تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۹ راه اثبات شده برای خلاصی از شر سلولیت‌

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
۹ راه اثبات شده برای خلاصی از شر سلولیت‌

افزایش سن، تغییرات هورمونی و اضافه وزن از مواردی هستند که در ایجاد سلولیت و تجمع چربی در زیر بافت پوست تأثیر زیادی دارند. این عوامل باعث می‌شوند تا بافت پیوندی زیر پوست سفت‌تر شده و سلول‌های چربی در زیر پوست تجمع بیشتری داشته باشند، در نتیجه به پوست فشار آورده و از بیرون، شاهد ناهموار شدن سطح پوست و برآمدگی‌ قسمت‌هایی از پوست هستیم.

سلولیت‌ را نمی‌توان کنترل کرد اما به غیر از جراحی پلاستیک، راه‌هایی وجود دارد که می‌توان شاهد درمان سلولیت بود. به همین منظور، در این قسمت به شیوه‌هایی اشاره می‌کنیم که به کار گرفتن آنها در از بین بردن سلولیت و تجمع چربی در زیر پوست تاثیر زیادی دارد.

درمان سلولیت با استفاده از کرم‌های موضعی

کرم‌های موضعی

سریع‌ترین راه برای از بین بردن آثار ظاهری سلولیت را می‌توان استفاده از کرم‌هایی دانست که در ترکیبات آنها کافئین حضور دارد، این‌گونه کرم‌ها تاثیر موقتی در سفت کردن بافت پوست و از بین بردن آثار سلولیت دارند. از طرف دیگر ماساژ دادن قسمت‌هایی از پوست که چربی در زیر آن جمع شده است، به بهبود جریان خون و کاهش برآمدگی‌های چربی در زیر پوست کمک می‌کند.

این کرم‌ها اسید‌های چرب در زیر پوست را از بین می‌برند و به سفت و صاف شدن بافت سطح پوست کمک می‌کنند.

برنزه کردن پوست

برنزه کردن پوست

اگر به دنبال راه‌حلی سریع و موقتی برای مخفی نگه داشتن سلولیت پوست هستید، از اسپری‌های برنزه کننده سطح پوست می‌توانید کمک بگیرید. برنزه کردن باعث می‌شود تا سطح پوست شما ظاهری یکدست پیدا کند و آثار چربی‌ها را در زیر پوست مخفی نگه دارد.

پیشنهاد می‌کنیم اسپری‌های برنزه‌ کننده پوستی را انتخاب کنید که اثربخشی سریعی دارند، در بیشتر مواقع این دسته از اسپری‌ها حاوی پپتید هستند، پپتید به ساخت کلاژن کمک می‌کند و آلوئه‌ورا موجود در این اسپری‌ها باعث مرطوب نگه داشتن بافت پوست می‌شود.

اسکراب‌ بدن

اسکراب‌ بدن

در زیر دوش حمام، اسکراب بدن را با حرکت محکم دست به جلو و عقب بر روی پوست بمالید.

پس از اینکه از حمام بیرون آمدید و بدن خود را خشک کردید نیز با استفاده از روغن‌های بدن، پوست قسمت‌های حاوی سلولیت را به مدت دو دقیقه با کف دست به جلو و عقب ماساژ دهید، سپس با انگشتان به آرامی و با حالتی دورانی این قسمت‌های پوست را فشار دهید.

نشستن و ایستادن به حالت اسکات

نشستن و ایستادن به حالت اسکات

در بدن‌سازی و تناسب اندام، اسکوات یا اسکات حرکتی است چند مفصلی که عضلات چهارسر ران را هدف گرفته اما به خاطر ماهیتی که دارد، عضلات پشت، عضلات سرینی (باسن)، عضلات شکم و عضلات همسترینگ (پشت پا) را هم درگیر می‌کند.

کاملا مشخص است که قوی‌ شدن عضلات پا باعث می‌شود آثار سلولیت کمتر به چشم بیایند.

برای این کار پیشنهاد می‌کنیم سه روز در هفته به مدت ۱۵ بار اسکات انجام دهید تا تاثیر آن را به خوبی حس کنید.

سلولیت‌ را از دید سایرین مخفی کنید

سلولیت‌های پوست را از دید سایرین مخفی کنید

باور کنید حتی مانکن‌های تراز اول نیز گاهی اوقات سلولیت دارند، اما به صورت کاملا هنرمندانه‌ای تجمع چربی زیر پوست خود را از دید سایرین مخفی نگه می‌دارند.

برای این کار پیشنهاد می‌کنیم از کرم‌های برنزه در قسمت پاهای خود استفاده کنید.

اگر هم پوست شما سبزه یا تیره است، به جای کرم‌های برنزه سراغ روغن‌های بدن بروید.

لیزر

لیزر

از آنجایی که سلولیت، چربی جمع شده در زیر پوست است، در تمامی افراد ظاهری یکسان ندارد. به این ترتیب اگر چربی در زیر پوست شما به صورت برجسته نمایان است، لیرز می‌تواند انتخاب مناسب باشد.

در این فرآیند پزشک، پس از بریدن قسمت کوچکی از پوست، لیرز را به سطح داخلی بافت پوست می‌تاباند تا با ایجاد گرما، چربی‌های جمع شده در زیر پوست آب شوند. این فرآیند باعث تحریک پوست برای تولید کلاژن و افزایش حالت کشسانی پوست نیز می‌شود. لازم به ذکر است که دوره درمان لیرز ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

رادیوفرکانسی

با استفاده از رادیوفرکانسی، به سلول‌های چربی حرارت داده می‌شود، در نتیجه چربی‌ها آب می‌شوند و شاهد کاهش عوارض ظاهری سلولیت هستیم.

این فرآیند حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و احساسی مانند ماساژ گرم دارد. پس از انجام رادیوفرکانسی، چند هفته‌ای زمان لازم است تا نتیجه این فرآیند مشخص شود.

لازم به ذکر است که رادیوفرکانسی اثربخشی دائم ندارد و ممکن است در سال‌های بعد مجددا شاهد تجمع چربی در زیر بافت پوست باشید.

سِلفینا

سِلفینا

سلفینا (Cellfina)، روشی جدیدی است که ماندگاری بیشتری نسبت به رادیوفرکانسی دارد. در این روش، برآمدگی‌های سلولیت توسط پزشک علامت گذاشته می‌شود سپس فرد بیهوش شده و با استفاده از دستگاه مکشِ سلفینا، پوست به سمت بالا کشیده می‌شود، سوزن‌های بسیار کوچکی نیز به زیر پوست وارد شده و لایه چربی سفت موجود در زیر پوست را برش می‌زنند. فشاری که توسط دستگاه مکش برای بالا کشیدن پوست اعمال می‌شود و از بین بردن لایه چربی سفتی که در زیر بافت پوست تجمع کرده است باعث شده تا سطح پوست حالتی صاف داشته باشد.

اندرمولوژی

اندرمولوژی

بیشتر از چند دهه است که اِندرمولوژی برای از بین بردن چربی‌ها استفاده می‌شود، در این روش پوست بدن به صورت عمیق ماساژ داده می‌شود تا غدد لنفاوی باز شده و چربی‌های زیر پوست آزاد شوند، جالب است بدانید این شیوه در بین هنرمندان و چهره‌های سرشناس طرفداران زیادی دارد. اثر بخشی اندرمولوژی نیز بسیار سریع است. اما این روش نیز درمان قطعی برای سلولیت‌ نیست و پس از انجام اندرمولوژی، شاهد تجمع چربی‌ها در زیر بافت پوست خواهید بود. لازم به ذکر است که اندرمولوژی فرآیند بازگشت چربی‌ها و سلولیت پوست را در دفعات بعد کند‌تر می‌کند.

در اینجا به پایان روش‌های رهایی از شر چربی جمع شده در زیر بافت پوست رسیدیم، اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، پیشنهاد می‌کنیم تجربیات ارزشمند خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Redbookmag دیدگاه‌ها 2871بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه