مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

معرفی ۵ ابزار کاربردی برای رسیدگی به پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
معرفی ۵ ابزار کاربردی برای رسیدگی به پوست

پوست به رسیدگی نیاز دارد و نباید آن را به حال خودش وا بگذارید. به همین منظور استفاده از انواع محصولات رسیدگی به پوست رایج شده است. این روزها کسی را سراغ نداریم که از این محصولات بی‌خبر باشد. با این حال در کنار استفاده بهترین محصول رسیدگی به پوست، ابزارهای کارآمدی هم وجود دارد که استفاده از آن‌ها شادابی و طراوت پوست را به دنبال دارد. بعضی از این ابزارها احتمال ایجاد عارضه‌های پوستی را کاهش می‌دهند و بعضی دیگر پیری زودهنگام پوست را متوقف می‌کنند. از آنجایی از اهمیت ابزارهای رسیدگی به پوست نمی‌توان گذشت، در ادامه به ۵ ابزار کاربردی برای رسیدگی به پوست اشاره می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم با آشنایی با این ابزارها و استفاده از آن‌ها، پوستتان از همیشه زیباتر شود و هرگز روی پیری و عارضه‌های پوستی را نبینید.

گوآشا (Gua sha) برای لیفت صورت

گوآشا (Gua sha) برای لیفت صورت

یکی از این ۵ ابزار کاربردی برای رسیدگی به پوست که مدتی است طرفداران زیادی پیدا کرده، گوآشا نامیده می‌‌شود. جالب است بدانید گوآشا، ابزاری باستانی است که چینی‌ها از دیرباز تاکنون از آن استفاده می‌کنند. جالب‌تر اینکه گوآشا در زبان چینی معنای تراشیدن نمک می‌دهد. از دلیل چنین نامگذاری برای گوآشا بی‌خبر هستیم؛ اما از کاربردهای چشمگیر برای رسیدگی به پوست صورت اطلاعات خوبی داریم. گوآشا، ابزاری کارآمد برای کانتور صورت و تنگ کردن منافذ پوست است. این ابزار به‌خوبی از عهده لیفت صورت بر می‌آید. به ویژگی‌هایی که گفتیم، قابلیت بهبود جریان خون را هم اضافه کنید. گوآشا جریان خون را در زیر پوست بهینه می‌کند و مایعات اضافی، پُف و تیرگی‌های زیر چشم را از بین می‌برد.

جِید رُولِر (Jade rollers )

جِید رُولِر (Jade rollers ) ابزار کاربردی برای رسیدگی به پوست

جِید رُولِر یکی دیگر از این چند ابزار کاربردی برای رسیدگی به پوست است. درواقع این ابزار غلتکی کوچک است که پُف پوست را می‌خوابند. این ابزار به اندازه‌ای در جوامع آرایشی محبوبیت پیدا کرده که احتمال زیادی وجود دارد تاکنون آن را دیده باشید. جِید رُولِر مایعات مازاد زیر پوست را پخش می‌کند تا پُفی که بر اثر این مایعات ایجاد شده از بین برود. استفاده از جید رُولِر نیز بسیار ساده و راحت است. کافی است چند قطره سرم مرطوب‌ کننده روی پوست صورت بریزید. سپس جِید رُولِر پوست را با حرکت روبه‌بالا ماساژ دهید. استفاده از جید روُلِر برای صورت، گردن و دیگر قسمت‌های پُف‌کرده پوست پیشنهاد می‌شود.

دِرماپِلَنینگ (Dermaplaning)

دِرماپِلَنینگ (Dermaplaning)

به آن دسته از افرادی که دنبال راهی برای برای برطرف‌کردن زخم‌های آکنه می‌گردند، دِرماپِلَنینگ را پیشنهاد می‌کنیم. این ابزار تیغ بسیار کوچکی دارد که با آن می‌توانید لایه سطحی پوست را صاف کنید. با برداشتن این لایه، آلودگی که در آن جمع شده از بین می‌رود. از طرف دیگر موهای نازک پوست نیز با درماپلنینگ برداشته می‌شود. به لطف این ابزار، منافذ بزرگ پوست، کوچک می‌شود و سطح آن، ظاهری صاف و یکدست پیدا می‌کند. به لطف چنین ویژگی‌هایی، پوستی که آن را درماپلنینگ کرده‌اید، سلول‌های تازه‌ای ایجاد می‌کند. با ایجاد این سلول‌های تازه، اثر زخم آکنه از بین می‌رود. درماپلنینگ انتخاب مناسبی برای پاک کردن سلول‌های مرده پوست است. ناگفته پیداست کرم‌ها و سرم‌ها به پوستی که سلول‌های مرده آن پاک شده، بهتر نفوذ می‌کند.

 

اسکراب سیلیکون برای لایه‌برداری پوست‌های حساس

اسکراب سیلیکون برای لایه‌برداری پوست‌های حساس

اکنون که از پاک کردن سلول‌های مرده پوست صحبت شد، حیف است که به اسکراب سیلیکون اشاره نکنیم. همان‌گونه که می‌دانید سلول‌های مرده پوست‌ها حساس را به‌راحتی نمی‌توان از بین برد. درواقع اگر از روش‌های معمولی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک بگیرید، این روش‌ها پوست را ملتهب می‌کنند. اینجاست که اسکراب سیلیکون به‌عنوان یکی دیگر از ابزار های کاربردی برای رسیدگی به پوست برای لایه‌برداری پوست‌های حساس به کمک می‌آید. این اسکراب، بسیار نرم و ملایم است. به همین دلیل در کنار لایه‌برداری پوست، آن را ملتهب و خشک نمی‌‌کند.

دِرما رُولِر (Derma Roller)

دِرما رُولِر (Derma Roller) ابزاری کاربردی برای رسیدگی به پوست

درما رُلِر فایده‌های بی‌شماری دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها برطرف کردن چین‌ و چروک‌ پوست است. سوزن‌های بسیار ریزی در غلتک دِرما رُولِر تعبیده شده است. در نتیجه این سوزن‌ها، سوراخ‌های بسیار ریزی داخل پوست ایجاد می‌کنند. جایی برای نگرانی نیست، زیرا سوزن‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌‌کنیم به اندازه‌ای کوچک هستند که اثر آن را روی صورت خود احساس نمی‌کنید. با این حال سوراخ‌هایی که توسط این سوزن‌ها ایجاد شده، پوست را برای ساخت سلول‌های جدید تحریک می‌کند. در نتیجه با جایگزین‌‌شدن سلول‌های جوان با سلول‌های پیر، چین‌ و‌ چروک‌های پوست از بین می‌‌رود. ابزار دِرما رُولِر انتخاب مناسبی برای از بین بردن چین و چروک و یک‌دست کردن پوست به حساب می‌آید. از این ابزار برای بر طرف کردن ناهماهنگی‌های پوست نیز می‌توانید کمک بگیرید.

سخن پایانی

در اینجا ۵ ابزار کاربردی برای رسیدگی به پوست معرفی کردیم که یکی از دیگری مفیدتر هستند. به شما قول می‌‌دهیم با استفاده از این ابزارها، پوست شما از همیشه جوان‌تر شود و اثری از عارضه‌های پوستی در آن باقی نماند. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های جالبی برای کار با ابزارهای رسیدگی به پوست دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان مجله آموزشی اردمی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 5220بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه