تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهنمای جامع پا‌ک‌کردن مواد آرایشی ضدآب

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
راهنمای جامع پا‌ک‌کردن مواد آرایشی ضدآب

حتماً شما هم تاکنون از مواد آرایشی ضدآب استفاده کرده‌اید و به‌خوبی می‌دانید که این مواد ماندگاری بیشتری دارند؛ به همین دلیل بانوانی که دنبال آرایش با ثباتِ بیشتر هستند، استفاده از این ترکیبات را به مواد معمولی ترجیح می‌دهند.

مواد آرایشی ضدآب برای روزهای بارانی و برفی نیز پیشنهاد می‌شوند؛ اما در کنار فایده‌های زیادشان، دردسرهای خاص خود را نیز دارند و به این راحتی‌ها پاک نمی‌شوند. از طرف دیگر حتماً به‌خوبی می‌دانید که به‌هیچ‌‌وجه نباید با صورتی که آرایش دارد به‌ رختخواب بروید؛ چراکه این مواد در طول شب، منافذ پوستی را مسدود می‌کنند و عارضه‌های مختلفی را به‌دنبال دارند.

البته زیاد هم نگران نباشید؛ چراکه پاک‌کردن این ترکیبات روش‌های خاص خودش را دارد. در ادامه انواع پاک کننده آرایش و روش‌های استفاده از آن‌ها را معرفی کرده‌ایم تا با راحتی هرچه تمام‌تر مواد آرایشی ضدآب را از چهره خود پاک کنید.

انواع پاک کننده آرایش ضدآب

روش‌های رایج پاک‌کردن آرایش ضدآبخوشبختانه روش‌های مختلفی پیش روی بانوان قرار دارد که در این زمینه می‌توان به آب‌های میسلار، دستمال‌های پاک‌کننده مواد آرایش ضدآب و پاک‌کننده‌های مخصوص چشم اشاره کرد.

مواد آرایشی ضدآب ممکن است چسبندگی بیشتری داشته باشند، اما این امر به این معنا نیست که در حین پاک‌کردن، پوست خود را بیش از حد بمالید؛ چراکه در این حالت احتمال آسیب‌دیدن پوست وجود دارد. در این زمینه به‌خصوص به پاک‌کردن آرایش چشم‌ از مواد ضدآب توجه بیشتری داشته باشید و این ناحیه حساس را هرگز بیش از حد ماساژ ندهید.

۱- میسلار واتر

پاک‌کردن آرایش ضدآب با آب‌های میسلارآب‌های میسلار محلول‌های ملایمی هستند که نفوذ خوبی به داخل ترکیبات آرایشی دارند و به همین دلیل به اثربخشی این مواد برای پاک‌کردن آرایش ضدآب می‌توانید اعتماد کنید. در این ترکیبات از مولکول‌های چرب استفاده شده است. این مولکول‌ها مانند آهن‌ربا، آلودگی‌ها و چربی پوست را به خود جذب می‌کنند.

این ویژگی باعث می‌شود تا مواد آرایشی ضدآب بدون نیاز به مالیدن اضافی از روی پوست پاک شود و استفاده از این محلول‌ها برای پوست‌های حساس هیچ مشکلی را به‌دنبال نداشته باشد. محلول میسلار را برای پاک‌کردن آرایش ضدآب صورت، چشم و لب می‌توانید به خدمت بگیرید؛ همچنین استفاده از این محلول‌ها برای ناحیه حساس دور چشم نیز هیچ ضرری ایجاد نمی‌کند.

برای استفاده از این پاک کننده آرایش بهتر است مقداری پنبه را به آن آغشته کنید و روی قسمت‌‌هایی از پوست که آرایش کرده‌اید بمالید. برای ناحیه دور چشم نیز یک تکه پنبه دیگر را به همین محلول آغشته کنید و به مدت چند ثانیه روی پوست چشم و مژه‌ها قرار دهید. سپس به آرامی پنبه را در این ناحیه بمالید تا ریمل و آرایش پلک‌ها کاملاً پاک شوند.

توجه داشته باشید آب‌های میسلار هیچ ضرری برای پوست ندارند و با توجه به جذب فوق‌العاده این محلول‌ها، پس از استفاده به شستشوی صورت نیازی ندارید. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که میسلار واترها گاهی اوقات از پاک‌کردن آرایش‌های غلیظ و سنگین ناتوان هستند. در چنین شرایطی بهتر است سراغ پاک‌کننده‌های قوی‌تری بروید.

۲- دستمال‌های پاک کننده آرایش

دستمال‌های پاک‌کننده آرایش ضدآبانصافاً باید اعتراف کرد پس از یک روز سخت کاری، کسی حوصله ندارد وقت زیادی برای پا‌ک‌کردن آرایش صورت خود اختصاص دهد. اینجاست که دستمال‌های پاک کننده آرایش ضد آب به کمک می‌آیند. با خرید یک محصول مناسب به‌راحتی می‌توانید موادآرایشی ضدآب را از صورت خود پاک کنید.

توصیه می‌کنیم حتماً دستمال‌های پاک‌کننده‌ای بخرید که در ساخت آن‌ها خبری از الکل نباشد؛ چراکه الکل پوست صورت را بیش از حد خشک می‌کند.

استفاده از این دستمال‌ها از آن چیزی که فکرش را بکنید راحت‌تر است و کافی است تا یک دستمال را از بسته‌بندی آن خارج کنید و به‌آرامی روی قسمت‌های آرایش‌کرده صورت خود بمالید. پس از اینکه صورت شما از هرگونه آرایشی پاک شد، در نهایت توصیه می‌کنیم حتماً مرطوب‌کننده بزنید.

در بیشتر پاک‌کننده‌های آرایش ضدآب، شاهد حضور ترکیبات مشابهی هستیم. آگاهی از این ترکیبات به شما کمک می‌کند تا محصولی مناسب با پوست خود خریداری کنید که در کمترین زمان ممکن چهره شما را از مواد آرایش ضدآب پاک کند.

۳- پاک‌کننده‌های روغنی

دستمال‌های پاک‌کننده آرایش ضدآببیشتر پاک‌کننده‌های آرایش ضدآب موجود در بازار ترکیبات دوگانه‌ای از آب و روغن دارند. تجربه نشان داده است که این ترکیبات به‌خوبی از عهده پاک‌کردن هرگونه مواد آرایش ضدآب بر می‌آیند. ناگفته نماند در بعضی از این پاک‌کننده‌ها به‌جای روغن از ترکیبات سیلیکون استفاده شده است؛ بنابراین اگر پوست شما به سیلیکون حساسیت دارد، حتماً در حین خرید به محتویات آن دقت کنید.

پاک‌کننده‌های روغنی آرایش، بسیار رقیق و ملایم هستند و آسیبی به پوست وارد نمی‌کنند. لازم به ذکر است از آنجایی که آب و روغن در این محلول‌ها پس از مدتی جدا می‌شوند باید این محلول‌ها را حتماً قبل از استفاده تکان دهید.

۴- شیرپاک‌کن‌ها

شیرپاک‌کن‌هابدون شک تاکنون از شیرپاک‌کن‌ها برای پاک‌کردن آرایش صورت خود کمک گرفته‌اید. این محصولات ممکن است خاصیت پاک‌کنندگی قوی نداشته باشند؛ اما اگر آرایش ملایمی با مواد ضدآب دارید، شیرپاک‌کن‌ها گزینه مناسبی هستند.

این پاک‌کننده‌ها ترکیبات حساسیت‌زا ندارند و به پوست آسیب نمی‌رسانند؛ اما برای پاک‌کردن آرایش‌های غلیظ با استفاده از شیرپاک‌کن باید وقت بیشتری به این کار اختصاص دهید.

از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تاکنون تجربه استفاده از انواع پاک کننده آرایش را داشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه‌های خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

منبع: Intothegloss دیدگاه‌ها 2408بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه