مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

۵ دلیل برای انتخاب سیب به عنوان میان ‌وعده

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
۵ دلیل برای انتخاب سیب به عنوان میان ‌وعده

واقعا خوردن یک سیب در روز شما را از ملاقات دکتر بی‌نیاز می‌کند؟ هزاران سال است که سیب برای مردم ارزش دارویی دارد. تحقیقات جدید ثابت کرده‌اند که سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد. صدها مقاله چاپ شده‌اند که خواص سیب را برشمرده‌اند و آن‌را به عنوان برترین میوه معرفی کرده‌اند.

در این ‌مقاله، 5 دلیل انتخاب سیب برای مصرف روزانه را آورده‌ایم:

۱- سیب بهترین میان ‌وعده طبیعی است

سیب بهترین ‌ میان ‌وعده طبیعی است.یک عدد سیب، میان ‌وعده‌ای با 115 کالری انرژی و 5 گرم فیبر است. سیب، منبع خوبی از ویتامین C است. از خواص سیب این است که هیچ نوع چربی، سدیم و کلسترولی ندارد. اگرچه همه انواع سیب‌ها از لحاظ غذایی شبیه هم نیستند، اما همه آن ‌ها منبع طبیعی مواد مغذی گیاهی مثل آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی هستند که سلامتی را بهبود می‌دهند.

خواص سیب دوچندان خواهد شد اگر سیب را با پوست بخورید. پوست سیب حاوی دو سوم فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های مفید است. علاوه بر آن، سیب فقط برای میان‌وعده نیست بلکه می‌توانید آن را برای ساخت سس، غذای اصلی و دسرها نیز به کار ببرید.

۲- سیب خطر ابتلا به سرطان را در شما کاهش می‌دهد

سیب خطر سرطان را در شما کاهش می ‌دهد.مطالعات نشان می‌دهند سیب در برابر انواع خاصی از سرطان مقاومت ایجاد می‌کند. سیب، خطر ابتلا به سرطان‌های دهان، مری، حنجره، ریه، روده، سینه، تخمدان ‌و پروستات را کاهش می‌دهد.

۳- از خواص سیب این است که کمر شما را باریک می‌کند

سیب کمر شما را باریک می ‌کندروزی یک یا دو سیب بخورید تا چربی‌ها در ناحیه شکم انباشته نشوند. زیرا سیب، فیبر قابل حل و اسید اورسولیک دارد که یک ترکیب طبیعی چربی‌سوز است. محققان دریافته‌اند زنانی که روزانه سه عدد سیب می‌خورند، پس از 10 هفته یک کیلو بیشتر از کسانی که سیب را در رژیم لاغری خود قرار نمی‌دهند، کاهش وزن خواهند داشت.

۴- سیب قدرت مغز شما را افزایش می‌دهد

سیب قدرت مغز شما را افزایش می ‌دهد.سیب، تقویت‌کننده طبیعی مغز است. محققان دریافته‌اند که مواد مغذی سیب، اعصاب مغز را در برابر آسیب‌هایی که سبب بیماری‌های زوال اعصاب مثل آلزایمر و پارکینسون می‌شوند، محافظت می‌کند. دانشمندان معتقدند ماده کرستین در سیب مسئول این اثر محافظتی است. مطالعه‌ای دیگر روی بیماران آلزایمری متوسط تا شدید، نشان داد نوشیدن روزانه 250 میلی‌لیتر آب سیب، %27 بهبود در علائم ذهنی و رفتاری بیماران ایجاد کرده ‌است.

۵- سیب به شما کمک می‌کند تنفس بهتری داشته باشید

سیب به شما کمک می ‌کند تنفس بهتری داشته باشید.آنتی‌اکسیدان‌های سیب، از ریه‌ها در مقابل آسیب‌هایی که سبب آسم، برونشیت و آمفیزم می‌شوند، محافظت می‌کند. در یک تحقیق، خطر ابتلا به آسم و تنگی نفس کودکانِ زنانی که در طول دوران بارداری سیب خورده بودند کمتر بود.

درست است که در این مقاله به‌طور خاص درباره فواید سیب گفتیم اما همان‌طور که شما بهتر از ما می‌دانید خوردن انواع میوه‌‌ها مفید است. در همین رابطه، مطالعه مقالات دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

منبع: Webmd دیدگاه‌ها 4887بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه