تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

6 نکته برای شروع کاهش وزن

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
6 نکته برای شروع کاهش وزن

هر چقدر مسیر دشوارتر باشد، برداشتن گام اول نیز سخت‌تر است. اگر اضافه وزن داشته باشید، گام نهادن بر پله اول حرکت به سوی زندگی سالم، می‌تواند بسیار ترسناک و سخت باشد. یکی از مربیان بدنسازی کانادا و همچنین مبدع برنامه‌های ورزشی مخصوص کاهش وزن می‌گوید: «فکر می‌کنم افرادی که هیچ‌گاه اضافه وزن نداشته‌اند، از ترسناک بودن کاهش وزن آگاهی ندارند». با این حال، وی حرف‌های روحیه‌بخشی می‌گوید. او به این نتیجه رسیده است که بسیاری از افراد چاق یا دارای اضافه وزن، بیشتر از آن‌که خودشان بدانند، توانایی‌های بدنی دارند. او می‌گوید: «هنگامی که حرف بدنسازی می‌شود، افراد دچار هراس می‌شوند؛ اما شما بیش از آن چیزی هستید که گمان می‌برید». متخصصان، تعدادی از بهترین روش‌های ایجاد انگیزه برای افراد دچار اضافه وزن را پیشنهاد می‌کنند:

۱- ترازوی خانگی خود را مخفی کنید:

کاهش وزنوزن کم کردن و لاغر ماندن، فرآیندی آرام است. نگاه کردن به اعداد ترازو می‌تواند موجب افسردگی شود؛ به‌علاوه اگر تمرکز شما بر روی کم کردن یک وزن خاص در یک زمان معین باشد، از دست دادن این هدف می‌تواند انگیزه شما را از بین ببرد. بعضی از مردم استخوان‌بندی درشتی دارند و بنابراین نمی‌توانند بدون کمک رژیم‌های غذایی مناسب و حرکات ورزشی صحیح، وزن زیادی کم کنند. به همین دلیل، کاهش وزن باید اولویت ثانویه سلامت عمومی فرد باشد و نه هدف اولیه او.

۲- بر روی سلامت خود تمرکز کنید:

باید توجه‌ خود را به سلامتتان معطوف کنید. هنگامی که از نظر فیزیکی فعال باشید، انرژی بیشتری داشته و احساس بهتری درباره خود دارید. به جای آن‌که احساس کنید مجبور به کم کردن وزن هستید، از فعالیت کردن و احساس قوی بودن خود و از زمان اختصاص داده شده به ورزش لذت ببرید.

۳- آب بیشتری بنوشید:

تاثیر نوشیدن آب در کاهش وزنمتخصصان معتقدند که اگر فشار زیادی به خود بیاورید، حتما شکست خواهید خورد! یکی از آنان که خود زمانی نزدیک به 100 کیلوگرم وزن داشته و اکنون بیش از ۳۲ کیلوگرم از وزن خود کم کرده است، می‌گوید: «اغلب به مراجعان خود توصیه می‌کنم در ماه اول، روزانه دو لیتر آب مصرف کنند. احساس مثبتی که به دست می‌آورند آن‌ها را شگفت‌زده خواهد کرد.»
با داشتن اهداف منطقی، می‌توانید از چالش‌های کاهش وزن یا افسردگی‌ از دست دادن اهداف خود اجتناب کنید.

۴- برنامه‌ریزی کنید:

برنامه‌ریزی روزمره باعث می‌شود بیشتر به اهداف خود پایبند باشید. برنامه هفتگی یا روزانه خود را تهیه کنید؛ ورزش و تمرین را جزء لاینفک آن قرار دهید. یکی دیگر از مربیان بدنسازی می‌گوید: «من ساعت شماطه‌داری دارم که روزی سه بار زنگ می‌زند. این زمان‌ها به من یادآوری می‌کند که باید چه کاری انجام دهم. هنگامی که گرسنه هستم یا ممکن است از برنامه سر باز زنم، یا خسته هستم و ممکن است تمرین ورزشی‌ام را انجام ندهم، یا حتی اندکی انگیزه نیاز دارم، این ساعت، مسائل فوق را به من یادآوری می‌کند.

۵- محلی را برای ورزش برگزینید که در آنجا احساس شادی می‌کنید:

تاثیر ورزش بر کاهش وزناگر از محل ورزش خود لذت نبرید، به ورزش مداوم هم علاقه‌ای نشان نخواهید داد. احساس راحتی با مربی خود نیز به همان اندازه مهم است. مربیانی که به تمرین دادن مراجعان با اضافه وزن بالا عادت ندارند، اغلب برنامه‌های ورزشی را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که برای بدن آن فرد مناسب نیست و حتی می‌تواند دردناک و طاقت‌فرسا هم باشد. در ابتدا، ورزش کردن در خانه یا قدم زدن در محله می‌تواند بعضی اضطراب‌های ورزش در محیط باشگاه ورزشی را از بین ببرد. پیدا کردن یک دوست ورزشی، روش عالی دیگری برای انجام تمارین ورزشی است.

۶- قدم بزنید، ندوید:

قدم زدن، تمرین شماره یک برای افراد دچار اضافه وزن است. دویدن می‌تواند به شما آسیب برساند اما راه رفتن، به مفاصل‌ آسیب نمی‌رساند. همچنین، تقریبا همه افراد ۲۰ دقیقه در روز برای قدم زدن وقت دارند و این کار نقطه آغازین خوبی برای رسیدن به زندگی سالم‌تر است. اغلب مردم فکر می‌کنند که ورزش باید سنگین باشد تا تاثیرگذار شود اما این مساله صحیح نیست. اندکی پیاده‌روی روزانه می‌تواند تاثیر به‌سزایی داشته باشد و زندگی افراد را عوض کند!

منبع: Prevention دیدگاه‌ها 3075بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>