تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

خواص قهوه برای پوست و مو | عجایبی از قهوه که بی‌شک خبر ندارید

خواص قهوه برای پوست و مو | عجایبی از قهوه که بی‌شک خبر ندارید

بیشتر افراد قهوه را به عنوان یک نوشیدنی محبوب می‌شناسند. این نوشیدنی همراه بی‌همتای شب بیداری‌ها و سردردهای ماست. این دانه کوچک چندین مدال قهرمانی دارد که یکی از آنها مبارزه با خواب آلودگی و دیگری مبارزه با رادیکال‌های آزاد و آسیب‌رسان به پوست و مو است. شمشیر قهوه در این مبارزه آنتی اکسیدانی به نام فنول است. دیگر درباره قهوه چه می‌دانید؟ ما درباره این دانه کوچک و خواصی که دارد تقریباً هیچ نمی‌دانیم به عنوان مثال چند نفر از ما از ماسک قهوه استفاده کرده‌ایم یا چند نفر از ما با کمک قهوه به پوست خود شادی بخشیده است؟ به این علت که هدف ما آگاهی بخشی به شما و معرفی راه‌های ارزان و مفید سلامت و زیبایی است، در این مقاله به شما خواص قهوه برای پوست و مو را معرفی می‌کنیم. همراه ما در تک تک کلمات باشید.

سپری از جنس قهوه در برابر پیری پوست

سپری از جنس قهوه در برابر پیری پوست

عمیق‌شدن چین و چروک، خط خنده، خط اخم و ماندگارشدن لکه‌های متعدد بر پوست نازنین صورت تنها یک پیام را به شما می‌رساند پوستتان در حال پیرشدن است. نکته مهمی که باید بدانید این است، می‌شود سرعت پیری پوست را کم کرد. چگونه؟ با استفاده از خواص قهوه برای پوست و مو. قهوه در ترکیب خود مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد. پوست در اثر تماس با آنتی اکسیدان از او کمک می‌خواهد و آنتی اکسیدان هم با جان و دل می‌پذیرد. آنتی اکسیدان لکه‌های قرمز و تیره پوست را کمرنگ و محو می‌کند. در مرحله بعد ویتامین B قهوه به سراغ چین و چروک‌های پوست می‌رود، انگار زیر پوست می‌خزد و سلول‌های خسته را هل می‌دهد تا بلند شوند و به بازسازی پوست بپردازند. یک روز صبح که از جلو آینه عبور می‌کنید متوجه می‌شوید که انگار پوستتان روشن و صاف شده است. پیشاپیش به شما می‌گوییم حستان درست است.

شاید بپرسید که چگونه از خواص قهوه برای پوست و مو و جلوگیری از پیری استفاده کنیم؟ جواب سؤال شما آسان است قهوه را با آب مخلوط کنید تا شکل خمیر به خود بگیرد بعد این خمیر را روی صورت خود قرار دهید تا ماسک ضد پیری داشته باشید. بعد از اینکه ماسک روی پوست شما خشک شد، یعنی زمان شستن آن از روی پوست شما رسیده است.

کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست حاوی قهوه

اسکراب لب قهوه و عسل

از جمله خواص قهوه برای پوست و مو آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست است. مواد موجود در قهوه را ذکر کردیم. عناصر موجود در قهوه در ترکیب با مواد مختلف خواص خود را به اشکال مختلفی نشان می‌دهند و درست مانند یک آچار رفتار می‌کنید. این آچار پیچ همه مشکلات را سفت می‌کند، چه جلوگیری از پیری باشد چه رطوبت رسانی و آبرسانی پوست. همنشین قهوه در قسمت آبرسانی عسل است. یک قاشق غذاخوری قهوه را با یک قاشق متوسط عسل مخلوط کنید. بعد از اینکه از یکدست‌شدن مواد مطمئن شدید ماسک را روی صورت خود قرار دهید. زمان مناسب برای اثربخشی این ماسک آبرسان 20 دقیقه است.

خواص قهوه برای رفع سیاهی زیر چشم

قهوه برای سیاهی دور چشم

استفاده مداوم از چشم‌ها و کم‌خوابی‌هایی که امروزه به سبک زندگی ما تبدیل شده است آثار زیان باری برای سلامت دارد. اولین زیان این سبک زندگی از دست‌رفتن زیبایی است. مهم‌ترین قسمتی که کم‌خوابی و کم‌خونی در آن نمود پیدا می‌کند زیر چشم‌هاست. گودی و کبودی زیر چشم اثر مستقیم بر زیبایی چهره دارد. برای بیشتر ما پیش آمده که اعتماد به نفس خود را به علت این کبودی از دست داده‌ایم. اینجاست که خواص قهوه برای پوست و مو به کمک ما می‌آید. این دانه کوچک ولی بزرگ منش با افزایش جریان خون به روشن‌شدن پوست کمک می‌کند.

برای استفاده از این خاصیت، پودر قهوه یا دانه‌های ریز قهوه را با روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را به صورت یک لایه نازک روی کبودی‌های زیر چشم خود بگذارید و بعد از چند دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید. توجه کنید که اثر قهوه بر کبودی زیر چشم اثر موقت دارد و با گذشت زمان این کبودی‌ها دوباره برمی‌گردند.

رفع مزاحمی به نام سلولیت به کمک قهوه

رفع مزاحمی به نام سلولیت به کمک قهوه

وقتی می‌گوییم خواص قهوه برای پوست و مو یعنی پوست و زیبایی آن محدود به صورت نیست. بعضی افراد سلولیت یا همان چربی‌های جمع شده در پوست خود را دوست ندارند و برای خلاصی از دست آنها تلاش می‌کنند. این قسمت را ما به آنها تقدیم می‌کنیم. کافئین قهوه فقط خواب را دور نمی‌کند. این عنصر دوست داشتنی با افزایش گردش خود به کاهش تجمع آب و چربی در پوست کمک می‌کند. با رفع آب و چربی اضافه، فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌ها هم رفع می‌شوند. آنتی اکسیدان هم زحمت رفع و دفع سموم را به عهده می‌گیرد. عجب تیم قدری دارد قهوه. بعضی افراد اعتقاد دارند اثر قهوه بر سلولیت موقت است؛ اگر این ادعا صحیح هم باشد چه کسی بدش می‌آید 2 ساعت هم که شده از دست سلولیت‌هایش خلاص شود؟

سه قاشق غذاخوری آب را با  پیمانه پودر قهوه مخلوط کنید و صبر کنید تا قهوه‌ها به خوبی خیس بخورند. استفاده از خواص قهوه برای پوست و مو شرایطی دارد. شرط این قسمت وجود 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون است تا رطوبت مورد نیاز را تأمین کند. قسمت سلولیت‌دار پوست را با آب گرم بشویید و ماسک را روی آن قسمت قرار دهید. چند دقیقه به شکل دورانی و به آهستگی ماساژ دهید تا ذرات ماسک داخل پوست نفوذ کنند. برای شست‌و‌شو از آب ولرم استفاده کنید. بهتر است بعد از خشک‌کردن پوست با حوله نرم از مرطوب کننده استفاده کنید.

اسکراب قهوه یکی از خواص قهوه برای پوست

اسکراب قهوه یکی از خواص قهوه برای پوست

اسکراب پوست یعنی نفسی تازه برای پوست، یعنی وداع با سلول‌های مرده و داشتن پوستی روشن و سفید. استفاده از اسکراب‌های شیمیایی گاهی هزینه زیادی را به جیب بی‌زبان شما تحمیل می‌کند. ساخت اسکراب از قهوه یعنی استفاده تمام و کمال از خواص قهوه برای پوست و مو. داشتن این اسکراب خوش‌بو و پر خاصیت نیاز به شکر قهوه‌ای، قهوه و روغن جوجوبا یا اسطوخودوس دارد. مخلوط این مواد باید خمیری شکل و غلیظ باشد. این اسکراب را برای کل بدن می‌توانید استفاده کنید. قهوه با حذف سلول‌های مرده و لایه‌برداری، پوست شما نرم و روشن می‌کند. روغن‌های موجود در این ترکیب به تغذیه پوست می‌پردازند و آسیب‌های وارد شده به پوست را جبران می‌کنند.

ماسک قهوه مولتی ویتامین مو

کراتینه مو چیست

آنتی اکسیدان قهوه مهم‌ترین بخش خواص قهوه برای پوست و مو را تشکیل می‌دهد. آنتی اکسیدان به پوست سر نفود می‌کند تا به فولیکول‌های مو در رشد بهتر کمک کند. قوی‌شدن ریشه مو و تثبیت رشد مو از اثرات قهوه بر موهای شماست. حدس می‌زنید قهوه چگونه به رشد مو کمک می‌کند؟ با افزایش گردش خون در ناحیه‌ای که قهوه را استفاده کرده‌اید. آب داغ را با 4 قاشق غذاخوری قهوه مخلوط کنید. این ترکیب را به موهای خود بزنید و موها را با حوله ببندید. بهتر است مخلوط آب و قهوه گرم باشد تا سردرد نگیرید. بعد از گذشت 20 دقیقه موهای خود را با شامپو معمولی بشویید.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره خواص بی‌نظیر قهوه برای پوست و مو صحبت کردیم. شما چه خواص دیگری برای این دانه خوش‌عطر می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید تا سایر دوستانمان در فروشگاه اینترنتی اردمی نیز از تجربه‌های سودمند شما استفاده کنند.

دیدگاه‌ها 5803بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه