تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

بوتاکس، دیسپورت و زئومین، روش‌هایی برای رفع چین و چرروک

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
بوتاکس، دیسپورت و زئومین، روش‌هایی برای رفع چین و چرروک

بوتاکس، دیسپورت و زئومین به‌عنوان روش‌‌هایی برای کاهش چین‌و‌چروک‌های صورت به‌حساب می‌آیند، این روش‌ها به‌صورت موقت انقباض سلول‌های پوست را کاهش می‌دهند و در نتیجه چین‌و‌چروک‌ از بین می‌رود.

فرمول به کار رفته در بوتاکس، دیسپورت و زئومین تفاوت‌های جزئی با هم دارد اما عملکرد تمامی این روش‌ها با هم یکسان است و عضله‌هایی که منقبض شده‌ و چین‌‌وچروک‌ را در سطح پوست ایجاد کرده‌اند در این روش‌‌ها بی‌حس می‌شوند تا عضله پوست باز شده و چین‌و‌چروک از بین برود.

در بیشتر مواقع چین‌و‌چروک‌های افقی روی پیشانی و خطوط اخم که با سایر روش‌های ضدپیری از بین نمی‌روند را می‌توان با بوتاکس، دیسپورت و زئومین برطرف کرد. از بین بردن چین‌‌وچروک‌های گوشه بیرونی چشم، چین‌هایی که در نواحی بینی در بعضی از بانوان پیدا می‌شود و چین‌ها‌ی عمیق ناحیه گردن را نیز به لطف این روش‌های ضدپیری می‌توان برطرف کرد. جالب است بدانید برای برطرف کردن افتادگی ابرو و جلوگیری از تعریق بیش‌ از حد زیربغل هم می‌توان از این روش‌‌ها کمک گرفت، جالب‌تر اینکه گاهی اوقات این روش‌‌ها در درمان میگرن نیز موثر هستند.

بیشتر بخوانید: با شیوه‌های پزشکی برای داشتن پوستی صاف و صیقلی آشنا شوید

در بعضی از موارد خاص فرد ممکن است واکنش متفاوتی نسبت به این روش‌ها داشته باشد و در نتیجه باید قبل از انتخاب روش مناسب حتماً با پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید. برای نمونه دیسپورت میزانِ نشتِ بیشتری در زیر پوست دارد و در نتیجه برای برطرف کردن چین‌و‌چروک‌های گوشه بیرونی چشم که عمق و وسعت بیشتری دارند مناسب‌تر است.

برای از بین بردن چین‌و‌چروک‌های کوچک و کم‌عمق در بیشتر مواقع بوتاکس پیشنهاد می‌شود و زئومین برای درمان پلک زدن بی اختیار مناسب است.

گاهی اوقات نیز بسته به میزان عمق و شدت چین‌و‌چروک‌ها، پزشک مختصص ممکن است هر سه روش را پیشنهاد کند. تزریق دقیق این مواد به قسمت‌های مشخصی از پوست به نوعی که به سایر قسمت‌ها نشت پیدا نکند اهمیت زیادی دارد.

همان‌گونه که اشاره شد این روش‌ها انقباض ماهیچه‌های کوچک زیر پوست را کاهش می‌دهد و در نتیجه به لطف بوتاکس، دیسپورت و زئومین نه‌تنها چین‌و‌چروک‌های فعلی پوست را از بین می‌برد بلکه در دراز مدت نیز جلوی چین‌و‌چروک‌های احتمالی را خواهد گرفت. این موارد باعث شده است تا این روش‌ها در بین کسانی که پابه‌سن گذاشته‌اند و چین‌و‌چروک بیشتری دارند محبوبیت زیادی پیدا کند.

بوتاکس، دیسپورت و زئومین برای چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

این روش‌های ضدپیری برای تمامی افراد با طیف‌های مختلف رنگ و جنس پوست پیشنهاد می‌شود. البته بانوانی که دوران بارداری را سپری می‌کنند، بانوان شیرده و افرادی که سیستم عصبی آن‌ها مشکل دارد باید از این درمان‌های ضدپیری برحذر باشند، مگر اینکه پزشک متخصص، انجام این درمان‌ها را تایید کرده باشد.

درمان‌های بوتاکس، دیسپورت و زئومین به چه صورت انجام می‌شود؟

در تمامی این روش‌ها، مواد از طریق یک سوزن بسیار ریز به داخل عضله‌های مشخصی از پوست تزریق می‌شود، این فرآیند به ازای هر تزریق تنها چند ثانیه طول می‌کشد و فرد درد بسیار کمی را در حین وارد شدن سوزن به پوست متوجه خواهد شد. ناگفته نماند برای افرادی که پوست‌های بسیار حساسی دارند استفاده از کرم‌های بی‌حسی موضعی یا یخ می‌تواند میزان التهاب و درد ناشی از تزریق را کاهش دهد.

این روش‌های درمانی چقدر طول می‌کشد؟

اگر تزریق به‌خوبی پیش رود تمامی فرآیند چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

آیا بوتاکس، دیسپورت و زئومین آثار جانبی سریعی پس از تزریق دارند؟

فردی که این درمان را انجام داده ممکن است پس از تزریق به مقدار کمی پوستش قرمز شود یا باد کند، این عارضه‌ها موقتی است و بدون نگرانی می‌توانید به انجام امور روزانه بپردازید. ناگفته نماند گاهی اوقات در محل تزریق، پوست به میزان کمی کبود خواهد شد که این عارضه نیز به‌راحتی با یک کانسیلر خوب پوشش داده می‌شود.

به این نکته نیز باید اشاره کرد که تزریق بیش از حد مواد بوتاکس، دیسپورت و زئومین در ناحیه دور چشم، افتادگی ابرو یا پلک را می‌تواند به دنبال داشته باشد. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم این روش‌های درمانی را جدی بگیرید و حتما برای تزریق، به پزشک متخصص که سابقه خوبی در این زمینه دارد مراجعه کنید.

اگر خدای ناکرده پس از درمان، متوجه افتادگی ابرو یا پلک شدید غم به دل خود راه ندهید چرا که به کمک قطره چشمی آپراکلونیدین می‌توانید ماهیچه‌های پوست محیط دور چشم را دوباره منقبض نمایید تا افتادگی پلک و ابرو برطرف شود. لازم به ذکر است این قطره باید تا زمان تاثیر درمان‌های بوتاکس، دیسپورت یا زئومین استفاده شود. سردرد، جوش‌های پوستی، بی‌حسی موضعی و احساس سرماخوردگی نیز از عارضه‌هایی است که احتمال بروز آن‌‌ها پس از این درمان‌های ضدپیری وجود دارد.

بوتاکس، دیسپورت و زئومین چه نتایجی را به‌دنبال دارند؟

دو یا سه روز پس از این تزریق‌ها پوست شروع به صاف شدن می‌کند و نهایتاً پس از دو هفته اثربخشی این درمان‌ها کامل خواهد شد. دوره درمان کامل این روش‌ها در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد، از طرف دیگر با توجه به اینکه بافت پوست آقایان سفت‌تر و ماهیچه‌های پوستی آن‌ها قوی‌تر است صاف شدن چین‌و‌چروک‌ها ممکن است در آقایان بیشتر طول بکشد.

اگر فرآیند درمان چین‌و‌چروک‌های پوست از طریق این روش‌‌ها به‌خوبی پیش برود، قسمت‌هایی از پوست که تزریق در آن‌ها انجام شده حالتی صاف و ابریشمی پیدا می‌کند و چهره‌ای شاداب و جوان را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم درمان‌های بوتاکس، دیسپورت و زئومین موقتی هستند و نتایج این درمان‌ها جدود ۴ تا ۶ ماه ماندگاری دارند، پس از این مدت حرکت عضله‌ها به حالت اول خود باز می‌گردد و در نتیجه چین‌و‌چروک‌ها دوباره نمایان خواهند شد اما در بیشتر مواقع ظاهر چین‌و‌چروک‌های پوست پس از پایان دوره تزریق، نسبت به قبل از تزریق عمق کمتری خواهد داشت، چرا که پوست عادت کرده حالتی شل‌تر داشته باشد.

این درمان‌ها در چه بازه زمانی نیاز به تجدید دارند؟

بسته به نوع پوستی که دارید توصیه می‌شود هر ۴ تا ۶ ماه یک‌بار درمان را تجدید کنید. خوشبختانه، از آنجایی که پوست پس از تزریق انقباض خود را از دست می‌دهد پس از چندین دوره تزریق، بازه زمانی تجدید تزریق طولانی‌تر خواهد شد.

درمان بوتاکس، دیسپورت و زئومین توسط چه مراکزی انجام می‌شود؟

در بالا به آثار جانبی این شیوه ضدپیری اشاره کردیم، در نتیجه باید دقت داشته باشید فرآیند تزریق بوتاکس در کلینیک‌های معتبر پوست و زیبایی و تحت نظر پزشک متخصص پوست انجام شود.

باید‌ها و نباید‌های پس از تزریق بوتاکس

پس از تزریق می‌توانید به انجام امور روزانه بپردازید اما اگر کار واجبی ندارید بهتر است دست‌کم ۲ تا ۴ ساعت پس از تزریق در حالت ایستاده یا نشسته قرار داشته باشید تا مواد به‌خوبی در پوست جای بگیرند.

فعالیت‌های بدنی پرتحرک را نیز در روزی که تزریق بوتاکس انجام داده‌اید کنار بگذارید، حتی انجام حرکات یوگا که بدن را در حالت معکوس قرار می‌دهد نیز ممکن است در فرآیند تزریق بوتاکس اختلال ایجاد کند. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم پس از تزریق سریعاً به منزل بروید و چند ساعتی را جلوی تلویزیون استراحت کنید تا مواد به صورت کاملاً یکسان در زیر پوست پخش شود.

با توجه به مواردی که در بالا به آن‌‌ها اشاره شد می‌توان گفت بوتاکس، دیسپورت و زئومین، روش‌های ضدپیری موثری هستند که برای بانوانی که پا‌ به‌سن‌ گذاشته و چین‌و‌چروک‌های عمیقی در ناحیه گوشه بیرونی چشم دارند توصیه می‌شود. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر تاکنون بوتاکس انجام داده‌اید و تجربه مفیدی در این زمینه دارید در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از تجربه‌های خود باخبر سازید.

منبع: Charlottesbook دیدگاه‌ها 3402بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه