تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

فرق مرطوب کننده روز با مرطوب کننده شب چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
فرق مرطوب کننده روز با مرطوب کننده شب چیست؟

همه ما می‌دانیم که پوست هر کسی با دیگری فرق می‌کند و برای همین هم هست که لوازم رسیدگی به پوست نیز از هر شخصی با دیگری فرق دارد. این لوازم هم همه چیز را شامل می‌شود، حتی مرطوب کننده! شاید این روزها با آموزش‌هایی که در شبکه‌های مجازی وجود دارد، برایتان چندان عجیب نباشد اگر بگویند هر فردی باید مرطوب کننده مخصوص و متناسب پوست خود را استفاده کند؛ اما اینکه بشنوید حتی ساعات مختلف شبانه روز هم مرطوب کننده خود را می‌طلبد، موضوع جدیدی است که می‌خواهیم در این مقاله درباره‌اش صحبت کنیم. اگر برای شما هم جذاب است با ما همراه باشید با این پرسش که فرق مرطوب کننده روز با مرطوب کننده شب چیست؟

فرق مرطوب کننده روز با مرطوب کننده شب چیست؟

برای اینکه پوست شما همواره جوان و شاداب بماند، لازم است در کنار لایه برداری و رسیدگی به آن، به‌طور مداوم آن را آبرسانی کنید. همچنین لازم است نیازهای پوستتان را بشناسید تا بتوانید از پس مراقبت صحیح آن برآیید. اینکه بدانید در این زمان مشخص، پوستتان به چه موادی برای بهتر شدن نیاز دارد یا مراقبت از پوستتان مستلزم چیست، شاید پرسش شما هم باشد. برای مثال بهتر است بدانید در ساعات اولیه روز بهتر است چه کاری برای بهتر‌شدن پوستتان بکنید.

کارشناسان پوست و مو در این زمینه تحقیق کرده‌اند تا در مسیر بهتر شدن تنها نمانید. برای همین هم هست که موضوع مرطوب کننده برای ساعات مختلف شبانه روز این روزها در محافل مختلف آرایشی داغ شده است. این محققان به نتایج جالبی رسیده‌اند که در ادامه درباره‌اش صحبت می‌کنیم.

کرم روز باید حاوی ضد آفتاب باشد

کرم روز باید حاوی ضد آفتاب باشد

روزها با تابش نور خورشید همراه است و طبیعتاً باید محصولی که برای آبرسانی پوست استفاده می‌کنید حاوی فاکتورهای ضد آفتاب باشد. شاید با خودتان بگویید که ما در طول روز، قبل از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنیم و دیگر نیازی به مرطوب کننده حاوی فاکتور ضد آفتاب نیست. در پاسخ دو دلیل برایتان می‌آوریم. یک یاینکه کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند و دیگر اینکه خیلی از زنان خانه‌دار یا حتی شاغلانی که در مغازه یا شرکت سرپوشیده کار می‌کنند با خیال اینکه زیر نور مستقیم خورسید نیستند، از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند. برای این افراد، کرم مرطوب کننده حاوی ضد آفتاب توصیه می‌شود.

کرم روز معمولاً سبک است

کرم روز معمولاً سبک است

وقتی داریم درباره فرق مرطوب کننده روز با مرطوب کننده شب صحبت می‌کنیم، به موضوع سبکی و سنگینی ساختار کرم هم می‌رسیم. معمولاً افراد در روز آرایش می‌کنند و به همین دلیل نیاز دارند که کرم مرطوب کننده‌شان سبک باشد تا سریع جذب پوست شود و زیر آرایش به‌خوبی بنشیند و در نهایت آرایش سنگین و اذیت‌کننده نشود. از سوی دیگر حضور خورشید در طول روز باعث تعریق پوست می‌شود و اگر مرطوب کننده سنگین باشد، تعریق پوست شدت می‌یابد. تعریق پوست هم علاوه بر اینکه صورت را خیس و بد جلوه می‌دهد، باعث خراب‌شدن آرایش و حتی بروز جوش روی صورت می‌شود. با این توضیحات برای طول روز حتما کرم مرطوب کننده بسیار سبک انتخاب کنید.

مرطوب کننده های شب غلیظ‌تر هستند

مرطوب کننده های شب غلیظ‌تر هستند

کرم ها، سرم ها و مرطوب کننده های شب برای رفع مشکلات پوستی مانند پیری، تیرگی و لک‌ها فرموله شده‌اند. آن‌ها حاوی مقداری از رتینول، اسید گلیکولیک، ویتامین C و سایر مواد هستند که خاصیت لایه برداری ملایمی دارند. استفاده از کرم های شب در طول روز فقط پوست را حساس و مستعد آسیب در برابر نور خورشید می‌کند و باعث سوزش آن می‌شود. برای همین می‌توان نبودن این ترکیبات را به‌عنوان فرق مرطوب کننده روز با مرطوب کننده شب بیان کرد.

مرطوب کننده شب بافتی غنی دارد

مرطوب کننده شب بافتی غنی دارد

برخلاف روز، نیازی نیست زیر نور خورشید بیرون بیایید یا آرایش کنید، به علاوه پوست شما زمان کافی برای جذب یک مرطوب کننده سنگین از نظر بافت و غنی از نظر ترکیبات را دارد. استفاده از یک کرم غنی در شب همچنین پوست شما را تا صبح هیدراته نگه می‌دارد و مواد فعال آن فرصت کافی دارند که به‌طور موثر عارضه‌های پوست شما را درمان کنند. کرم شب معمولاً جوش‌ها، لکه‌های پوستی، چین و چروک و خیلی عارضه‌های دیگر را به‌مرور درمان می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره فرق مرطوب کننده روز با مرطوب کننده شب صحبت کردیم و گفتیم لازم است مرطوب کننده روز هم سبک باشد و هم حاوی فاکتورهای ضد آفتاب. در مقابل مرطوب کننده شب بهتر است حاوی ویتامین سی باشد تا به درمان لکه های پوستی بپردازد و غنی از ترکیبات جوان‌کننده باشدتا چین و چروک احتمالی را درمان کند و به مقابله با پیری زودرس بپردازد. حال که با تفاوت این دو محصول آشنا شدید، با اطلاعات بهتر می‌توانید سراغ فروشگاه اینترنتی اردمی بروید و محصول مدنظرتان را تهیه کنید. اگر باز هم پرسشی دارید، در بخش نظرات بنویسید یا با شماره درج‌شده بالای صفحه تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی‌تان کنند.

دیدگاه‌ها 4851بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه