مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

۱۳ کاری که افراد «با قدرت ذهن بالا» انجام نمی‌دهند (قسمت دوم)

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
۱۳ کاری که افراد «با قدرت ذهن بالا» انجام نمی‌دهند (قسمت دوم)

در قسمت قبل اشاره شد که پرورش دادن قدرت ذهن، یک رویکرد سه جانبه بوده که شامل کنترل افکار، رفتار و احساسات است و با بخشی از 13 کاری که افراد «با قدرت ذهن بالا» انجام نمی‌دهند آشنا شدیم؛ در این مقاله، ۷ مورد بعدی را با هم بررسی خواهیم کرد:

۷- آن‌ها در گذشته زندگی نمی‌کنند.

گذشته در گذشته مانده است؛ هیچ راهی برای تغییر آنچه اتفاق افتاده وجود ندارد! ماندن در گذشته، می‌تواند خود-مخرب باشد و مانعی جهت لذت بردن از زمان حال و برنامه‌ریزی برای آینده است. این کار هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و تنها باعث افسردگی می‌شود. با این وجود مزایایی نیز در فکر کردن به گذشته وجود دارد؛ یکی از این مزایا، درس گرفتن از گذشته است. افرادی «با قدرت ذهن بالا» به جای توجه به احساسات، به حقایق دقت کرده و شرایط را از دیدگاهی جدید بررسی می‌کنند.

۸- آن‌ها یک اشتباه را چندین بار تکرار نمی‌کنند.

درس گرفتن از گذشته، باعث می‌شود شما یک اشتباه را بار دیگر تکرار نکنید. مرور اشتباهات گذشته و کارهایی که می‌توانستید بهتر انجام دهید، حائز اهمیت است. افرادی که از قدرت ذهن برخوردارند، مسئولیت اشتباه خود را بر عهده می‌گیرند و برای اجتناب از اشتباه مکرر در آینده، برنامه‌ای معقول و مکتوب تنظیم می‌کنند.

۹- آن‌ها از موفقیت افراد دیگر آزرده خاطر نمی‌شوند.

رنجش خاطر، نوعی خشم است که پنهان و سرپوشیده باقی می‌ماند. تمرکز بر موفقیت فردی دیگر، نه تنها راه رسیدن به موفقیت را برایتان هموار نمی‌کند بلکه شما را از مسیر اصلی خود نیز منحرف می‌کند. حتی اگر موفق شوید، در صورتی که همیشه تمرکزتان را بر کارهای دیگران قرار دهید، از موفقیت خود رضایت پیدا نمی‌کنید! همچنین با این کار، استعدادهای خود را نادیده می‌گیرید و ارزش‌ها و روابط خود را از دست می‌دهید.

۱۰- آن‌ها بعد از اولین شکست جا نمی‌زنند.

موفقیت، سریع به دست نمی‌آید و شکست، تقریبا همیشه مانعی برای موفقیت شما به حساب می‌آید. برای مثال «تئودور گایزل» را در نظر بگیرید که به «دکتر سِئوس» معروف است. اولین کتاب او از طرف بیش از 20 ناشر رد شد، ولی در حال حاضر دکتر سئوس نامی آشنا بر سر زبان‌هاست! فکر کردن به این نکته که شکست غیرقابل قبول است و شکست خوردن به این معنی است که به اندازه کافی خوب نیستید، مانع از رسیدن شما به موفقیت می‌شود. در واقع، سر پا شدن پس از شکست، شما را قوی‌تر می‌کند.

۱۱- آن‌ها از تنهایی نمی‌ترسند.

اختصاص دادن زمانی به تنها ماندن با تفکراتتان، می‌تواند تجربه‌ای قدرتمند و ابزاری برای کمک به شما در رسیدن به هدفتان باشد. برای این که ذهن خود را قوی کنید، نیاز دارید اوقاتی را از تمام مشغله‌های زندگی روزمره خود فاصله گرفته و بر رشد و تعالی زندگی فردی خود تمرکز کنید. در اینجا به برخی از مزایای تنهایی اشاره می‌کنیم:
– تنهایی در دفتر کار، بازدهی شما را افزایش می‌دهد.
– تنها ماندن برای مدت زمان خاصی، به افزایش روحیه همدلی در شما منجر می‌شود.
– تنهایی، باعث بروز خلاقیت در شما می‌شود.
– مهارت‌های انفرادی برای سلامت ذهن خوب هستند.
– تنهایی، شما را به بازنگری در خود تشویق می‌کند.

۱۲- آن‌ها احساس نمی‌کنند دنیا چیزی به آن‌ها بدهکار است.

خشمگین شدن از کار دنیا برای شکست و یا عدم موفقیت کار آسانی است، اما حقیقت این است که هیچ کس حقی در برابر چیزی ندارد. هر موفقیتی را باید خود فرد کسب کند! زندگی به معنای واقعی کلمه، با شما عادلانه رفتار نمی‌کند؛ اگر برخی افراد شادی یا موفقیت بیشتری را نسبت به دیگران تجربه می‌کنند، این رسم زندگی است، اما به این معنا نیست که اگر شما بدشانسی آوردید، دنیا به شما بدهکار شده است. مهم است که شما تمرکز خود را بر تلاش، پذیرفتن انتقادات، اذعان نقص‌ها و توجه نکردن به خصومت‌ها قرار دهید. اگر خود را با فرد دیگری مقایسه کنید و به چیزی که فکر می‌کنید مستحق آن هستید دست نیابید، تنها باعث ناامیدی شما می‌شود.

۱۳- آن‌ها انتظار ندارند به سرعت به نتیجه برسند.

اگر شما می‌خواهید به پتانسیل کامل قدرت ذهن خود دست یابید، داشتن انتظارات واقع‌بینانه و درک این که موفقیت طی یک شب حاصل نمی‌شود، امری ضروری است. افرادی که از لحاظ ذهنی ضعیف هستند، اغلب افراد عجولی هستند. آن‌ها توانایی‌های خود را دست بالا می‌گیرند و این که چقدر تغییر شرایط، زمان می‌برد را دست کم می‌گیرند! بنابراین آن‌ها انتظار دارند به سرعت به نتیجه برسند. این مهم است که به اهداف دراز مدت خود توجه کنید، چشمتان به دنبال پاداش مد نظرتان باشد و بی‌وقفه برای دستیابی به این اهداف کار کنید. ممکن است در مسیر خود با شکست‌هایی هم مواجه شوید، اما اگر پیشرفت خود را ارزیابی کرده و هدف بزرگی در ذهن داشته باشید، موفقیت برای شما قابل دسترسی است.

منبع: BusinessInsider دیدگاه‌ها 3212بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>