سی‌سی کرم بارونس شارژ شد! + تخفیف‌های تا ۳۰+۱۰درصدی در جشنوارهٔ خردادگان اُردمی

۱۳ کاری که افراد «با قدرت ذهن بالا» انجام نمی‌دهند (قسمت اول)

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
۱۳ کاری که افراد «با قدرت ذهن بالا» انجام نمی‌دهند (قسمت اول)

قدرت ذهن معمولا در «کاری که انجام می‌دهید» منعکس نمی‌شود بلکه اغلب می‌توان آن را از «کاری که انجام نمی‌دهید» تشخیص داد! در واقع پرورش دادن قدرت ذهن یک رویکرد سه جانبه است؛ این کار شامل کنترل افکار، رفتار و عواطف شماست! ۱۳ کاری که افراد «با قدرت ذهن بالا» انجام نمی‌دهند به شرح زیر هستند:

۱- آن‌ها وقت خود را برای احساس تاسف در مورد عملکردشان تلف نمی‌کنند.

احساس تاسف خوردن برای خود، یک فرآیند خودتخریبی است! دلسوزی کردن برای خود، مانعی برای یک زندگی کامل است؛ این کار موجب اتلاف وقت شما می‌شود، احساسات منفی در شما ایجاد می‌کند و به روابط شما لطمه وارد می‌کند. مهم این است که خوبی را در جهان تایید کنید و با این کار قادر خواهید بود چیزی را که هستید، درک کنید! هدف این است که به جای ترحم و تاسف خوردن در مورد خودمان، از خود قدردانی کنیم.

۲- آن‌ها قدرت خود را از دست نمی‌دهند.

افراد در مواقعی که مرزهای فیزیکی و احساسی خود با سایرین را مشخص نمی‌کنند، قدرتشان را از دست می‌دهند. لازم است در مواقع لزوم از جای خود برخاسته و حد و مرز خود با دیگران را مشخص کنید. اگر افراد دیگری تحت نظارت شما باشند، عملکرد آنها بر موفقیت و ارزش شما تاثیر می‌گذارد. مهم است که اهداف خود را دنبال کرده و منطبق با آن‌ها عمل کنید.

3- آن‌ها از تغییر اجتناب نمی‌کنند.

تغییرات شامل 5 مرحله می‌باشند: پیش‌تفکر، تفکر، آماده‌سازی، اقدام و در نهایت حفظ و نگهداری. دنبال کردن هر کدام از این پنج مرحله امری اساسی است. هرگونه تغییری ممکن است ترسناک باشد، اما ترسیدن از تغییر، مانعی برای رشد محسوب می‌شود! هر چه بیشتر صبر کنید، رشد و ارتقا سخت‌تر به دست می‌آید و افراد دیگر از شما پیشی می‌گیرند.

۴- آن‌ها روی کارهایی که قادر به کنترل آن نیستند، تمرکز نمی‌کنند.

گرچه شما از این که هر چیزی را تحت کنترل خود دارید احساس امنیت می‌کنید، اما چنین تفکری که می‌گوید همیشه این قدرت را داریم که رشته امور را به دست بگیریم، می‌تواند مشکل‌ساز شود. تلاش برای مهار کردن همه چیز، به احتمال زیاد پاسخی در برابر اضطراب است. شما به جای این که تمرکزتان را بر روی مدیریت اضطراب خود قرار دهید، سعی می‌کنید محیط اطرافتان را کنترل کنید. رها کردن ذهن خود از کارهایی که قادر به کنترل آن نیستید، به افزایش شادی، استرس کمتر، روابط بهتر، فرصت‌های تازه و موفقیت بیشتر منجر می‌شود.

۵- آن‌ها خود را برای رضایت هر کسی نگران نمی‌کنند.

ما اکثر اوقات برای این که دیگران در مورد ما چه فکری می‌کنند خودمان را قضاوت می‌کنیم، که این کار در نقطه مقابل قدرت ذهن بالا قرار دارد.
چهار حقیقت در مورد افرادی که دائما برای راضی نگه داشتن دیگران از خود در تلاشند، قابل ذکر است:
این کار تنها اتلاف وقت است؛ افرادی که سعی دارند دیگران را از خود خشنود نگه دارند به راحتی قابل کنترل هستند؛ برای دیگران خوب است که در برابر آن‌ها احساس خشم یا ناامیدی کنند؛ شما قادر نیستید همه را از خود راضی نگه دارید!
خالی کردن ذهن خود از این که باید دیگران را از خود راضی نگه دارید، از شما فردی با قدرت ذهن بالاتر و اعتماد به نفس بیشتر می‌سازد.

۶- آن‌ها هراسی از خطر کردن ندارند.

مردم اغلب از خطر کردن، چه مالی یا شغلی، و چه عاطفی و اجتماعی می‌ترسند؛ اما این ترس، با دانش کاهش می‌یابد. فقدان دانش درباره چگونگی محاسبه خطرات، به بالا رفتن میزان ترس منجر می‌شود. برای تجزیه و تحلیل بهتر خطرات، سؤالات زیر را از خود بپرسید:
– هزینه‌های بالقوه چه چیزهایی هستند؟
– مزایای بالقوه چه چیزهایی هستند؟
– چگونه این ریسک در رسیدن به هدف به من کمک می‌کند؟
– چه راهکارهای جایگزینی وجود دارند؟
– اگر بهترین حالت به حقیقت بپیوندد، چقدر خوب می‌شود؟
– بدترین چیزی که می‌تواند اتفاق بیفتد چیست و چگونه می‌توانم خطر آن را کاهش دهم؟
– اگر بدترین حالت اتفاق بیفتد چقدر برای من بد می‌‌شود؟
– این تصمیم‌گیری طی پنج سال چقدر اهمیت پیدا می‌کند؟

در صورت تمایل می‌توانید در قسمت بعدی 7 مورد باقی‌مانده را مطالعه فرمایید.

 

منبع: BusinessInsider دیدگاه‌ها 3335بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سلام .با تشکر ازمطالب مفیدتون

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>