تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

راهنمای انتخاب بهترین پاک کننده آرایش

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
راهنمای انتخاب بهترین پاک کننده آرایش

به همان‌ اندازه که انتخاب لوازم آرایشی در کیفیت آرایش تأثیر دارد، پاک کردن آن نیز مهم است. اگر پاک کننده آرایش مناسبی را برای این کار انتخاب نکنید، ترکیبات آرایشی به‌طور کامل از روی پوست پاک نمی‌شوند و همین امر باعث بروز جوش، چین‌وچروک و کدری پوست می‌شود.

در نتیجه باید در انتخاب پاک کننده وسواس زیادی به خرج دهید و محصولاتی را انتخاب کنید که علاوه بر تمیزکردن آرایش، با جنس پوست شما سازگار بوده و عارضه خاصی را به دنبال نداشته باشد.

از آنجایی که انتخاب چنین پاک‌کننده‌ای کار چندان ساده‌ای به نظر نمی‌رسد، بر آن شدیم تا با هم ببینیم چگونه می‌توان بهترین پاک کننده‌ آرایش مناسب با انواع پوست را انتخاب کرد؟

گام اول: انتخاب پاک کننده‌ آرایش سازگار با پوست

  • پاک‌کننده‌های پوست چرب

خانم‌هایی که پوست‌ چرب دارند یا قسمتی از پوست‌ آن‌ها چرب و قسمت‌های دیگر پوست‌شان خشک است بهتر است سراغ پاک‌کننده‌هایی بروند که اسید سالیسیلیک در ترکیبات آ‌نها استفاده شده است.

پاک کننده آرایش حاوی بنزوئیل پروکساید (benzoyl peroxide) گزینه خوبی برای پاک کردن آرایش پوست‌ این دسته از بانوان به نظر می‌رسد. این ترکیبات چربی اضافی پوست را جذب و مواد آرایشی را با کیفیت بیشتری از روی پوست تمیز می‌کنند.

پاک‌کننده‌های ژلی، فومی، شیری و میسلار واترهای مخصوص پوست چرب زیادی در بازار وجود دارند که برحسب نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

  • پاک‌کننده‌های پوست خشک

فوم پاک کننده آرایشبانوانی که پوست خشک دارند باید مراقب رطوبت پوستشان باشند، اما ترکیبات شیمیایی موجود در برخی از پاک‌کننده‌ها باعث ازبین‌رفتن رطوبت پوست می‌شوند؛ در نتیجه این افراد بهتر است از میان انواع فوم، کرم و یا محلول‌های پاک کننده آرایش مخصوص پوست خشک نیز کمک بگیرند.

اغلب پاک‌کننده‌های کرمی یا فومی در کنار پاک کردن آرایش صورت به آبرسانی و مرطوب نگه‌داشتن پوست نیز کمک می‌کنند و بهترین گزینه برای خانم‌هایی است که پوست خشکی دارند.

توجه داشته باشید که این پاک‌کننده‌ها را باید روی پوست بزنید و حسابی ماساژ دهید تا باقیمانده آرایش و آلودگی‌ها کاملاً از سطح آن پاک شوند و در نهایت صورت را بشویید.

  • پاک‌کننده‌های پوست حساس

خانم‌هایی که پوست حساس دارند بهتر است از پاک‌کننده‌های کرمی استفاده کنند که ترکیبات آن به‌صورت امولسیون است. این پاک‌کننده‌ها حالت تهاجمی ندارند و به سلول‌های پوست آسیب نمی‌رسانند.

  • پاک‌کننده‌های مناسب برای انواع پوست

پاک کننده آرایش برای انواع پوستچربی اضافی باعث بسته‌شدن منافذ پوست می‌شود، پس اگر نمی‌خواهید این اتفاق برای شما بیفتد، سراغ پاک‌کننده‌های بدون روغن را بگیرید.

این محصولات ممکن است قدرت سایر پاک‌کننده‌های بازار را نداشته باشند، اما استفاده از آن‌ها دردسرهای بسته‌شدن منافذ پوستی را به دنبال ندارند. در نتیجه اگر پس از یک بار پاک کردن صورت با این ترکیبات، احساس کردید هنوز باقیمانده آرایش روی صورت مانده است این کار را چند بار تکرار کنید تا پوست شما تمیز شود.

این نکته را به خاطر داشته باشید که پاک کننده آرایش بدون روغن مانند محلول و یا میسلار، با تمام پوست‌ها سازگار است و استفاده از آن باعث چرب و یا براق‌شدن بیش‌ازحد پوست نمی‌شود.

توجه: برخی از پاک‌کننده‌های آرایش، حاوی ترکیبات شیمیایی هستند که پس از استفاده حتماً باید پوست را بشویید. در نتیجه دستور مصرف پاک‌کننده خود را قبل از استفاده به دقت بخوانید.

گام دوم: پاک کردن آرایش چشم

برای این کار نباید فشار بیش‌ازحد به پلک‌، مژه‌ها و پوست حساس زیر چشم وارد کرد. با این حساب توصیه می‌کنیم یک پد پاک کننده آرایش و یا پنبه را به پاک کننده مناسب آغشته کنید و به آرامی روی پلک و دور چشم قرار دهید تا ترکیبات این مواد به پوست منتقل شوند. برای اثربخشی بیشتر، بهتر است این پنبه چیزی حدود یک دقیقه روی چشم باقی بماند و سپس به آرامی آرایش چشم را پاک کنید.

از طرفی داستان پوست چشم با بقیه قسمت‌های پوست صورت فرق می‌کند، نباید برای پوست حساس این ناحیه از همان ترکیبات پاک‌کننده‌ای که برای پوست صورت استفاده می‌کنید کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که امروزه پاک‌کننده‌های زیادی وجود دارند که علاوه بر پوست، مناسب استفاده برای چشم نیز هستند. بنابراین در زمان خرید این نوع از محصولات، به موارد استفاده از آن توجه کنید.

  • پاک‌کننده‌‌های روغنی و یا دو فاز

استفاده از پاک کننده های روغنی برای آرایش چشمدر بیشتر مواقع ترکیبات ریمل و خط چشم خاصیت ضدآب دارند و در نتیجه نمی‌توان روی پاک کننده آرایش با پایه آب حساب باز کرد. با این حساب بهتر است برای این کار از پاک‌کننده‌های روغنی کمک بگیرید.

این ترکیبات، ریمل و خط چشم را در خود حل می‌کنند و سرعت بیشتری به پاک کردن آرایش دور چشم می‌بخشند. پاک‌کننده‌‌های روغنی برای زمان‌هایی که عجله زیادی دارید نیز گزینه مناسبی به‌ نظر می‌رسند.

  • پاک‌کننده‌های میسلار

اگر اهل پرس‌وجو در خصوص ترکیبات جدید آرایشی باشید بدون شک عبارت میسلار (micellar) به گوش شما خورده است. پاک‌کننده‌های میسلار ترکیبات بسیار ملایمی دارند که علاوه بر ویژگی پاک‌کنندگی نیز خاصیت آبرسانی هم دارند. در نتیجه پاک کننده آرایش میسلار گزینه بسیار مناسبی برای تمیزکردن آرایش پوست و چشم به حساب می‌آیند.

ناگفته نماند بعد از استفاده از برخی از میسلارها نیاز است پوست را بشویید.

گام سوم: شناسایی پاک‌کننده‌های آرایش نامناسب

  • پاک‌کننده‌های معطر

برندهای زیادی را سراغ داریم که در پاک‌کننده‌‌های خود از رایحه‌های معطر شیمیایی کمک می‌گیرند تا این محصولات مشتری بیشتری داشته باشند. اما استفاده از رایحه در پاک کننده آرایش هیچ دلیلی ندارد چراکه معمولاً پس از استفاده از پاک‌کننده، پوست شسته می‌شود و هیچ اثری از عطر آن روی پوست باقی نمی‌ماند.

از طرف دیگر رایحه‌های شیمیایی که در این ترکیبات استفاده می‌شوند پوست‌های حساس را ملتهب می‌کند. همچنین خانم‌هایی که پوست آن‌ها مستعد جوش است نیز نباید از پاک‌کننده‌های معطر آرایشی استفاده کنند.

ناگفته نماند پاک‌کننده‌های معطر آرایشی به پوست کسانی که پوست حساس ندارند ضرری وارد نمی‌کند اما باز هم بهتر است سراغ پاک‌کننده‌های غیر معطر را بگیرید.

  • پاک‌کنندهای نامناسب برای پوست صورت

استفاده از پاک کننده‌های نامتعارفبانوان زیادی را سراغ داریم که از ترکیبات دیگری به غیر از محصولات مخصوص تمیزکردن آرایش استفاده می‌کنند. در این زمینه می‌توان به روغن بدن بچه، کرم مرطوب کننده و یا مواردی از این قبیل اشاره کرد که ممکن است آرایش را پاک کند اما به مرور زمان باعث بسته شدن منافذ پوستی و بروز جوش می‌شوند. در نتیجه آرایش صورت خود را تنها با کمک پاک‌کننده‌های مخصوص آرایش پاک کنید.

  • پاک‌کننده‌‌های حاوی الکل

الکل خاصیت نفوذپذیری قوی به داخل ترکیبات آرایشی دارد و در نتیجه در بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایش از الکل استفاده می‌شود. الکل ممکن است آرایش را با کیفیت خوبی پاک کند اما پوست را خشک می‌کند و استفاده از آن در دراز مدت صورت زیبای شما را در معرض آسیب‌های پوستی قرار می‌دهد. بنابراین اگر پوست حساسی دارید، در زمان خرید پاک کننده آرایش این مورد را مد نظر داشته باشید.

  • پاک‌کننده‌های فومی برای پاک کردن آرایش چشم

پوست دور چشم حساس است، بنابراین هرگز برای تمیزکردن آرایش آن سراغ پاک‌کننده‌های فومی نروید. ترکیبات این نوع از پاک‌کننده‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که حتماً باید آن‌ها را روی پوست ماساژ دهید و از آنجایی که امکان ماساژ پوست دور چشم وجود ندارد نمی‌توانید روی پاک‌کنندگی این ترکیبات برای آرایش چشم حساب باز کنید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه خوبی در زمینه خرید پاک کننده آرایش دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان تجربه‌های مفید خود قرار دهید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 2080بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه