مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

پنکیک مناسب پوست خود را با چه معیاری انتخاب کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
پنکیک مناسب پوست خود را با چه معیاری انتخاب کنیم؟

هدف از خرید بهترین مارک پنکیک و استفاده از آن، زیباتر کردن زیرسازی آرایش صورت است. به این منظور باید محصولی انتخاب کرد که ضمن استفاده‌ی آسان و سریع، روی پوست به‌خوبی بنشیند و عارضه‌های آن را به‌خوبی بپوشاند. مسلماً پنکیکی که با رنگ یا نوع پوست هم‌خوانی نداشته باشد، جلوه‌ای نازیبا به پوست شما می‌بخشد. در این مقاله می‌آموزید که پنکیک مناسب رنگ و نوع پوست شما چیست.

آشنایی با پنکیک

پنکیک مناسب پوست شما

قبل از انتخاب بهترین مارک پنکیک مناسب رنگ و نوع پوست خود بهتر است تفاوت پنکیک با سایر مواد زیر سازی آرایشی را بدانید. همان طور که می‌دانید پنکیک یا همان پودرهای فشرده آرایشی، پوست را صاف و صیقلی می‌کنند و ظاهری جذاب به آرایش می‌دهند و بهترین گزینه برای تثبیت آرایش محسوب می‌شوند. از خصوصیات خوب پنکیک این است که به‌راحتی در کیف آرایش جا می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان می‌توان به کمک آن آرایش را تثبیت کرد.

آرایشگران حرفه‌ای بر این عقیده‌اند که آرایشی که با پنکیک همراه شده باشد، ماندگاری بیشتری دارد. برخی اوقات نیز علاوه بر تثبیت آرایش از پنکیک برای رفع یا پوشاندن عیوب صورت نیز استفاده می‌شود. به کمک پنکیک می‌توان قرمزی حاصل از آفتاب سوختگی یا جوش را پوشش داد. پودرهای فشرده آرایشی در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شوند؛ بنابراین قبل از خرید پنکیک باید به رنگ، میزان پوشانندگی یا جنس آن توجه کرد تا نتیجه استفاده از آن مطابق سلیقه و نیاز پوست شما باشد. در ادامه با پنکیک مناسب رنگ و نوع پوست خود آشنا می‌شوید.

انتخاب پنکیک مناسب رنگ پوست

خرید پنکیک مناسب رنگ و نوع پوست

پنکیک برای پوست روشن

به افرادی که پوست روشن دارند، خرید طیف رنگ صورتی بهترین مارک پنکیک و پودرهای فشرده آرایشی توصیه می‌شود. این پنکیک باید نهایتاً یک یا دو درجه از رنگ پوست آن‌ها تیره‌تر یا روشن‌تر باشند.

پنکیک برای پوست رنگ پریده

افرادی که پوست خسته و رنگ پریده دارند، بهتر است بهترین مارک پنکیک را با طیف رنگ زرد انتخاب کنند. این رنگ جلوی خاکستری‌شدن رنگ پوست را می‌گیرد و حالتی طبیعی‌تر به رنگ چهره می‌بخشد.

پنکیک برای پوست برنزه

اگر به تازگی پوست روشن خود را برنزه کرده‌اید، بهتر است سراغ پودرهای آرایش با رنگ مسی بروید. این پودرها، برای پوست برنزه مناسب هستند و جلوی تیره‌تر شدن بیش‌ازحد پوست را می‌گیرند. از سویی، پوشش این پودرها بیشتر است و جذابیت چهره زیبای شما را بیشتر می‌کنند.

پنکیک برای پوست معمولی

پیشنهاد ما به افرادی که رنگ پوست آن‌ها معمولی است، خرید بهترین مارک پنکیک با رنگ قهوه‌ای روشن یا بادامی است. این رنگ‌ها، جلوی تیره‌ شدن بیش‌ازحد پوست را می‌گیرند.

پنکیک برای پوست تیره

آن دسته از افراد که پوست تیره‌ای دارند باید بیشتر در خرید پنکیک دقت کنند. انتخاب رنگ اشتباه ممکن است پوست آن‌ها را گچی و خاکستری جلوه دهد. همچنین افرادی که طیف رنگ پوست آن‌ها تیره با ته رنگ خاکستری است، باید پنکیک با رنگدانه تیره خریداری کنند تا رنگ خاکستری پوستشان را خنثی کند. استفاده از پنکیک مسی‌ نیز باعث می‌شود پوست، تازه و شاداب جلوه کند.

خرید پنکیک مناسب نوع پوست

پنکیک مناسب نوع پوست

پنکیک مناسب پوست‌ چرب

افرادی که پوست چرب دارند بهتر است پنکیک مات یا نیمه شفاف بخرند. پنکیک مات علاوه بر جذب چربی اضافی پوست، جلوی براق شدن پوست و آرایش را می‌گیرد. همچنین معمولاً آرایش روی پوست چرب، ماندگاری کمی دارد؛ بنابراین بهتر است قبل از زدن پنکیک، از پرایمر مات کننده پوست استفاده کنید یا سراغ پنکیک ضدآب بروید. استفاده از پرایمر قبل از آرایش، کمک می‌کند چربی پوست کنترل شده و آرایش تا حدی مات شود.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از پنکیک روی پوست چرب صورت خود را با یک تکه یخ ماساژ دهید تا منافذ آن کمی جمع شود. این کار کمک می‌کند چربی کمتری در پوست ترشح شود. همچنین پنکیک را با کمک برس یا پد آرایشی به‌صورت یکنواخت به تمامی قسمت‌های پوست بزنید. سپس یک لایه دیگر روی بینی، پیشانی و سایر قسمت‌های چر‌ب‌تر پوست بزنید.

پنکیک مناسب پوست خشک

اگر پوستتان خشک است، پیشنهاد می‌کنیم سراغ پنکیک مات نروید. پنکیک مات ظاهر پوست خشک را خشک‌تر از چیزی که هست نشان می‌‌دهد. برای خرید بهترین مارک پنکیک برای پوست خشک، سراغ محصولات بر پایه چربی و براق بروید. پنکیک براق علاوه بر بازتاب نور، ظاهر پوست را شاداب‌تر نشان می‌دهد. چربی محصول نیز قسمت پوسته‌پوسته صورت را مخفی می‌کند. همچنین قبل از آرایش، حتماً از مرطوب کننده استفاده کرده و کمی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. سپس از پنکیک یا پودرهای فشرده استفاده کنید.

برای اینکه پوست خشک حالت یکدست پیدا کند، بیش‌ازحد از مواد زیرسازی استفاده نکنید. برای پوست خشک، دو تا نهایتاً سه لایه زیرسازی کفایت می‌کند. همچنین بهتر است از زدن پودرهای آرایشی روی قسمت‌های خیلی خشک پوست مانند گونه و نواحی دور بینی خودداری کنید. هایلایتر و پنکیک‌ حاوی مواد معدنی، گزینه‌ی خوبی برای پوست‌ خشک است. این پودرها ظاهر پوست را براق و جذاب می‌کنند.

پنکیک مناسب پوست حساس

برای پوست حساس باید از پودرهای حاوی مواد معدنی کمک بگیرید که ترکیبات روغنی در آن‌ها استفاده نشده باشد. پودر آرایشی که برای پوست حساس خود انتخاب می‌کنید نباید حاوی ترکیبات معطر یا مواد نگه‌دارنده باشد. برای انتخاب پنکیک برای پوست حساس، به ساختار آن توجه بیشتری داشته باشید و محصولاتی بخرید که باعث ایجاد جوش نشوند. پوست حساس ممکن است خشک یا چرب باشد؛ در نتیجه حتماً در زمان خرید پنکیک نوع پوست خود را در نظر بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله با پنکیک مناسب رنگ و نوع پوست خود آشنا شدید. برای آشنایی با بهترین مارک پنکیک و خرید آن فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه می‌توانید بهترین محصولات را با ضمانت اصالت کالا دریافت کنید. همچنین اگر در این زمینه ابهام یا پرسشی داشتید، در بخش نظرات برای کارشناسان پوست و زیبایی مجموعه بنویسید.

دیدگاه‌ها 12368بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه