعات کافی از ترکیبات عطرها و جذابیت رایحه‌ آن‌ها نمی‌شود عطر مردانه خوشبویی خریداری کرد. به همین دلیل در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که انواع رایحه در بهترین عطر مردانه چیست و شما کدام یک را می‌پسندید؟

دسته بندی رایحه ها

همان طور که می‌دانید انواع رایحه ها در بهترین عطر مردانه و زنانه وجود دارند. برای شناخت عطر محبوب خود قبل از هر چیز باید ببینید چه رایحه‌ای را در عطر و ادکلن دوست دارید. برای نمونه به رایحه‌‌های جنگلی علاقه‌ دارید یا مرد عاشق‌پیشه‌ای هستید که بوی خوش گل‌ها را ترجیح می‌دهد. رایحه مرکبات و چرم نیز از دیگر بوهای معروف در میان عطرهای مردانه به‌حساب می‌آیند. از طرف دیگر شخصیت خود را نیز برای انتخاب عطر باید در نظر بگیرید. همچنین به فصلی که می‌خواهید عطر بزنید نیز توجه کنید تا بهترین عطر مردانه را خریداری کنید.

رایحه تند و آروماتیک

رایحه آروماتیک در بهترین عطر مردانه

رایحه تند و آروماتیک یکی از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه است. همان‌گونه که از نام این رایحه‌ها پیداست، بویی تازه و تند دارند و در کنار انواع ادویه، رایحه گیاهان دارویی نیز در این گروه قرار می‌گیرد. از عطرهای این گروه بوی خوش رزماری، آویشن، نعناع، ترخون، مرزنجوش، رازیانه، ریحان، مریم گلی و غیره به مشام می‌رسد.

رایحه مدیترانه ای (شیپر یا قبرسی)

رایحه مدیترانه ای در بهترین عطر مردانه

رایحه مدیترانه ای یکی دیگر از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه محسوب می‌شود. جالب است بدانید عبارت شیپر در زبان فرانسوی به‌معنای قبرس است. تاریخچه ایجاد این رایحه به «فرانسیس کوتی» (François Coty) عطرساز فرانسوی باز می‌گردد که در سال ۱۹۱۷ عطری مردانه و بسیار خوشبو را با رایحه‌هایی که در کشورهای مدیترانه ای یافت می‌شود، روانه‌ی بازار کرد.

عطرهای مدیترانه ای از سه رایحه اصلیِ ترنج، خزه بلوط و لادن تشکیل می‌شوند. البته گاهی اوقات بوی خوش نعناع هندی (گیاه پاتچولی) نیز از بهترین عطر مردانه بر پایه رایحه شیفره به مشام می‌رسد. ترکیب این رایحه ها در عطرهای شیپر، بوی چوبی و خزه ای ایجاد می‌کنند. رایحه این دسته از عطر و ادکلن نسبت به رایحه آغازین سایر عطرها که غالباً از مرکبات گرفته می‌شود، متمایز است.

رایحه مرکبات

انواع رایحه مرکبات در بهترین عطر مردانه

اگر به قصد خرید بهترین عطر مردانه گذری در بازار داشته باشید، بدون شک عطرهای زیادی را با رایحه مرکبات به شما معرفی می‌کنند. بوی خوشی از گل شاه پسند و برگ لیمو از عطرهای این گروه به مشام می‌رسد. مرکباتی مانند لیمو، پرتقال،‌گریپ فروت، نارنگی نیز پایه اصلی این عطرها را تشکیل می‌دهند. در بیشتر عطرها از این رایحه ها به‌عنوان نت آغازین استفاده می‌شود تا حس تازگی و نشاط به مخاطب منتقل شود.

رایحه گل ها

رایحه گل ها

عطرها و ادکلن‌های این گروه، بویی رمانتیک دارند و گزینه‌ی خوبی برای آقایان عاشق‌پیشه‌ به‌حساب می‌آیند. بوی خوش گل‌هایی مانند رز، یاسمن، اسطوخودوس، اِسمانتوس، گل جاوید، یلانگ یلانگ و گل جعفری را در این عطرها می‌توان پیدا کرد. در واقع از رایحه‌هایی برای شما صحبت می‌کنیم که حضور آن‌ها نوید از بهترین عطر مردانه دل‌انگیز می‌دهد. رایحه گل فریزیا، گل صد تومانی، موگه، گل‌ آفتاب پرست، بنفشه، نسترن، نرگس و سنبل نیز از دیگر بوهایی است که در عطرهای مخصوص آقایان شاهد آن‌ها هستیم.

رایحه چرمی

رایحه چرمی

جالب است بدانید استفاده از رایحه‌های چرمی در عطرها و ادکلن‌های مردانه سابقه طولانی دارد و این رایحه‌ها به‌عنوان اولین بوهایی بودند که در عطرهای مردانه استفاده شده‌اند. پس بدون تردید یکی از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه می‌تواند رایحه چرم باشد. این رایحه ها با بوی روغن ها، مشک و عنبر ترکیب می‌شود. گاهی اوقات بوهایی دیگری نیز در این عطرها و ادکلن‌ها شاهد هستیم. در این زمینه می‌توان به رایحه درخت غان، روغن‌ کاج، بوته وحشی جاوی، گل‌ تلفونی، و صمغ لادن اشاره کرد. این رایحه ها باعث شده است تا حتی مشکل‌پسند‌ترین آقایانی که به‌دنبال بهترین عطر مردانه می‌گردند نیز به ادکلن و عطرهایی که بوی چرمی دارند، علاقه نشان دهند.

رایحه شرقی

رایحه شرقی

عطرهایی با رایحه گرم و احساس‌برانگیز را در گروه رایحه شرقی شاهد هستیم. از این عطرها بوی خوش مشک و وانیل و رزین های خوشبو به مشام می‌رسد. بوی چوب، گل ها و ادویه‌جات نیز از دیگر رایحه‌هایی است که در ادکلن مردانه گروه رایحه‌های شرقی با آن‌ها سروکار داریم. عطرسازان بزرگ برای اثربخشی بیشتر عطرهای این گروه از رایحه‌های آغازینِ متمایزی مانند ارکیده، ترنج و نارنگی استفاده می‌کنند. گاهی اوقات نیز در این ادکلن‌ها با رایحه‌های خوراکی مانند کارامل، شکلات تلخ و قهوه روبه‌رو می‌شویم.

رایحه چوبی

رایحه چوبی در بهترین عطر مردانه

تجربه نشان داده است رایحه چوبی به‌عنوان انتخاب برتر آقایان در خرید بهترین عطر مردانه شناخته می‌شود. تقریباً کمتر کسی پیدا می‌شود که از بوی خوش چوب صندل و سدر بدش بیاید. خزه بلوط، عنبر، چوب رز، عود، خس‌خس و نعناع هندی از دیگر رایحه هایی هستند که در ادکلن با بوهای چوبی استفاده می‌شوند.

اکنون که با انواع رایحه در بهترین عطر مردانه آشنا شدید، راحت‌تر از همیشه می‌توانید عطر دلخواه خود را در از میان ادکلن‌ها و عطرهای موجود در بازار تشخیص دهید. مقاله‌ی بهترین عطر مردانه بر اساس سن نیز به شما کمک می‌کند تا عطر دلخواه خود را راحت‌تر پیدا کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از آن دسته آقایانی هستید که بدون عطر از خانه بیرون نمی‌روند، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. در این فروشگاه انواع عطرهای مردانه از برندهای شناخته‌شده و معتبر وجود دارد. همچنین اگر تجربه‌های خوبی در انتخاب و خرید بهترین عطر مردانه دارید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌ها از این تجربه‌های سودمند بگویید.

منبع: Dmarge دیدگاه‌ها 7619بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه