تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۲۰ ماده غذایی ضد سلولیت (قسمت دوم)

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
۲۰ ماده غذایی ضد سلولیت (قسمت دوم)

در قسمت قبلی با ۱۰ ماده غذایی ضد سلولیت آشنا شدیم. با ادامه این فهرست در این مقاله همراه ما باشید.

۱۱- آناناس:

آناناس ضد سلولیتبا مصرف مداوم آناناس، باتری رژیم ضد سلولیت خود را شارژ کنید. آناناس علاوه بر تأمین مقادیر زیاد ویتامین C و پتاسیم، حاوی بروملین است که آنزیم کمک‌کننده در هضم پروتئین‌هاست. همچنین، بروملین مانع از تجمع فیبرین در رگ‌های خونی می‌شود که مزایای متعددی در گردش خون پوست دارد. توجه داشته باشید که بیشتر مقادیر بروملین در ساقه آناناس است که ساقه در مقایسه با گوشت، مزه چندانی ندارد اما با این‌حال قابل خوردن است.

۱۲- گلابی:

تاثیر گلابی بر ایجاد سلولیتمصرف گلابی به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند در مبارزه با سلولیت مفید باشد. این میوه‌های آبدار و شیرین، حاوی مقادیر زیادی ید هستند. ید ماده لازم برای حفظ عملکرد صحیح غده تیروئید است که تنظیم‌کننده متابولیسم بدن است؛ یعنی، مصرف انرژی بدن در حالت استراحت را مشخص می‌کند. کمبود ید در بدن، به عملکرد ناصحیح تیروئید منجر می‌شود که به نوبه خود می‌تواند چاقی و یا عدم کاهش وزن را به همراه داشته باشد. به علاوه، عده‌ای از محققان بر این باورند که ید، باعث دفع سمومی می‌شود که عوامل اصلی ایجاد سلولیت هستند. همچنین، پکتین موجود در گلابی به خروج مواد مضر از بدن کمک می‌کند.

۱۳- سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی شیریناین گیاه، یکی از کهن‌ترین گیاهان خوراکی شناخته شده توسط انسان است. همچنین، سیب‌زمینی شیرین یکی از مغذی‌ترین گیاهان خوراکی است و وجود آن در هر رژیم غذایی ضد سلولیت ضروری است. این سبزی حاوی پتاسیم، ویتامین C، E و همچنین بتاکاروتن است. به علاوه، بعضی پروتئین‌های ضروری (که براساس بررسی‌های اولیه، حاوی خواص آنتی اکسیدان هم هستند) نیز در سیب‌زمینی شیرین یافت می‌شوند. این مواد مغذی و سایر مواد تشکیل‌دهنده سیب‌زمینی شیرین باعث افزایش گردش خون و دفع سموم از بدن می‌شوند که دو ویژگی بارز ضد سلولیت است.

۱۴- جو پرک:

جو پرکبا مصرف یک کاسه جو پرک به عنوان صبحانه، روز خود را خارق‌العاده آغاز کنید. تحقیقات نشان می‌دهند که جوپرک یکی از حجیم‌ترین خوراکی‌هاست و مصرف آن در صبح، باعث کاهش مصرف کالری در طول روز می‌شود، زیرا جو پرک منبع خارق‌العاده پروتئین و فیبر است؛ این دو ماده به فرد احساس سیری می‌دهند.

به علاوه، فیبر موجود در جوپرک قابل حل است و در دستگاه گوارش به نوعی ژل تبدیل می‌شوند. این ژل باعث می‌شود سموم و مواد اضافی از بدن دفع شده و بدین‌سان سلولیت فرم نگیرد.

۱۵- آووکادو:

آووکادوآیا از مصرف آووکادو اجتناب می‌کنید؟ اگرچه آووکادو در مقایسه با سایر میوه‌ها سرشار از کالری و چربی است اما مصرف این میوه نرم و سبزرنگ، برای بانوانی که درگیر سلولیت هستند، مزایای متعددی دارد. تحقیقات اخیر نشان داده که اولئیک اسید موجود در آووکادو اشتهای فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به کاهش وزن منجر می‌شود. دانشمندان در بررسی‌هایی که روی حیوانات انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که اسید اولئیک در روده کوچک به OEA (الئول‌اتانول‌آمید) تبدیل می‌شود. OEA که نوعی هورمون لیپید است که از طریق فرستادن پیام به مغز، باعث احساس سیری می‌شود. باورها بر این است که تنها چربی‌های غیرانباشته بدین شکل اشتها را کنترل می‌کنند.

علاوه بر این، آووکادو منبع خوبی برای سایر مواد مغذی ضد سلولیت است که شامل ویتامین C، ویتامین E و ویتامین B کمپلکس است. همچنین، این میوه منبع فوق‌العاده گلوتاتیون است که آنتی‌اکسیدان بسیار مهمی است و به عقیده عده‌ای از محققان، باعث دفع شدن سموم کبد می‌شود.

۱۶- دانه شنبلیله:

دانه شنبلیلهدانه شنبلیله در طب سنتی شرق جهت درمان مشکلات گوارشی و ناراحتی‌های پیش از قاعدگی به‌کار می‌رفته است، اما امروزه این دانه‌های کوچک تند و شیرین طرفداران زیادی در غرب دارند و علت اصلی آن وجود مقادیر زیاد گالاکتومانان است؛ این ماده شیمیایی در شکم ورم می‌کند و به فرد احساس سیری می‌دهد بنابراین دانه شنبلیله ابزاری عالی برای کاهش وزن است. به علاوه، این دانه‌ها سرشار از پتاسیم هستند. دانه‌ها را به صورت کامل نگهداری کنید و تنها پیش از مصرف آنها را بسائید زیرا بلافاصله پس از ساییده شدن، خواص خود را از دست می‌دهند.

۱۷- سیر:

سیرسیر از روزگاران کهن به عنوان درمان بسیاری از بیماری‌ها تجویز می‌شده است. تحقیقات نشان می‌دهند که سیر نقش موثری در بهبود سلامت قلب و عروق دارد و در درمان سرطان بسیار مؤثر است. بررسی‌های اخیر نشان‌دهنده این است که سیر مانع از افزایش وزن می‌شود و بنابراین در کاهش وزن نقش مؤثری دارد. در یک بررسی آزمایشگاهی، وزن موش‌هایی که رژیم قندی بالا داشتند، با مصرف مکمل سیر کاهش یافت. سیر قادر است ذخایر چربی در بدن را بشکند و بدین‌صورت، متابولیسم بدن را بالا ببرد.

۱۸- بروکلی:

بروکلیارزش غذایی بروکلی باعث می‌شود این خوراکی به سه علت سوختن سلولیت را افزایش دهد: نخست، بروکلی حاوی اسید آلفا لیپوئیک است که مانع از سفت شدن کلاژن می‌شود. دوم این‌که، بروکلی منبع مغذی ویتامین C و فیبر است. سرانجام، بروکلی یکی از بهترین منابع کلسیم‌دار غیرلبنی است. اگرچه بدن تنها قادر به جذب %60 کلسیم موجود در آن است، اما همین مقدار نیز بسیار مطلوب می‌باشد.

۱۹- چای سبز:

چای سبز تحقیقات نشان می‌دهند که کاتچین‌های موجود در چای سبز می‌توانند مانع از تجزیه کلاژن شوند. به علاوه، ثابت شده است که کاتچین می‌تواند به کاهش وزن منجرشود. در یک بررسی بالینی، به 132 فرد بالغ دارای اضاف وزن، نوشیدنی حاوی تقریبا 625 میلی گرم کاتچین و 39 میلی گرم کافئین داده شد در حالیکه گروه دوم، نوشیدنی با همان میزان کافئین اما فاقد کاتچین را نوشیدند. از تمامی شرکت‌کنندگان خواسته شد این رژیم را دنبال کنند و حداقل سه ساعت در روز ورزش کنند. این تحقیق، 12 هفته به طول انجامید و هر دو گروه وزن کم کردند با این‌حال کاهش وزن در گروه اول بسیار مشهودتر از گروه دوم بود. دانشمندان بر این باورند که تاثیرات کاتچین‌های چای سبز بر روی ترکیبات بدن به دلیل توانایی این ماده در افزایش انرژی و اکسیداسیون چربی است. جهت بهره‌مندی از بیشترین تاثیرات کاتچین، به جای چای کیسه‌ای، از برگ چای استفاده کرده و اجازه دهید چای حداقل 5 دقیقه دم بکشد.

۲۰- شاهی:

شاهیاین برگ‌های تند، ماده غذایی ضد سلولیت فوق‌العاده‌ای هستند که کالری بسیار اندکی دارند؛ با این وجود، دارای مقادیر زیادی ویتامین C هستند. به علاوه، شاهی سرشار از کلسیم است که در کاهش وزن نقش فعال دارد. شاهی همچنین مقادیر اندکی اسید اگزالیک دارد که مانع از جذب شدن کلسیم بسیاری از غذاهای گیاهی می‌شود. به علاوه، این برگ‌های کوچک و تند، منبع خوب پتاسیم نیز هستند.

منبع: Healwithfood دیدگاه‌ها 3066بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه