تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۷ اشتباه در پاک کردن آرایش

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
۷ اشتباه در پاک کردن آرایش

به‌نظر می‌رسد که پاک کردن آرایش آسان‌ترین قسمت آرایش کردن است. هدف این مقاله، بر هم‌ زدن نظم برنامه روزانه مراقبت از پوست شما نیست بلکه با رفع این اشتباهات می‌توانید بسیار راحت‌تر از آنچه فکر می‌کنید آرایش خود را پاک کنید. تنها کافی است از انجام 7 اشتباه زیر اجتناب کنید؛ در ضمن، اگر هیچ کدام از اشتباهات زیر را انجام نمی‌دهید باید به خود افتخار کنید.

۱- پاک کردن عجولانه:

پاک کردن آرایش، به‌ویژه آرایش چشم‌ها، هرچه آرام‌تر انجام شود بهتر است. اجازه دهید تکنولوژی این کار را برای شما انجام دهد. شیرپاک‌کن را به صورت خود بزنید و اجازه دهید چند دقیقه روی صورت باقی بماند. این امر باعث نرم شدن ریمل، خط چشم و سایه می‌شود و آرایش به نرمی و کاملا از روی صورت پاک می‌شود. اگر این کار را بکنید آن‌گاه صبح هنگام، زیر چشمان شما لکه نمی‌افتد. همچنین، این کار باعث می‌شود که نیازی به کشیدن پد پاک‌کننده آرایش برروی صورت نباشد؛ کشیدن پد برروی صورت اشتباه است زیرا اصطکاک به پوست نرم اطراف چشم‌ها آسیب می‌رساند و باعث التهاب و چروک شدن آن می‌شود.

۲- باز گذاشتن موها:

اگرچه در انتهای یک روز خسته‌کننده بستن موها هنگام پاک کردن آرایش دشوار به نظر می‌رسد اما اجتناب از این کار باعث می‌شود تا پاک کردن آرایش و شستن صورت را چند سانتی‌متر مانده به خط رویش مو ناتمام بگذارید و این به معنای ریزش موها از محل رویش آن‌هاست زیرا معمولا افراد تا خط رویش مو آرایش می‌کنند و باقی‌ماندن آرایش در اطراف خط رویش مو باعث بسته شدن منافذ پوست و تضعیف موها می‌شود. بنابراین، قبل از پاک کردن آرایش حتما چند ثانیه صرف بستن موها کنید.

۳- استفاده از دستمال مرطوب:

همه ما این احساس را داریم که دستمال‌های مرطوب تاثیر چندانی ندارند. دستمال مرطوب می‌تواند قدم اول در پاک کردن آرایش باشد اما مراحل تکمیلی بعدی نیز باید رعایت شوند. بسیاری از ما آرایش را تنها با استفاده از دستمال مرطوب پاک کرده و به خواب می‌رویم؛ اما صورت باید پس از آن شسته شود. استفاده از شوینده مخصوص صورت و آب، باعث پاک شدن کامل آرایش از روی صورت می‌شود. اگر تنها از دستمال مرطوب و کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید آن‌گاه ذرات گرد و غبار جذب پوست می‌شوند و صورت شما جوش یا دانه‌های سرسیاه خواهد زد.

۴- استفاده محض از پاک‌کننده:

اگر امروز نسبت به گذشته غلیظ‌تر آرایش می‌کنید، بسیاری از مواد مورد استفاده خود را باید کنار بگذارید. بنا به نظر متخصصان پوست، اکثر بانوان از پاک‌کننده‌هایی استفاده می‌کنند که برای پاک کردن آرایش ساخته نشده‌اند. اگر گمان می‌کنید که پاک‌کننده شما نیز در این زمره قرار می‌گیرد (و نشانه آن این است که پس از شست‌و‌شو، اندکی از آرایش برروی صورت باقی بماند)، می‌توانید ابتدا از محصولاتی نظیر محلول یا ژل پاک‌کننده، روغن پاک‌کننده یا لوسیون استفاده کنید. این محصولات وظیفه پاکسازی صورت از محصولات عمیق پوستی نظیر کرم زیرساز آرایش، رژلب‌های مایع و لاک ابرو را دارند.

پاک کردن آرایش

۵- تمیز نکردن یک نقطه:

اگر بخواهیم نقطه‌ای را نام ببریم که در حین پاک کردن آرایش فراموش می‌شود می‌توان گفت آن نقطه گوشه پلک چشم است زیرا در طول زمان خط چشم و ریمل در این نقاط انباشته می‌شوند و باعث التهاب‌های چشمی می‌شوند؛ مخصوصا اگر از محصولات مایع ضدآب برای آرایش چشمان خود استفاده می‌کنید.

۶- استفاده از پدهای آرایش پاک کن ارزان:

اگرچه این محصولات در مقابل سایرین ارزش چندانی ندارند و در بسته‌بندی‌های ساده عرضه می‌شوند اما مواد تشکیل‌دهنده تمامی آن‌ها پنبه نیست یا فرایند تولید همه آن‌ها یکسان نیست. به گفته متخصصان، نباید از محصولاتی استفاده کنید که اندکی از آرایش را برروی صورت باقی می‌گذارند یا در هنگام استفاده از هم می‌پاشند.

۷- اجتناب از مرحله حیاتی آخر:

پاک کردن آرایش همیشه در مرحله آخر باید با استفاده از کرم مرطوب‌کننده همراه باشد حتی اگر پوست شما خشک نیست: اگر رژلب را پاک کرده‌اید حتما به لب‌های خود لوسیون بزنید و به پلک چشمان خود نیز کِرِم بزنید. پاک کردن آرایش باعث خشک شدن حساس‌ترین ناحیه پوست، یعنی پوست صورت می‌شود؛ بنابراین باید آن را نرم و مرطوب نگاه دارید.

منبع: Glamour دیدگاه‌ها 10743بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>