تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

رفع سیاهی و چروک دور چشم با چند روش مطمئن خانگی

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
رفع سیاهی و چروک دور چشم با چند روش مطمئن خانگی

شما برای رفع سیاهی و چروک دور چشم چه کارهایی انجام می‌دهید؟ به جز استفاده از بهترین کرم دور چشم چه راه‌های مفید دیگری می‌شناسید؟ آیا می‌دانید روش‌های خانگی در دسترس و آسانی وجود دارد که به شما کمک می‌کند بهتر و سریع‌تر چین و چروک و سیاهی دور چشمتان را کاهش دهید؟ ما در ادامه قصد داریم به برخی از بهترین‌ها و مؤثرترین‌ راه‌های رفع سیاهی و چروک دور چشم بپردازیم. همراه ما باشید.

۱. استفاده از قهوه سرد شده

حتماً هنگام خرید بهترین کرم دور چشم متوجه این موضوع شه‌اید که برخی از محصولات حاوی کافئین هستند. شاید هم بدانید که کافئین برای رفع سیاهی و چروک دور چشم بسیار مؤثر است. تأثیر این ماده از این جهت است که باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شود. افزایش گردش خون باعث ترمیم مویرگ‌های زیر پوست شده و به مرور زمان تیرگی اطراف چشم را برطرف می‌کند. همچنین قهوه دارای آنتی اکسیدان است که از چروک و پیری پوست جلوگیری می‌کند.

برای بهره‌مند‌شدن از فواید قهوه کافی است مقدار کمی از آن را دم کرده و در یخچال بگذارید تا کاملاً خنک شود. هر صبح بعد از بیدار شدن از خواب، مقداری از قهوه سرد شده را اطراف چشمتان ماساژ دهید. البته پوست اطراف چشم را با فشار ماساژ ندهید، زیرا به پاره‌شدن مویرگ‌های ظریف اطراف آن منجر می‌شود. می‌توانید قهوه را روی پوست به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید و سپس با اب ولرم بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر باید ۲ تا ۳ بار در هفته این کار را انجام دهید.

۲. استفاده از چای سبز

استفاده از کیسه چای سبز

یکی دیگر از روش‌های رفع سیاهی و چروک دور چشم این است که از چای سبز کمک بگیرید. توجه داشته باشید که فقط قهوه حاوی آنتی اکسیدان نیست. مواد آنتی اکسیدان موجود در چای سبز نیز به کاهش التهاب و تیرگی چشم کمک می‌کنند. محققان معتقدند عارضه‌های دور چشم حاصل از استرس با چای سبز برطرف می‌شود.

به این منظور یه کیسه چای سبز را در یک فنجان آب جوش بگذارید. به محص خیس‌شدن کیسه، آن را از آب جوش خارج کرده و در یک ظرف تمیز، داخل یخچال نگه دارید. هر روز یا روز در میان بعد از بیدار شدن از خواب، کیسه را روی چشم خود بگذارید. این کار باعث می‌شود پف حاصل از بدخوابی یا دیرخوابیدن نیز به‌مرور از بین برود.

۳. استفاده از کپسول ویتامین E

یکی دیگر از روش‌های رفع سیاهی و چروک دور چشم، استفاده از کپسول ویتامین E است. ویتامین E، در خوراکی‌هایی مانند آجیل و سیب زمینی شیرین یافت می‌شود. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی با خاصیت آبرسانی و ضد پیری است. همچنین با کمک به بازسازی سلول باعث جوان‌سازی آن می‌شود. تحقیقات نشان داده است استفاده موضعی از آنتی اکسیدان (به‌صورت روغن یا کپسول) می‌تواند از پوست در برابر پیری محافظت کرده و التهاب را به حداقل برساند. این خاصیت تا حدی است که در ترکیبات بهترین کرم دور چشم نیز از این ویتامین استفاده می‌شود.

۴. مصرف روغن نارگیل

فواید روغن زیتون

فواید روغن نارگیل برای سلامت پوست و مو بر هیچ کس پوشیده نیست. این روغن پرخاصیت می‌تواند باعث درخشش پوست شما شده و در رفع سیاهی و چروک دور چشم گام مؤثری بردارد. البته به خاطر داشته باشید که برخی از افراد به این روغن حساسیت دارند؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف آن، مقداری از روغن را داخل آرنج خود تست کنند. این کار از بروز حساسیت‌های شدید در پوست نازک دور چشم جلوگیری می‌کند.

۵. استفاده از ویتامین K

می‌دانید که کلم بروکلی منبع بسیار خوبی برای ویتامین K است. همچنین خوردن سبزیجات تازه به جذب این ویتامین در بدن کمک می‌کند. ویتامین K نیز به‌طور اعجاب‌آوری تیرگی دور چشم را از بین می‌برد. برای رفع سیاهی و چروک دور چشم لازم است روزانه مقداری از این ویتامین را به‌صورت خوراکی یا موضعی ایتفاده کنید. از این ویتامین در کرم دور چشم و کرم ضد لک هم استفاده می‌شود.

۶. کمک گرفتن از روغن زیتون

کمک گرفتن از روغن زیتون برای رفع تیرگی و چروک دور چشم

می‌دانید که روغن زیتون یک آبرسان بسیار قوی برای پوست و مو است. یکی از دلایل تیرگی یا چروک پوست اطراف چشم نیز نرسیدن رطوبت کافی به آن است. برا یاینکه از یک آبرسان کاملا طبیعی بهره‌مند شوید و به رفع سیاهی و چروک دور چشم کمک کنید، بهتر است مقداری روغن زیتون استفاده کنید. تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که روغن زیتون، رطوبت را در سلول‌ها و روزنه‌های پوست حبس کرده و مانع از هدررفتن آن می‌شود. البته به خاطر داشته باشید که قبل از مصرف، تست حساسیت را انجام دهید.

۷. استفاده از آلوئه ورا

تحقیقات نشان داده‌اند که آلوئه ورا به‌نوعی گیاهی جادویی برای سلامت پوست است. این گیاه پرخاصیت برای روشن‌شدن پوست، رفع آفتاب‌سوختگی و التهاب، درمان جوش و خیلی عوارش دیگر امتحان خود را پس داده است. به همین ترتیب برای رفع سیاهی و چروک دور چشم نیز می‌توانید به این گیاه جادویی اعتماد کنید. این گیاه پر از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم ها و اسیدهای چرب است و خواص ضد التهابی دارد که می‌تواند پف زیر چشم را درمان کند. به همین مناسبت ماسک آلوئه ورا برای ۲ تا ۳ بار در هفته به شما پیشنهاد می‌شود.

سخن پایانی

آنچه در بالا برایتان آوردیم، چند روش ساده و دردسترس برای رفع سیاهی و چروک دور چشم است. این روش‌ها برای بسیاری از افراد جواب داده و به روند درمانشان سرعت بخشیده است. نکته‌ای که در این بین بسیار مهم است این است که پوست دور چشم بسیار حساس است و لازم است که قبل از استفاده از هر روش خانگی یا کلنیکی، مرحله تست را انجام دهید تا خدای نکرده عارضه‌های دور چشم شما وضعیت ناخوشایندی پیدا نکند. اگر هم به خرید بهترین کرم دور چشم اعتماد بیشتری دارید، از فروشگاه اینترنتی اردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی، سراغ بهترین کرم‌ها و ژل‌های دور چشم را بگیرید.

دیدگاه‌ها 7111بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>