تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با دانستن این رازها به جنگ پیری بروید

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
با دانستن این رازها به جنگ پیری بروید

روزگار کار خود را به خوبی بلد است و دیر یا زود، گرد پیری را بر رخسار زیبای بانوان خواهد پاشید. در این بین، حتما برای شما هم پیش آمده است که متوجه شده باشید بعضی از بانوان زیبارو، جوان‌تر از سن خود نشان می‌دهند. موهای این دسته از بانوان همیشه شاداب و درخشان است، پوست چهره و اندام‌شان صاف و صیقلی است و مرواریدِ دندان‌هایشان همیشه می‌درخشد.

شما بهتر از ما می‌دانید که چشمه آب حیات، تنها در قصه‌های پریان وجود دارد، اما با این همه، بدون شک جوان‌تر ماندن و جلوگیری از پیری، ترفند‌هایی نیز دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

به همین منظور، بر آن شدیم تا در این مطلب به رازهای مگویی اشاره کنیم که با به کار بردن آنها، رخسار زیبای شما سال‌ها جوان‌تر به نظر خواهد آمد. نکته‌‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، ساده و طبیعی هستند و در نتیجه، انجام آن‌ها زیبایی، شادابی و نشاط را به دنبال خواهد داشت.

ماساژ پوست با روغن کنجدماساژ پوست با روغن کنجد

پس از اینکه از خواب شیرین بیدار شدید، پیشنهاد می‌کنیم با روغن کنجد ارگانیک، تمامی قسمت‌های بدن خود را ماساژ دهید.

این روش ساده و آسان، باعث می‌شود تا خون در تمامی قسمت‌های بدن به جریان بیافتد. از طرف دیگر، روغن کنجد باعث آبرسانی به پوست شده و در نتیجه پوست سیمین شما درخشان و صیقلی خواهد شد. پس از ماساژ روغن کنجد نیز توصیه می‌کنیم دوش بگیرید.

جالب است بدانید روغن، تمامی سلول‌های مرده پوست شما را نیز پاک می‌کند.

روغن ماهی را جدی بگیریدروغن ماهی را جدی بگیرید

تمامی موادی که خاصیت ضد التهابی دارند، برای جلوگیری از پیری نیز مناسب هستند.

روغن ماهی به سلامت قلب کمک می‌کند و باعث تقویت رشد موها و نرم‌شدن پوست می‌شود؛ این موارد باعث شده است تا روغن ماهی تاثیری معجزه‌آسا در جلوگیری از پیری داشته باشد.

پیشنهاد می‌شود با تایید پزشک، کپسول‌های روغن ماهی حاوی امگا ۳ را صبح و شب میل کنید. بهتر است کپسول‌هایی را خریداری کنید که در ساخت آن‌ها از مواد شیمیایی استفاده نشده باشد.

 

قهوه دندان‌ها را لک می‌کندقهوه، دندان‌ها را لک می‌کند

برای اینکه دندان‌های زیبای شما لک نشوند، قهوه را سریعا بنوشید.

نوشیدن قهوه در جرعه‌های کوچک، باعث می‌شود دندان‌های شما لک شوند.

جالب است بدانید این امر در خصوص چای نیز صدق می‌کند، با این حساب اگر چای‌خور قهاری هستید، چای را سریعا بنوشید و زیاد در دهان خود نگه ندارید.

 

در زیرسازی آرایش صورت زیاده‌روی نکنیددر زیرسازی آرایش صورت زیاده‌روی نکنید

زیرسازی آرایش به صورت روزانه باعث می‌شود تا چین‌وچروک‌های ظریف پوست شما بیشتر نمایان شوند.

پیشنهاد می‌کنیم از کانسیلرها تنها زمانی استفاده کنید که واقعا قرار است ناحیه‌ای از پوست صورت نظیر زیر چشم‌ها یا آثار جوش‌های صورت پوشش داده شوند.

 

 

به پوست خود سخت نگیریدبه پوست خود سخت نگیرید (مشاهده و خرید پاک کننده آرایش)

محصولات مختلفی برای رسیدگی و سلامت پوست در بازار موجود است که فرآیندهای مختلفی را توصیه می‌کنند. دلیلی ندارد هزینه و وقت زیادی برای نگه‌داری و حفظ زیبایی پوست انجام دهید.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم وقت و ذهن خود را برای فرآیند‌های پیچیده و هزینه‌بر درگیر نکنید، تنها کافی است شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب، صورت خود را بشویید و با محصولات پاک‌کننده آرایش، صورت خود را تمیز نگه دارید.

باور کنید انجام همین چند کار ساده و آسان تاثیر زیادی بر جوان‌ ماندن و زیبایی پوست سیمین شما خواهد داشت.

مصرف شکر سفید را قدغن کنیدمصرف شکر سفید را غدقن کنید

به جرات می‌توان گفت اولین چیزی که باید از رژیم‌غذایی خود حذف کنید، شکر سفید است. شکر سفید را می‌توان دشمن شماره یک شادابی پوست دانست. شکر سفید فرآیند کهولت سن را افزایش می‌دهد و کلاژن پوست را ضعیف می‌کند؛ این امر، به پیری زودرس و افتادگی پوست منجر می‌شود. در عوض پیشنهاد می‌کنیم تا می‌توانید میوه و سبزی بخورید و شادابی و طراوت را به پوست خود هدیه دهید.

شکر سفید را برای اسکراب استفاده کنید

درست است گه گفتیم شکر سفید فرآیند پیری پوست را سرعت می‌بخشد، اما اسکراب پوست با شکر در حمام باعث می‌شود تا پوست شما صاف و صیقلی شود، این کار بستری مناسب برای آرایش صورت را نیز فراهم می‌کند. برای این کار در حمام با استفاده از شامپو بدن و شکر، محلولی درست کرده و هفته‌ای یک‌بار به تمامی قسمت‌های پوست بدن بمالید.

در حین خواب موهای خود را ببندیدهنگام خواب موهای خود را ببندید

شب‌ها قبل از اینکه به رختخواب بروید موها را با اتوی مو صاف کرده و به آرامی در قسمت بالای پیشانی ببندید.

ممکن است این مدل بستن مو به لحاظ زیبایی چندان زیبا به‌نظر نرسد، اما از آنجایی که در رختخواب کسی شما را نمی‌بیند، اشکالی ندارد.

به این ترتیب اجازه دهید گیسوان شما در همین حالت تمام شب باقی بمانند. زمانی که صبح موهای خود را باز می‌کنید، حالت شاداب و توپُر به خود خواهند گرفت.

هوای نواحی دور چشم خود را داشته باشید (مشاهده و خرید محصولات دور چشم)هوای نواحی دور چشم خود را داشته باشید

تمامی قسمت‌های پوست صورت نیازمند رسیدگی هستند، اما باید هوای نواحی دور چشم را بیشتر داشته باشید.

کرم‌های صورت ممکن است باعث التهاب این نواحی شوند؛ در نتیجه، بهتر است رسیدگی به پوست دور چشم را به ترکیبات ملایمی واگذار کنید که برای پوست‌های حساس ساخته شده‌اند.

 

 

هوای پوست نازنین دست‌های خود را نیز داشته باشیدهوای دست‌های نازنین خود را داشته باشید

بانوان زیبارو همیشه حواسشان به پوست صورت است، غافل از اینکه پیری آثار خود را روی پوست دست نیز نمایان می‌کند.

به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم از همان‌ فرآیندی که برای رسیدگی به پوست صورت خود استفاده می‌کنید در نگه‌داری پوست دست‌های خود نیز کمک بگیرید.

بهتر است هر زمانی که پوست صورت را لایه‌برداری می‌کنید، همان ماسک لایه‌بردار را روی پوست دست نیز بزنید.

ماساژ پوست را فراموش نکنیدماساژ پوست را فراموش نکنید

تمامی متخصصان زیبایی بر ماساژ پوست تاکید دارند. ماساژ انرژی‌های ساکنِ بدن را خارج کرده و به پوست نشاط می‌بخشد.

در بین انواع مختلف ماساژی که وجود دارند، پیشنهاد می‌کنیم ماساژ «بازتاب درمانی» یا «رفلکسولوژی» و ماساژ بافت عمقی را حتما انجام دهید.

اگر هم وقت یا بودجه کافی برای این‌کار را ندارید، روزانه ۲۰ دقیقه تمرین‌های کششی انجام داده و مدیتیشن کنید، دم و باز دم عمیق را نیز فراموش نکنید.

پوست و بدن خود را از ویتامین‌ها محروم نکنیدپوست و بدن خود را از ویتامین‌ها محروم نکنید

کرم‌های موضعی حاوی ویتامین C، با میزان غلظت ۳۰ درصد، انتخاب بسیار خوبی برای پوست شما هستند.

این گونه کرم‌ها باعث می‌شوند پوست صدماتی که در اثر نور آفتاب دیده است را بهبود دهد و ترمیم کند.

از طرف دیگر، استفاده از کرم‌های ویتامینه در کنار کرم‌های ضد آفتاب، باعث می‌شود تا این ترکیبات روی پوست نازنین شما تاثیر بیشتری داشته باشد.

تا می‌توانید میوه میل کنیدتا می‌توانید میوه میل کنید

میوه‌هایی که در آن‌ها مالیک اسید وجود دارند نظیر، توت‌فرنگی، سیب و انگور را به سبد خوراک روزانه خود اضافه کنید.

این میوه‌ها به پاک کردن لکه‌های باقی مانده بر روی دندان‌های شما کمک می‌کنند. از مصرف سایر میوه‌ها نیز غافل نشوید.

بهتر است بدانید مالیک اسید، یکی از مواد تشکیل‌دهنده کرم‌های ضدپیری است.

 

اگر فرصت برای آرایش ندارید، از پرایمر کمک بگیریداگر فرصت برای آرایش ندارید، از پرایمر کمک بگیرید

گاهی اوقات ممکن است فرصتی برای آرایش صورت نداشته باشید، در این‌گونه موارد پیشنهاد می‌کنیم برای زیباتر ظاهر شدن در جمع، از پرایمر استفاده کنید تا بخشی از عیوب صورت رفع شود.

این دسته از پرایمرها حاوی موادی هستند که به پوست درخشش بیشتری می‌دهند و در نتیجه چروک‌های ظریف پوست کمتر به چشم می‌آیند.

بیشتر بخوانید: باید و نبایدهای استفاده از پرایمر آرایشی

 

 گیسوان خود را با هنرمندی حالت دهیدبا هنرمندی گیسوان خود را حالت دهید

موهای خود را در دو لایه به نحوی کوتاه کنید که مقداری از گیسوان شما تا کنار گونه‌ها باشد و موهای قسمت جلو چشم را نیز کوتاه کنید، بلندی این موها به چشمان زیبای شما حالتی افسرده و غمگین می‌دهد.

 

 

 

گیسوان مجعد خود را مرتب کنیدگیسوان مجعد خود را مرتب کنید

به جای اینکه از ژل‌های مو برای حالت دادن به مو‌های فردار خود استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم به اندازه یک سکه، حالت‌دهنده یا ماسک مو به گیسوانی که هنوز خیس هستند بزنید و سپس موهای خود را سشوار کنید.

این ترفند به صاف شدن موهای موج‌دار شما کمک می‌کند، از طرف دیگر باعث آبرسانی به تارهای مو و در نتیجه درخشش بیشتر گیسوان شما خواهد شد.

 

با مژه‌های خود آشتی کنیدبا مژه‌های خود آشتی کنید

همیشه هوای مژه‌ها را داشته باشید، در غیر این صورت مژه‌ها خشک و شکننده شده و کم‌پشت می‌شوند. به این ترتیب توصیه می‌کنیم شب‌ها، زمانی که کرم چشم می‌زنید، مقداری از این کرم را با انگشت روی مژه‌ها نیز بمالید، این کار باعث آبرسانی به مژه‌ها و سلامت آن‌ها می‌شود.

 

به جرأت می‌توان گفت بانویی پیدا نمی‌شود که به فکر زیبایی و جوان ماندن خود نباشد، به همین دلیل اگر شما هم روش‌‌های خاصی را برای جوان‌ ماندن پوست و چهره خود سراغ دارید، این روش‌ها را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Health دیدگاه‌ها 2430بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه