تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مراحل آرایش کردن صورت چگونه است؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
مراحل آرایش کردن صورت چگونه است؟

آیا آرایش کردن قانون خاصی دارد؟ این سوال، قدیمی‌ترین پرسش کتاب‌های زیبایی است. بسیاری از افراد، حتی متخصصان زیبایی در این مورد بحث کرده‌اند و اگرچه هیچ قانون سفت و سختی در مورد روال آرایش کردن وجود ندارد و هرکس سبک خاص خود را دارد، اما به صورت کلی می‌توان مراحلی را برای آرایش کردن در نظر گرفت:

۱- آماده سازی

  • پرایمر

اول از همه باید به سراغ استفاده از پرایمر بر روی صورت برویم که شامل استفاده از پرایمر چشم و لب‌ نیز می‌شود (اگر محصول خاصی در دسترس ندارید می‌توانید از کانسیلر یا حتی کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید). این مرحله کلیدی باعث ایجاد سطحی صاف روی پوست می‌شود و سپس می‌توان از کرم پودر یا دیگر لوازم آرایشی استفاده کرد. پرایمر، منافذ و خطوط پوست را پر می‌کند و باعث می‌شود محصولات آرایشی بر روی پوست دوام بیشتری داشته باشند.

۲- چشم‌ها

  •  ابروها

پس از پرایمر، توجه خود را به چشم‌ها معطوف کنید. ابتدا ابروهای خود را فرم داده و با استفاده از مداد یا ریمل ابرو پر کنید زیرا یک کمان زیبا، راهنمای سایه چشم شما خواهد بود.

  •  سایه چشم

پیش از هرگونه آرایش بر روی صورت، ابتدا باید سایه چشم را استفاده کنید؛ زیرا ممکن است سایه بر روی صورت بریزد و بنابراین نیازی به پاک کردن آرایش نیست. سایه چشم را به این صورت بکشید: ابتدا سایه را بر روی پلک‌ها بکشید و سپس رنگ‌ها را اضافه کنید. اندکی هایلایتر نیز بر روی استخوان گونه بکشید.

  •  خط چشم

هنگامی که مژه‌ها خالی هستند کشیدن خط چشم بسیار آسان‌تر است بنابراین خط چشم را پس از سایه و قبل از ریمل بزنید.

  • ریمل

ریمل، آخرین گام در آرایش چشم‌ها است. پس از زدن ریمل، اندکی صبر کنید و سپس به مابقی آرایش بپردازید تا ریمل به صورت کامل خشک شود.

۳- صورت

  • زیرسازی

اکنون نوبت آرایش صورت است. همیشه اول از همه باید کرم زیرساز بزنید زیرا به معنای واقعی، پایه آرایش شما خواهد بود. اگر کرم‌های زیرساز برای آرایش روزانه شما  اندکی سنگین هستند، می‌توانید از کرم‌های BB یا CC استفاده کنید.

  •  کانسیلر

سپس کانسیلر را در زیر چشم‌ها و هر نقطه از صورت که دارای نقص و قرمزی است به کار ببرید. کرم زیرساز، وظیفه پوشاندن سطح پوست را دارد اما کانسلیر هرگونه نقصی در صورت را می‌پوشاند.

  •  برنزه کننده

چه از برنزه‌کننده برای کانتور صورت استفاده کنید یا برای افزودن اندکی درخشش به صورت، همیشه باید آن را قبل از رژگونه بزنید.

  •  رژگونه

رژگونه باید روی برنزه‌کننده قرار گیرد در غیر این‌صورت آرایشی غیرطبیعی خواهید داشت.

  • هایلایتر

هایلایتر را برروی استخوان گونه‌ها و استخوان بینی و هرجای دیگری که فکر می‌کنید نیاز به درخشندگی دارد بزنید.

۴- لب‌ها

  •  رژلب

رژلب یا برق لب، آخرین قدم در آرایش کردن است. زیرا اگر آن را زودتر استفاده کنید ممکن است در حین آرایش سایر بخش‌های صورت، رژلب بر روی صورت لکه ایجاد کند.

۵- قدم نهایی

  •  اسپری تثبیت‌کننده

سرانجام اندکی اسپری تثبیت‌کننده بر روی صورت خود بزنید تا آرایش شما دوام بیشتری داشته باشد.

منبع: Makeup دیدگاه‌ها 5787بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه