تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا از خواص انار و روغن هسته آن برای زیبایی و سلامتی آگاهید؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
آیا از خواص انار و روغن هسته آن برای زیبایی و سلامتی آگاهید؟

انار که مصریان باستان آن را راز زندگی جاودانه می‌دانستند و چینی‌ها آن را میوه شانس می‌نامند، ظاهرا اولین بار در ایران رشد کرده است و اکنون در تمام دنیا کاشته می‌شود. این میوه را به طرق مختلفی می‌توان مصرف کرد، می‌توان خود آن را خورد یا در آشپزی به کار برد؛ اما در کنار مزه فوق‌العاده‌، خواص انار برای زیبایی و سلامتی نیز بی‌شمار است. انار سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی است که در این‌ مقاله به بررسی برخی از خواص شگفت‌انگیز آن می‌پردازیم:

۱- خواص روغن هسته انارروغن هسته انار، نرم کننده موهای وز شده

  • محافظت در مقابل آفتاب

روغن هسته انار، پوست را در مقابل آسیب‌های خورشید حفظ می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های این میوه، پوست را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. روغن هسته آن میزان زیادی اسید الاژیک دارد که آنتی‌اکسیدانی علیه رشد تومورهای پوستی است.

  • احیاکننده پوست‌های خشک

این روغن، درمان فوق‌العاده‌ای برای پوست‌های خشک است؛ به پوست نفوذ می‌کند و خاصیت ضدالتهاب و نرم‌کنندگی دارد و به خاطر آنتی‌اکسیدان پانیسیک اسید و امگا 3 که در آن موجود است، پوست خشک و ترک‌خورده را به سرعت احیا، نرم و مرطوب می‌کند.

  • نرم‌کننده موهای وز شده

از روغن دانه انار برای کنترل موهای وز و خشک خود استفاده کنید. روغن دانه انار را گرم کنید و به مدت یک ساعت روی موها بگذارید. بعد از شست‌و‌شو می‌بینید که موهای وز شما نرم و مرطوب شده‌اند. اما اگر زمان کافی برای این کار ندارید چند قطره روغن دانه انار را بین دو کف دست گرم کنید و دست‌ها را بین موهای خود حرکت دهید. این کار وز موها را بازمی‌نماید و ضمنا آن‌ها را درخشان نیز می‌کند.

۲- خواص آب انارآب انار، مرطوب‌کننده پوست

  • محافظت در برابر علائم پیری پوست

یکی از فواید آب انار، سفت کردن پوست، کاهش چروک‌ها یا به تاخیر انداختن آن‌ها است. این میوه، عمر سلول‌ها را طولانی می‌کند و به تولید کلاژن و الاستین (که دو ماده ضروری برای حفظ جوانی پوست هستند) کمک می‌نماید.

  • درمان‌کننده جوش‌ها

ممکن است علت اصلی جوش‌ها و آکنه به سیستم هاضمه مربوط باشد. نوشیدن آب انار این سیستم را تقویت می‌کند؛ همچنین ویتامین C کافی دارد تا تولید چربی‌هایی که سبب جوش می‌شوند را تنظیم کند.

  • مرطوب‌کننده پوست

وقتی نوبت به آب‌رسانی به پوست برسد، آب انار حتی از چای سبز هم بهتر است. نوشیدن آب انار یا استفاده مستقیم از روغن دانه انار روی پوست، آن را احیا و مرطوب می‌کند و خشکی و زبری پوست را از بین می‌برد.

  • از بین‌برنده سلول‌های سرطانی

تحقیقات نشان داده‌اند که آب انار در درمان برخی از سرطان‌ها موثر است. ترکیبات موجود در آب و عصاره انار و برخی ترکیبات فعال آن، سلول‌های سرطانی (به‌ویژه سرطان پروستات) را از بین می‌برند.

  • کنترل‌کننده‌ دیابت

هرچند این میوه قند طبیعی زیادی دارد، اما منبع غنی از فیبر است و به کنترل سطح قند خون بیماران دیابتی کمک می‌کند.

۳- خواص انارsource-of-vitamin-c

  • منبع غنی ویتامین‌ها

خوردن یک انار در روز، %17 از ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند. می‌دانید که این ویتامین، ترکیبی ضروری برای سیستم ایمنی بدن است و در مقابل سرماخوردگی و سرفه از شما محافظت می‌کند. شما با خوردن انار، طیف وسیعی از ویتامین‌ها و املاح معدنی را به بدن خود هدیه می‌دهید که نظم کاری بدن شما را حفظ می‌کنند. این میوه دارای ویتامین‌‌های B6 و E و همچنین مواد معدنی نظیر کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم است و حاوی فیبر نیز هست.

  • کاهش‌ التهاب پوست

این میوه شگفت‌انگیز به دلیل دارا بودن خاصیت تسکین‌دهندگی و ضد التهابی، خاصیت فوق‌العاده‌ای در تسکین التهاب دارد. این میوه دارای پلی‌فنول است و اگر این میوه را بخورید، آب آن را بنوشید یا روغن هسته آن را مستقیما روی پوست بگذارید، پوست شما نرم می‌شود و التهابات آن از بین می‌رود.

  •  کاهش‌ علائم آلزایمر

از دیگر خواص انار می‌توان به نقش کمک کننده آن به بیماران آلزایمری اشاره نمود. مصرف روزانه آن روند بیماری را کند می‌کند و حتی برخی بیماران می‌توانند بهتر کارهای روزانه خود را انجام دهند.

  • کمک‌کننده به برنامه لاغری

weight-loss-habitsاگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، انار را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید. این میوه به گردش خون کمک می‌کند، انرژی را افزایش می‌دهد و متابولیسم را بالا می‌برد؛ بدین ترتیب کاهش وزن را آسان می‌کند.

  • مفید برای مشکلات معده و جهاز هاضمه

انار، تسکین‌دهنده‌ای برای معده است. این میوه از اسهال جلوگیری می‌کند، تهوع و استفراغ را درمان می‌کند و به آرامش و تسکین زخم معده کمک می‌نماید. این میوه برای بسیاری از مشکلات معده مفید است و سیستم هاضمه را تنظیم می‌کند.

  •  کاهش‌ ریزش مو

نوشیدن منظم آب انار برای جلوگیری و درمان ریزش مو، بسیار مفید است. پونیسیک موجود در انار، مو را قوی، ضخیم و سالم می‌کند. این ماده می‌تواند گردش خون در پوست سر را افزایش دهد که این امر سبب بهبود شرایط فولیکول مو و تحریک رشد مو است.

  • جلوگیری‌ از بیماری‌های قلبی – عروقی

انار، جلوگیری‌کننده از بیماری‌های قلبی -عروقیانار نقش فعالی در کاهش کلسترول خون دارد و کلسترول خوب خون یعنی HDL را افزایش می‌دهد. این کار سبب می‌شود فشار خون بالا کنترل شود و خطر حملات قلبی کاهش یابد. انار، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل تانَن، آنتوسیانین است و پُلی‌فنول موجود در آن، سلامتی قلب را حفظ می‌کند. به علاوه، انار حاوی ترکیباتی است که از تولید پلاک ( که جداره رگ‌ها را مسدود می‌کند) جلوگیری می‌نماید و اثرات آن روی رگ‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

  • بازتولید‌کننده سلول‌ها

مراقبت از لایه سطحی پوست و کمک به تولید سلول‌های داخلی پوست، از دیگر خواص انار است. همچنین برای جوان ماندن پوست و داشتن ظاهری سالم نیز مفید است.

در پایان خواهشمندیم اگر شما هم از اسرار خوراکی‌هایی آگاهید که برای سلامتی پوست و مو یا جوانی پوست مفیدند و یا این‎‌که تجربه خاصی در ارتباط با موضوع این مقاله دارید، آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Beautyandtips ۲ دیدگاه 4169بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. مقاله فوق العاده مفید با تصاویر خوب و با کیفیت
    خدا قوت
    تشکر

  2. خیلی معلومات ارزنده و سودمندی است، بی‌نهایت سپاس.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه