مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

۱۰ راه سریع و طبیعی برای رهایی از جوش‌ صورت

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
۱۰ راه سریع و طبیعی برای رهایی از جوش‌ صورت

جوش صورت یکی از آزار‌دهنده‌ترین و شایع‌ترین مشکلات پوستی است. حتما تا به‌حال تجربه کرده‌اید که درست یک روز قبل از یک مهمانی مهم، جوش زشت و قرمز رنگی روی صورتتان نمایان شده است. پرسش این‌جاست که آیا می‌توانیم بدون مصرف دارو‌های گران‌قیمت، راهکاری برای رهایی از مشکل جوش صورت بیابیم؟ پاسخ مثبت است! برخی از روش‌های ساده و طبیعی خانگی که برای رهایی از جوش‌های مزاحم مفید هستند را امتحان کنید.

یخ

یخ برای درمان جوش صورتبرای کاهش قرمزی و تورم از تکه‌های یخ استفاده کنید. دمای پایین، به بسته شدن منافذ پوست اطراف جوش کمک کرده و گردش خون در ناحیه جوش را کم می‌کند که در نهایت از میزان تورم و قرمزی می‌کاهد.

لیمو

لیموآب‌لیمو، سرشار از ویتامین C است که اگر به درستی روی جوش‌های صورت به کار برده شود، آن‌ها را خشک می‌کند. بهترین راه برای آزمودن این شیوه، این است که یک تکه پنبه را به آب‌لیمو (حتما باید آب‌لیموی تازه باشد نه صنعتی) آغشته کرده و روی جوش بمالید. این کار را قبل از خواب انجام دهید.

روغن درخت چای

روغن درخت چایویژگی‌های ضد باکتری روغن درخت چای، آن را به یک پاک‌کننده عالی برای پوست‌های مستعد جوش تبدیل کرده است. این روغن، نه تنها به خشکی پوست‌های چرب کمک می‌کند؛ بلکه تورم و قرمزی را نیز کاهش می دهد. علاوه بر آن، محصولی کاملا طبیعی نیز هست. با استفاده از پنبه، کمی از این روغن را روی محل مورد نظر بزنید و بعد از 15 دقیقه بشویید. اما اگر پوست حساسی دارید از این ماده استفاده نکنید.

خمیردندان

خمیردندانممکن است این راه درمان را دیده باشید و باید بدانید که واقعا مفید است. قبل از خواب، کمی خمیر دندان روی جوش صورت گذاشته و صبح آن را با آب گرم بشویید. برای گرفتن بهترین نتیجه، از خمیر دندان‌های سفید استفاده کنید نه ژله‌ای.

بخور

بخور صورتبه این کار، به چشم یک درمان خانگی نگاه کنید. ظرفی را از آب داغ پر کرده و چند بار صورت خود را بالای آن نگه دارید (بهتر است یک حوله نیز روی سر خود بیندازید). بخور، منافذ پوست را باز می‌کند و بدین‌گونه از شر آلودگی و چربی‌های زیرپوستی خلاص می‌شوید. بعد از این کار یک مرطوب‌کننده سبک بزنید.

سیر

سیرسیر، یکی از معجزات برای درمان بیماری‌های مختلف است و برای پوست نیز فواید زیادی دارد. سیر ضدقارچ، ضدویروس و ضدعفونی کننده و حاوی آنتی‌اکسیدان است که همه این‌ها به بهبود جوش صورت کمک می‌کند. یک حبه سیر را نصف کنید و به مدت پنج دقیقه آن را روی محل جوش بمالید. سپس با آب گرم بشویید. می‌توانید این کار را چند بار در روز انجام دهید.

جوش شیرین

جوش شیرین در درمان جوشاین ماده نه تنها برای پختن کیک مفید است بلکه استفاده از آن روی صورت به عنوان یک اسکراب نیز مفید است. جوش شیرین به دلیل زدودن و پاک کردن چربی، آلودگی و سلول‌های مرده، به برطرف کردن مشکلات پوست کمک می‌کند. می‌توانید مقداری از جوش شیرین را با کمی آب یا آب‌لیمو مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند و سپس آن را روی جوش بگذارید. پس از چند دقیقه که خشک شد آن را بشویید و کرم مرطوب‌کننده روی آن بزنید.

عسل

عسلعسل برای برطرف کردن سوزش پوست مفید است. پس می‌توانید آن را روی جوش‌ها بگذارید. کمی عسل را به کمک پنبه روی جوش قرار دهید و بگذارید نیم ساعت بمانید. سپس آن را با آب ولرم شسته و کرم مرطوب‌کننده بزنید.

خیار

خیاراز خیار در گران‌ترین مراکز زیبایی و ماساژ استفاده می‌شود و دلیلی ندارد که نتوانید از آن در خانه استفاده کنید. خیار، اثر نرم‌کننده و خنک‌کننده روی پوست دارد و ناحیه آسیب‌دیده توسط جوش را التیام می‌بخشد. می‌توانید از خیار خرد شده به عنوان ماسک صورت برای جوش استفاده کنید؛ آن را به مدت 15 دقیقه روی صورت گذاشته، سپس بشویید و مرطوب‌کننده بزنید.

پاپایا

پاپایاشاید تابه‌حال متوجه شده باشید که پاپایا به عنوان لایه‌بردار صورت استفاده می‌شود زیرا ویژگی‌های زیادی دارد که به از بین بردن جوش صورت کمک می‌کند. کمی پاپایا را خرد کرده و بعد از مخلوط کردن با عسل، روی صورت ماساژ دهید. بگذارید تا خشک شود، سپس با آب گرم بشویید.
اگر نیاز دارید که با برخی روش‌های درمان جوش صورت آشنا شوید، می‌توانید به مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اردمی تحت عنوان چقدر با راه‌های درمان جوش صورت آشنایی دارید؟ مراجعه کنید.

منبع: Galleryfly دیدگاه‌ها 7741بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه