تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اسید هیالورونیک چیست و مصرف آن چه تأثیری بر زیبایی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
اسید هیالورونیک چیست و مصرف آن چه تأثیری بر زیبایی دارد؟

چرخ گردون، کار خود را به خوبی بلد است و دیر یا زود، گردِ سپیدِ پیری بر روی موها خواهد پاشید. در این بین، صدها قلم ترکیبات مختلف در بازار برای جلوگیری از پیری وجود دارد و از آنجایی که در این بازار مکاره، انتخاب کالا و محصول مناسب کار چندان راحتی نیست، باید در حین خرید محصولات ضدپیری و از جمله اسید هیالورونیک دقت بیشتری داشته باشید.

اسید هیالورونیک چیست؟

یکی از محصولات محبوب برای جلوگیری از پیری، مکمل‌های اسید هیالورونیک است. جالب است بدانید بعضی‌ها، ترکیبات آن را اکسیر جوانی می‌دانند و بر این باور هستند قرص‌هایی که از این مواد ساخته شده‌‌اند به سلامت مفاصل کمک می‌کنند و باعث بهبود بینایی فرد می‌شوند. حتی گفته می‌شود مصرف این قرص‌ها در جوان‌‌تر شدن پوست و سلامتی‌ مو نیز بی‌تاثیر نیست. البته مانند بیشتر داروهای شیمیایی، مصرف قرص‌های اسید هیالورونیک نیز طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد و گفته می‌شود که این قرص‌ها در کنار مزایای زیادی که دارند، مضراتی نیز برای سلامتی بدن به دنبال خواهند داشت.

مزایا

مصرف زیاد قرص‌های اسید هیالورونیک به بهینه‌ شدن پوست کمک می‌کندبر اساس تحقیقات مستقلی که انجام شده است مصرف زیاد قرص‌های اسید هیالورونیک به بهتر شدن پوست کمک می‌کند، این قرص‌ها در تقویت سلامت عمومی بدن نیز موثر هستند. از طرف دیگر ادعا می‌شود که اسید هیالورونیک، مسکن درد است. با این حساب، تزریق آن در دردهای زانو توصیه می‌شود. ترکیباتی که در ساخت آنها اسید هیالورونیک را شاهد هستیم، به آبرسانی پوست کمک می‌کنند؛ این امر باعث می‌شود تا پوست ظاهری صاف و صیقلی داشته باشد و نرم‌تر به نظر برسد.

البته اسید هیالورونیک، نوشداروی تمامی بیماری‌ها نیست. دانشمندانی هستند که از تاثیرات مختلف تزریق اسید هیالورونیک دفاع می‌کنند، اما بر این باورند که میل کردن قرص‌های اسید هیالورونیک چندان تاثیر زیادی ندارد. از طرف دیگر، به تنهایی روی اسید هیالورونیک نمی‌توان حساب باز کرد و در استفاده از این قرص‌ها برای سلامت و زیبایی پوست، برای حفظ شادابی پوست باید حتما از ترکیبات مرطوب کننده و سایر تمهیدات  استفاده کرد.

معایب

مصرف اسید هیالورونیک به میزان زیاد مشکلات گوارشی را در پی داردهمان‌گونه که در بالا اشاره شد، مصرف اسید هیالورونیک به میزان زیاد، به سلامتی پوست کمک می‌کند، اما از طرف دیگر ممکن است در هضم این میزان اسید هیالورونیک با مشکل روبرو شوید و عوارضی نظیر دل‌درد به سراغ شما بیاید. در حال حاضر آزمایشی از تاثیر اسید هیالورونیک بر روی بانوان باردار و شیرده، انجام نشده است؛ با این حساب این دسته از بانوان بهتر است قبل از اینکه به سمت مصرف قرص‌های اسید هیالورونیک بروند، حتما با پزشک مشورت کنند.

در مجموع می‌توان گفت، قرص‌های اسید هیالورونیک، نوشداروی قابل اعتمادی برای سلامت و حفظ زیبایی پوست به حساب می‌آیند، اما مصرف این قرص‌ها به تمامی افراد توصیه نمی‌شود و از آنجایی که واکنش‌ بدن افراد مختلف به لحاظ پزشکی با یکدیگر تفاوت دارد، بهتر است قبل از استفاده از این قرص‌ها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 9869بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه