تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۹ ماده غذایی موثر بر جوانی پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
۹ ماده غذایی موثر بر جوانی پوست

تنها با مصرف چند ماده غذایی می‌توانید نگرانی‌های حفظ زیبایی را از خود دور کنید و به جوانی پوست خود کمک کنید. درست است، تغذیه مناسب نه تنها چین و چروک‌های پوستی را از بین می‌برد، بلکه سیستم دفاعی را نیز تقویت می‌کند. همچنین، مزایای متعددی همچون لطافت و جوانی پوست، درخشندگی موها و تقویت ناخن‌ها را نیز به همراه دارد. به گفته متخصصان، تغذیه صحیح تاثیر مستقیمی بر چهره فرد داشته و داشتن چهره‌ای جوان را تضمین می‌کند. آن‌ها معتقدند منظور از تغذیه سالم، برنامه غذایی است که در آن ساختار پوست و مو سالم نگه داشته شود. مواد مغذی، مواد معدنی و اسیدهای چرب در کنار آنتی اکسیدان‌ها مانع از آن می‌شوند که تنش‌های محیطی به بدن آسیب برسانند. بنابراین، ما برای زیبایی و جوانی پوست، 9 ماده غذایی ضروری را به شما معرفی می‌کنیم تا آن‌ها را در سبد غذایی خود قرار دهید!

۱- قهوه

 تاثیر قهوه در جوانی پوست
مصرف روزانه قهوه نه تنها در طول روز به شما انرژی می‌دهد، بلکه مولفه‌های حیاتی آن، پوست را در برابر ملانوما (سرطان پوست) محافظت می‌کند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف بیشتر قهوه، مانع از ابتلا به این بیماری می‌شود و درنتیجه به جوانی پوست هم کمک می‌کند. افرادی که روزانه ۴ فنجان قهوه مصرف می‌کنند، ۲۰ درصد کمتر از سایر افراد در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

۲- هندوانه

هندوانه
این میوه تابستانی سرشار از لیکوپن (نوعی آنتی اکسیدان) است که موجب قرمزی هندوانه و همین‌طور گوجه فرنگی می‌شود. این آنتی اکسیدان تاثیرات منفی اشعه فرابنفش بر روی پوست را خنثی می‌کند. محققان بر این باورند که هندوانه، ۴۰ درصد بیشتر از گوجه فرنگی مواد مغذی را در خود دارد که این میزان با SPF 30 برابر است. بنابراین به منظور عملکرد بهتر کرم ضدآفتاب، از این خوراکی استفاده کنید اما نمی‌توانید به‌طور کامل آن‌ را جایگزین کرم ضد آفتاب کنید.

۳- انار

 انار
دانه‌های این میوه بهشتی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند که وظیفه آبرسانی به پوست را انجام می‌دهند و مانع از خط افتادن و ایجاد چین و چروک‌های پوستی و خشکی می‌شوند که درنتیجه جوانی پوست شما را تضمین می‌کند. بررسی‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد که مصرف ویتامین C، خشکی و چروک‌های پوستی در بانوان میانسال را از بین می‌برد. همچنین این میوه دارای آنتوسیانین (که به ساختن کلاژن منجر می‌شود) و اسید الاژیک (ماده طبیعی مبارزه با تورم‌های ناشی از اشعه ماورا بنفش) است.

۴- بلوبری

بلوبری
درخشندگی پوست خود را با مصرف این دانه‌های گوشتالو و آب‌دار افزایش دهید. بلوبری حاوی ویتامین C و E (دو آنتی اکسیدان درخشان کننده پوست و کاهش دهنده آسیب‌های پوستی) است؛ همچنین، این میوه سرشار از آربوتین، ماده طبیعی براق کننده پوست است.

۵- کلم پیچ

کلم پیچ
برگ‌های این گیاه سرشار از ویتامین K است که مانع از لخته شدن خون و تیرگی پوست می‌شود. همچنین، این خوراکی، منبع غنی آهن است. کمبود آهن در بدن باعث می‌شود فرد، رنگ پریده باشد و رگ‌های خونی در زیر پوست برجسته شوند. به منظور عملکرد هرچه بهتر این خوراکی، آن را به صورت پخته مصرف کنید نه خام.

۶- تخم مرغ

تخم مرغ
ناخن‌های انگشتان از پروتئین ساخته شده‌اند، بنابراین کمبود این ماده در بدن، باعث ترد شدن ناخن‌ها می‌شود. با مصرف این ماده خوراکی، ناخن‌های خود را ضخیم و زیبا نگاه دارید. به گفته محققین مرکز زیبایی نیویورک، تخم مرغ منبع غنی بیوتین و B کمپلکس است که آمینو اسیدها را دگرگون می‌کند و باعث پروتئین سازی در بدن می‌شود.

۷- گردو

گردو
اسیدهای چرب اُمگا ۳ و ویتامین E موجود در گردو، دو منبع برای تقویت و درخشندگی سلول‌های پوستی هستند. این دانه خوراکی منبع این مواد مغذی است؛ فقط کافی است روزانه یک چهارم فنجان از آن‌ را مصرف کرده تا به جوانی پوست خود کمک کنید. به علاوه، گردو سرشار از مس است که رنگ طبیعی پوست را حفظ می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهند کمبود این ماده در بدن، در سفید شدن زود هنگام موها نقش به‌سزایی دارد.

۸- آووکادو

 آووکادو
این میوه سرشار از اسید اولئیک و اسید چرب امگا ۹ است که باعث مرطوب ماندن پوست و نرمی لایه‌های بیرونی پوست می‌شود.

۹- طالبی

طالبی
طالبی سرشار از بتاکاروتن (ماده‌ای که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود) است. بنا به گفته متخصصان، بتاکاروتن نقش مهمی در بازسازی سلول‌های پوست سر ایفا می‌کند. این آنتی اکسیدان، مانع از گرفتگی منافذ پوستی و شوره زدن سر می‌شود.

مکمل بخورید، زیبا شوید!

حتما تابه‌حال درباره مکمل‌های غذایی زیاد شنیده‌اید. این قرص‌ها هم‌اکنون در بازار فراوان هستند. محققان در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که بعضی از آنها حاوی مواد اولیه‌ای هستند که بر جوانی پوست تاثیر می‌گذارند. برای نمونه به موارد زیر توجه کنید:

الف- کمپلکس موجودات دریایی

کمپلکس موجودات دریایی
به گفته محققان آمریکایی، بسیاری از موجودات آبزی، مواد مغذی و ویتامین‌هایی در خود دارند که باعث بازسازی سلول‌های پوست سر و افزایش رشد موها در ۹۰ روز می‌شود.

ب-  پروبیوتیک:

روده‌های سالم، به داشتن پوستی زیبا کمک می‌کنند. پروبیوتیک‌های خوراکی سرشار از باکتری‌های مفید هستند که تعادل میان باکتری‌های مفید و مضر در بدن را حفظ می‌کنند تا بدین‌وسیله مشکلات پوستی از جمله آکنه، شوره سر و التهاب و قرمزی پوست صورت به وجود نیایند.

ج- عصاره چای سبز

عصاره چای سبز
همان‌طور که می‌دانید مواد خوراکی تاثیر به‌سزایی در سلامت بدن به‌ویژه در زیبا شدن و جوانی پوست دارند. با افزودن این ماده خوراکی به رژیم غذایی خود، این تاثیرات را دو چندان کنید: وجود پلی فنل و آنتی اکسیدان‌های قوی چای سبز باعث می‌شود پوست، مقاومت بیشتری در برابر اشعه ماورای بنفش داشته باشد.

منبع: Health دیدگاه‌ها 7812بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه