تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۰ کاربرد آرایشی لیمو

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
۱۰ کاربرد آرایشی لیمو

ممکن است از لیموناد یا مرغ همراه با آب لیموی تازه خوشتان بیاید. اما پوست و موی شما، حتی بیشتر از سیستم گوارش‌تان، به لیمو علاقه و نیاز دارد! زیرا خواص شگفت‌انگیز متعددی برای پوست دارد. در این مقاله، 10 کاربرد آرایشی لیمو این میوه زرد و درخشان را بررسی کرده و اثرات فوق‌العاده آن روی پوست و مو را بیان می‌کنیم.

۱- مرطوب‌کننده و روشن‌کننده:

چند قطره روغن نارگیل را با آب لیمو ترکیب کنید. نارگیل پوست را آب‌رسانی و مرطوب کرده و لیمو، پوست را شفاف و درخشان می‌کند.

۲- سفید‌کننده آرنج و زانو:

اگر آرنج‌ها و زانوان شما تیره شده‌اند، فقط کافی است نصف لیمو را به آن بمالید؛ این ترفند، جادو می‌کند!

۳- درمان جوش‌های سرسیاه:

به نظر عجیب می‌آید اما از آنجا که لیمو آنتی‌باکتریال قوی است، می‌تواند در درمان آکنه موثر باشد. فقط کافی است یک برش از لیمو یا آب آن را به صورت خود بمالید. جوش‌های سرسیاه پس از اندکی از بین می‌روند.

۴- پاک‌سازی پوست:

ترکیب چند قطره آب لیموی تازه و اسانس درخت چای با 170 گرم آب مقطر، می‌تواند نقش پاک‌کننده ایفا کند. بهتر است با پدهای پنبه‌ای آن را بر روی پوست حساس خود بکشید.

۵- درمان تب‌خال:

چند قطره روغن لیمو بر روی تب‌خال بریزید و این امر باعث درمان سریع‌تر آن‌ها می‌شود.

۶- پوست براق:

لیمو سرشار از ویتامین C و اسید سیتریک است بنابراین به مرور زمان موجب براق و سبک شدن پوست می‌شود. ویتامین C، آنتی‌اکسیدان قوی برای خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد و افزایش تولید کلاژن است. این بدان معناست که یک کاربرد آرایشی لیمو از بین بردن لکه‌های پوستی، لکه‌های تیره یا برنزه شده بیش از حد است. به یاد داشته باشید که حتما پس از استعمال آب لیمو بر روی صورت، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید زیرا مرکبات، پوست را در برابر اشعه UV حساس می‌کنند.

کاربرد آرایشی لیمو

۷- از بین برنده چربی:

لیمو، منبع خوبی برای از بین بردن چربی‌های اضافی است.

۸- درمان پوسته شدن لب:

پیش از خواب، اندکی آب لیمو به لب‌های خود بمالید و صبح هنگام آن‌ها را بشویید؛ این امر باعث از بین رفتن سلول‌های مرده از روی لب‌ها می‌شود. اما مراقب باشید اگر لب‌های شما ترک دارند، این کار را امتحان نکنید.

۹- تقویت ناخن‌ها:

آیا از ژل مانیکور زیاد استفاده کرده‌اید؟ روغن زیتون را با آب لیمو ترکیب کنید و به ناخن‌های خود بمالید. اگر ناخن‌های خشک و شکننده دارید این روش، بهترین راه درمان آن‌هاست. همچنین اگر ناخن‌های شما زرد شده‌اند، این راه را نیز امتحان کنید.

۱۰- براق کننده مو:

موهای بدون رنگ خود را با بهره‌گیری از لیمو، هایلایت کنید. پیش از آن که موی خود را در معرض نور خورشید قرار دهید، این کار را انجام دهید تا نور خورشید رنگ زیبایی به موهای شما بدهد. آب لیمو همچنین در درمان بیماری‌های پوست سر و شوره سر موثر است بنابراین در مصرف آن صرفه‌جویی نکنید.

اکنون که با 10 کاربرد آرایشی لیمو آشنا شدید، می‌توانید در صورت تمایل با مطالعه مقاله معجزه نوشیدن صبحگاهی لیمو ترش و آب گرم که پیشتر در بلاگ تخصص اردمی منتشر شده است، به سایر خواص لیمو نیز پی ببرید.

منبع: WomensHealthMag ۱ دیدگاه 2963بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. با تشکر ازمطالب مفیدتون .

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه