تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۱ راه برای افزایش ماندگاری آرایش در هوای گرم

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
۱۱ راه برای افزایش ماندگاری آرایش در هوای گرم

برای افزایش ماندگاری آرایش در هوای گرم چه راه‌هایی می‌شناسید؟ همه‌ی ما می‌دانیم که رابطه‌ی گرمای هوا و آرایش، مانند ذوب شدن تدریجی یخ در اثر تابش نور خورشید است. معمولاً اکثر آرایش‌ها به‌راحتی با گرمای هوا خراب می‌شوند. البته ترفند‌های مختلفی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد. برای مثال بعضی‌ از خانم‌ها با دقت فراوان سعی می‌کنند بهترین مارک کرم پودر را انتخاب کنند. افراد دیگری را سراغ داریم که در بازار به دنبال بهترین مارک پنکیک هستند تا با کمک گرفتن از این لوازم، به ماندگاری آرایش در هوای گرم کمک کنند.

مسلماً داشتن بهترین‌ها خیلی مهم است؛ اما بدون تسلط به ترفندهای آرایش بعید است میکاپ شما دوام زیادی در هوای گرم پیدا کند. در ادامه ۱۱ راه افزایش ماندگاری آرایش در هوای گرم را با شما در میان می‌‌گذاریم. به لطف این روش‌ها با خیال راحت و بدون اینکه نگران خرابی آرایش خود در روزهای گرم باشید، از منزل بیرون بروید و با چهره‌ای زیبا به گشت‌وگذار بپردازید.

اقدامات لازم قبل از انجام آرایش

۱. شستن صورت

چربی اضافی پوست، دشمن شماره یک آرایش است. اگر می‌خواهید آرایش شما ماندگاری بیشتری در روزهای گرم داشته باشد با شوینده‌های ملایم صورت، چربی و آلودگی‌ها را پاک کنید. سپس با یک حوله‌ی تمیز یا دستمال، صورتتان را کاملاً خشک کنید تا آماده‌ی آرایش شود. پس از این کار، به کمک یک تکه پنبه، مقداری تونر به همه‌ی قسمت‌های صورت و گردن بمالید تا پوست شما جوان‌تر جلوه کند.

۲. استفاده از یخ

استفاده از یخ برای افزایش ماندگاری آرایش

در این قسمت یکی از رازهای آرایشگران معروف را در رابطه با ماندگاری آرایش با شما در میان می‌‌گذاریم. این راز چیزی نیست به‌غیر از گذاشتن یخ روی صورت. برای این کار یک قالب یخ را روی قسمت‌های مختلف پوست صورت بمالید تا کاملاً سرد شود. در حین انجام این کار از ناحیه‌ی حساس دور چشم برحذر باشید.

سعی کنید یخ را به‌‌‌آرامی روی صورت بمالید؛ چرا که فشار بیش از حد قالب یخ، به مویرگ‌های ریزِ پوست آسیب وارد می‌کند. گذاشتن یخ به مدت ۲ ثانیه روی پوست کفایت می‌کند. در انجام این کار زیاده‌روی نکنید. پس از انجام این مرحله، صورت خود را با یک حوله‌ی تمیز خشک کنید و مشغول آرایش شوید. سرمای یخ، منافذ بزرگ پوست را می‌بندد و باعث افزایش ماندگاری آرایش می‌شود.

۳. استفاده از ضد آفتاب

با کمک‌ ضد آفتاب ژلی یا لوسیون ملایم ضد آفتاب، پوست خود را در برابر پرتوهای خورشید محافظت کنید. استفاده از ضد آفتاب‌های کرمی و متراکم برای روزهای گرم توصیه نمی‌شود؛ چون آرایش را خراب می‌کند. به هر اندازه که دقت بیشتری برای سلامت پوست به خرج دهید و تلاش کنید که بهترین کرم ضد آفتاب را بخرید، به‌همان اندازه نیز پوست شما در برابر آفتاب محافظت می‌شود و ماندگاری آرایش نیز افزایش پیدا می‌کند.

۴. کمک گرفتن از پرایمر

استفاده از پرایمر برای افزایش ماندگاری آرایش در هوای گرم

استفاده از پرایمر اصل مهمی در ماندگاری آرایش به حساب می‌آید. فرقی نمی‌کند که بخواهید آرایش ملایمی داشته باشید یا آرایش غلیظ، در هر دو حالت باید حتماً پرایمر بزنید. پرایمر سطح پوست را برای جذب مواد آرایشی آماده می‌کند و جلوی ریزش مواد و خرابی آرایش را می‌گیرد. اگر پوست بسیار چربی دارید یا زیاد عرق می‌کنید حتماً به ناحیه‌ی پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه‌ پرایمر بیشتری بزنید. در نهایت نیز برای پوشش پوست سراغ بهترین مارک کرم پودر بروید تا عارضه‌ها کاملاً پوشیده شوند و پوستی یکدست برای آرایش آماده کنید. برای فصل تابستان یا هوای گرم نیز توصیه می‌کنیم پرایمری خریداری کنید که پوست صورت را بیش از حد روشن نکند و ظاهرش را خیس‌خورده و نمناک نشان ندهد. تجربه نشان داده است پرایمر مات گزینه‌ی بهتری برای روزهای گرم به حساب می‌آید.

۵. انتخاب آرایش ملایم

انصافاً باید اعتراف کرد حفظ ماندگاری آرایش در هوای گرم کار سخت و دشواری است. از طرفی هم اضافه‌کردن لایه‌های مواد آرایشی روی هم ماندگاری آرایش را کمتر می‌کند. در نتیجه وقتی به دنبال بهترین مارک پنکیک می‌گردید، سعی کنید پنکیک یا کانسیلر باکیفیتی انتخاب کنید که ترکیبات ملایم و غیر متراکم داشته باشند. اگر قصد استفاده از کانسیلر دارید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ کانسیلر ژلی بروید.

کرم مرطوب کننده رنگی نیز گزینه‌ی خوبی به جای کانسیلر به حساب می‌آید. ایجاد لایه‌های نازک مواد آرایشی روی پوست، راز ماندگاری آرایش در هوای گرم است. انتخاب مواد ملایم به افزایش ماندگاری آرایش شما کمک می‌کند. پس از کرم مرطوب کننده رنگی، یک لایه نازک از بهترین کرم پودر موجود در بازار را روی صورت بزنید. در نهایت نیز مقداری رژ گونه بمالید و ریمل بزنید. برای لب‌‌ها هم سراغ بهترین مارک رژ لب بروید تا دوام بیشتری در هوای گرم داشته باشد. استفاده از بالم لب یا برق‌ لب مرطوب کننده نیز گزینه‌ی‌ خوبی برای افزایش ماندگاری آرایش در هوای گرم محسوب می‌شود.

۶. انتخاب مواد آرایشی ضد آب

استفاده از مواد آرایشی ضد آب

برای افزایش ماندگاری آرایش در هوای گرم، به شما پیشنهاد می‌کنیم در کنار انتخاب بهترین مارک کرم پودر از مواد آرایشی ضد آب کمک بگیرید. این مواد مقاومت بسیار خوبی در برابر عرق و چربی دارند و شما را در روزهای گرم ناامید نخواهند کرد. البته توجه داشته باشید که این مواد به‌راحتی از روی پوست پاک نمی‌شوند و برای تمیز کردن صورت باید از شوینده مخصوص آرایش ضد آب استفاده کنید.

تدابیر لازم حین انجام آرایش

۱. استفاده از مواد آرایشی پودری

حتماً در جریان هستید که مواد آرایشی پودری،‌ قدرت جذب‌کنندگی خوبی برای چربی و عرق دارند. بهتر است برای رژگونه و سایه چشم از مواد پودری کمک بگیرید. به این منظور، برس سایه چشم را با مقداری اسپری تثبیت کننده آرایش یا آب خیس کنید. آب اضافی آن را با دستمال بگیرید. سپس با همان برس مشغول زدن سایه چشم شوید. همچنین به جای استفاده از رژگونه ماتیکی یا کرمی، حتماً از رژگونه پودری کمک بگیرید.

۲. کشیدن خط لب

استفاده از خط لب

پیشنهاد می‌کنیم در کنار انتخاب بهترین مارک رژ لب، یک خط لب باکیفیت نیز تهیه کنید. به این ترتیب که ابتدا خط لب بکشید و سپس با رژ، داخل لب‌ها را پر کنید. خط لب ضمن زیباترکردن جلوه‌ی رژ لب، جلوی پخش شدن آن را می گیرد. همه‌ی این مراحل ‌کمک می‌کند رژ شما دوام بیشتری داشته باشد و در نتیجه دیرتر خراب شود. بسته به صلاحدید خود می‌توانید از برق لب نیز پس از رژ لب استفاده کنید.

همچنین اگر می‌خواهید به افزایش ماندگاری آرایش در هوای گرم کمک کنید، ‌از رژهای رنگ روشن با فرمولاسیون ۲۴ ساعته استفاده کنید. یک لایه رژ بزنید. سپس یک دستمال کاغذی روی لب قرار دهید و لب‌ها را به‌آرامی روی هم بفشارید. یک بار دیگر نیز رژ خود را تمدید کنید. با این کار ماندگاری آرایش شما در هوای گرم تضمین می‌شود.

۳. پودرهای برنزه

با یک برس بزرگ و پهن،‌ مقداری مواد برنزه یا کرم‌ پودر غیر فشرده به استخوان گونه، پیشانی و چانه بزنید. اگر هم اهل آرایش‌های برنزه نیستید، با همان برسی که به آن اشاره کردیم مقداری کرم پودر غیرفشرده به صورت خود بمالید. این کار ماندگاری آرایش را در هوای گرم بیشتر می‌کند.

۴. کمک گرفتن از اسپری تثبیت کننده آرایش

اسپری تثبیت کننده آرایش

همان گونه که از نام این اسپری‌ها پیداست، وظیفه‌ی ثبات آرایش را بر عهده دارند. کافی است پس از تمام شدن آرایش، مقداری اسپری تثبیت کننده آرایش را روی صورت بزنید. این اسپری‌ها تأثیر مهمی در حفظ زیرسازی آرایش دارند. اگر برای زیرسازی از بهترین مارک کرم پودر کمک گرفته باشید و در نهایت از این اسپری استفاده کنید، بعید می‌دانیم با روشی که به آن اشاره شد، به‌راحتی آرایش شما خراب شود.

۵. واکنش سریع به عرق پوست

عرق‌کردن و چرب‌شدن پوست در هوای گرم یک فرایند کاملاً طبیعی است و به‌خودی خود هیچ اشکالی ندارد. البته در روزهای گرم باید تعریق بیشتر و تولید چربی بیش از حد صورت را در نظر بگیرید تا به افزایش ماندگاری آرایش خود کمک کنید. رفع این معضل، کار ساده‌ای نیست؛ اما برای کنترل آن راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها گذاشتن یخ روی صورت قبل از انجام آرایش است که قبلاً درباره‌ی آن صحبت شد.

بعضی از خانم‌ها برای کاهش عرق و چربی، یک لایه پودر فشرده آرایشی روی قسمت‌های عرق‌کرده می‌مالند. این روش نه‌تنها به ماندگاری آرایش کمکی نمی‌کند، بلکه پودر آرایشی با عرق ترکیب شده و در قسمت‌های مختلف صورت جمع می‌شود. در چنین مواقعی پیشنهاد می‌کنیم دستمال‌ بسیار باریک و نازکی انتخاب کنید تا با آن، عرق و چربی صورت را بگیرید. پیشانی، بینی، گونه‌ها و چانه عرق و چربی بیشتری ترشح می کنند. بهتر است قبل از تجمع عرق، این قسمت‌ها را حتماً با دستمال پاک کنید.

با درنظرگرفتن و اجرای مراحلی که در بالا به آن اشاره کردیم به‌راحتی می‌توانید به افزایش ماندگاری آرایش در هوای گرم، کمک کنید. در پایان اگر تجربه یا پیشنهادی در رابطه با ماندگاری آرایش در هوای گرم داشتید، آن را با ما و سایر کاربران فروشگاه اینترنتی اردمی به اشتراک بگذارید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 6842بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه