تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

هر آنچه که باید درباره فیکساتور و روش استفاده از آن بدانیم

زمان تقریبی مطالعه: ۸ دقیقه
هر آنچه که باید درباره فیکساتور و روش استفاده از آن بدانیم

در حالت کلی پودرهای آرایشی از چرب شدن آرایش و براق شدن آن جلوگیری می‌کنند؛ این پودرها علاوه بر مات و زیباترکردن آرایش، باعث افزایش دوام و ماندگاری آن می‌شوند. افراد بسیاری برای این کار از بهترین مارک پنکیک استفاده می‌کنند؛ این درحالی است که پودر بیک‌، پودرهای غیر فشرده (لوز پودرها)، پودر فیکس کننده (فکساتورها)، پودر فینیش و پودر اچ دی نیز به‌طور تخصصی برای مات کردن و افزایش ماندگاری آرایش صورت با تراکم متفاوت تولید و روانه بازار می‌شوند. از آنجایی که کارکرد این پودرها مشابه بوده و اصطلاح فیکساتور در دنیای آرایش و زیبایی رایج‌تر است، در ادامه مقاله ما هم این عنوان را به کار برده و به بیان روش استفاده از فیکساتور یا پودر فیکس کننده آرایش پرداخته‌ایم.

همراه ما باشید تا با نکات مهم برای انتخاب پودر آرایشی و روش های استفاده از آن‌ها آشنا شوید و با به‌کارگیری این روش ها زیباتر و بهتر از همیشه آرایش کنید.

نکات مهم برای انتخاب پودر آرایشی

۱. برای پوشش ملایم سراغ پودرهای ملایم بروید

۱. برای پوشش ملایم سراغ کرم پودرهای شفاف برویدقبل از بررسی انواع روش استفاده از فیکساتور یا پودر فیکس کننده آرایش صورت، باید برایتان از نکات مهم انتخاب این پودرها بگوییم. بهترین پودر برای داشتن پوشش ملایم باید ساختاری غیر فشرده و شفاف داشته باشد تا بدون افزایشِ حجمِ اضافی روی پوست، آرایش را ماندگارتر کند. پنکیک های ملایم و شفاف روی پوست ظاهری طبیعی و زیبا دارند که گزینه‌ی خوبی برای تثبیت آرایش روزانه هستند.

۲. برای پوشش قرمزی ها سراغ پودرهای رنگ پوست را بگیرید

برای پوشش قرمزی‌ها سراغ کرم‌ پودرهای رنگ پوست را بگیریدپودرهای غیرفشرده‌‌ی رنگ پوست، گزینه‌ی خوبی برای استفاده به‌عنوان فیکساتور روی پوست های ناهماهنگ و قرمز به‌ حساب می‌آیند. البته اگر پوست به علت حساس‌بودن دچار قرمزی می‌باشد، بهتر است از پودرهایی که ترکیبات معدنی دارند (مانند پنکیک مینرال) استفاده شود تا در عین حال که پوشانندگی خوبی دارند به سلامت پوست نیز آسیب نرسانند. این پودرهای آرایشی جلوه‌ای روشن به صورت می‌دهند و قرمزی ها را می‌پوشانند. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید برای عکس‌برداری به آتلیه بروید یا به‌دنبال آرایشی بادوام، حرفه‌ای و جذاب هستید، از پودر فیکس کننده آرایش رنگ پوست کمک بگیرید.

۳. اگر پوست چرب دارید رنگ فیکساتور را یک درجه روشن تر انتخاب کنید

اگر پوستی چرب دارید رنگ کرم پودر را یک درجه کمتر انتخاب کنیدتماس پنکیک، فیکساتور یا هر پودر آرایشی دیگر با پوست چرب باعث اکسیده‌ و تیره شدن رنگ آرایش می‌شود. با این حساب اگر پوست چربی دارید، پیشنهاد می‌کنیم رنگ پودر آرایشی را یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست خود انتخاب کنید.

۴. برای پوشش پوست خشک و مختلط از رنگ سازگار با پوست خود کمک بگیرید

برای پوشش پوست‌های خشک و ترکیبی از کرم پودر سازگار با رنگ پوست خود کمک بگیریداگر به دنیال بهترین روش استفاده از فیکساتور هستید، باید بدانید زمانی که برای خرید بهترین مارک پنکیک یا دیگر پودرهای آرایشی محصولات مختلف را زیرورو می‌کنید، نوع پوست خود را در نظر بگیرید. اگر پوستی خشک و ترکیبی دارید بهتر است پودری سازگار با رنگ پوست خریداری نمایید. این پودر چه فیکساتور باشد و چه پنکیک، پس از تماس با پوست اکسیده نمی‌شود و تغییر رنگ نمی‌دهد.

بعد از بررسی نکات مهم برای انتخاب فیکساتور و پنکیک، نوبت به بیان چند روش استفاده از فیکساتور می‌رسد.

روش اول: استفاده از برس

۱. مقداری پودر فیکس کننده آرایش را داخل در آن بریزید

روش اول برای استفاده از فیسکاتورکردن برس به داخل محفظه پودر فیکس کننده آرایش باعث ریختن پودر به اطراف می‌شود؛ درنتیجه مقداری پودر فیکساتور داخل درِ آن بریزید و پس از استفاده، در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

۲. برس را داخل مواد فیکساتور فرو کنید

در این روش استفاده از فیسکاتور برس را داخل کرم پودر فرو کنیدپیشنهاد می‌کنیم به‌همان اندازه که برای خرید بهترین مارک پنکیک، پودر فیکس کننده آرایش و دیگر پودرها وسوا‌س دارید، برای خرید برس آرایشی هم دقت زیادی به خرج دهید و یک برس کوباکی با سطحی صاف و باکیفیت خریداری کنید. هنگام استفاده، نوک برس را با حرکتی آرام داخل پودر فیکس کننده وارد کنید تا سر برس به مواد آغشته شود. توجه داشته باشید که بهترین روش استفاده از فیکساتور با برس است چراکه به شما کمک می‌کند در پایان آرایش، ظاهر پوستتان نرم و ابریشمی به نظر برسد.

۳. برس را به در پودر فیکس کننده بزنید

برس را به درِ پنکیک بزنیدبرای اینکه پودر اضافی از سر برس جدا شود، برس را در حالت عمودی نگه دارید و به آرامی به درِ‌ فیکساتور بزنید تا پودرهای اضافی از آن پاک شود.

۴. فیکساتور را در حالت دایره‌ای روی صورت بمالید

کرم پودر غیرفشرده را در حالت دایره‌های کوچکی روی صورت بمالیدبرای استفاده از پودر فیکس کننده آرایش صورت، از پیشانی شروع کنید و برس را در حالت دایره‌های کوچک روی صورت بمالید. فیکساتور باید تمام قسمت‌های صورت تا محل رویش مو را پوشش دهد. اگر متوجه شدید پودر روی برس تمام شده است، به همان روشی که گفتیم دوباره به برس فیکساتور بزنید. (احساس خارش در اثر مالیدن برس روی پوست به این معنا است که برس به‌ اندازه کافی پودر ندارد.)

۵. با یک برس تمیز پودر های اضافی را پاک کنید

با یک برس تمیز کرم پودر اضافی را پاک کنیدیک برس تمیز کنار دست خود داشته باشید تا با کمک آن پودر اضافی را پاک کنید. این برس را پس از پایان آرایش، به‌آرامی روی صورت بمالید تا بدون خراب کردن زیرسازی آرایش، پودرهای اضافی را از روی پوست پاک کند. برس رژ گونه یا برس کوباکی گزینه‌ی خوبی برای پاک‌ کردن فیکساتور اضافی به حساب می‌آیند. اندازه این برس اهمیت زیادی ندارد و مهم آن است که مواد اضافی را کاملاً از روی صورت پاک کند. اگر مطمئن نیستید که میزان پودر اضافی را پاک کرده‌اید یا نه، با تلفن هوشمندی که فلش آن روشن است از خودتان سلفی بگیرید؛ در این عکس پودرهای اضافی مانند لکه های سفید روی صورت نمایان می‌شوند.

روش دوم: استفاده از اسفنج آرایشی

۱. اسفنج آرایشی را نم دار کنید

در این روش استفاده از فیسکاتور ابر آرایش را نم‌دار کنیددر این روش استفاده از فیکساتور یا پودر فیکس کننده آرایش صورت، از اسفنج آرایشی کمک می‌گیریم. اسفنج برای پوشش کامل فیکساتور روی پوست گزینه‌ی بهتری است. برای اثربخشی بیشتر مقداری آب روی اسفنج آرایشی اسپری کنید یا اسفنج را داخل آب فرو ببرید و کاملاً فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. توجه داشته باشید که درجه حرارت آب باید با دمای اتاق یکسان باشد.

۲. سر اسفنج آرایشی را داخل پودر فرو کنید

در این روش استفاده از فیسکاتور سر ابر آرایشی را داخل کرم پودر فرو کنیدچیزی حدود یک سوم از اسفنج آرایشی را داخل فیکس کننده فرو کنید و در صورت نیاز، در دفعات بعدی پودر بیشتری روی اسفنج بزنید؛ اما در بار اول نباید بیش از حد فیکساتور روی اسفنج منتقل شود؛ چراکه آرایش حالتی پف‌کرده و غیرطبیعی پیدا می‌کند.

۳. اسفنج آرایشی را زیر چشم و دیگر قسمت های صورت بمالید

اسفنج آرایشی را زیر چشم و دیگر قسمت‌های صورت بمالیدفشردن اسفنج به زیر چشم باعث ثبات کانسیلری که زیر چشم‌ زده‌اید می‌شود و زیرسازی که برای پیشانی و بینی و دیگر قسمت‌های صورت انجام داده‌اید را تثبیت می‌کند. درنهایت با فشار بسیار کم پودر فیکس کننده را به تمام قسمت‌های صورت بزنید.

۴. در صورت نیاز فیکساتور را تجدید کنید

در این روش استفاده از فیکساتور در صورت نیاز پودر را تجدید کنیداگر احساس کردید وقتی اسفنج را روی صورت می‌مالید، پودری به چهره‌ی شما منتقل نمی‌شود، کافی است اسفنج آرایشی را دوباره به فیکساتور آغشته کنید. برای پاک کردن پودر اضافی هم از یک ابر آرایشی نم دار و تمیز کمک بگیرید. این ابر آرایشی را به‌آرامی روی صورت بمالید تا پودر اضافی را پاک کند.

روش سوم: استفاده از پد اسفنجی

۱. پد اسفنجی را به پودر آرایشی آغشته کنید

روش سوم استفاده از فیسکاتوردر این روش استفاده از فیکساتور یا پودر فیکس کننده آرایش می‌توانید از پد اسنفجی استفاده کنید. پد اسفنجی حالتی صاف دارد و بعضی از پنکیک های بازار به‌همراه این پد عرضه می‌شوند. اندازه پد اسنجی حدوداً برابر با کف دست است. برای آرایش مات باید پد اسفنجی را داخل ظرف فیکساتور، پنکیک یا هر پودر آرایشی دیگری فرو کنید و اجازه دهید پودر اضافی روی پد باقی بماند؛ سپس شروع به مات کردن آرایش کنید. عموماً پنکیک های باکیفیت با پدهای اسفنجی بسیار خوبی عرضه می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً بهترین مارک پنکیک را خریداری کنید.

۲. ابتدا لایه ای نازک از پودر را روی صورت بمالید

در این روش استفاده از فیسکاتور ابتدا لایه‌ای نازک از کرم پودر روی صورت بمالیدمالیدن لایه‌ای نازک از پنکیک روی صورت، جلوی پف کردن آرایش و لکه دار شدن آن را می‌گیرد. برای این کار پد اسفنجی که به پنکیک آغشته‌ کرده‌اید را به‌آرامی روی صورت بزنید و پس از اینکه لایه‌ای نازک از پنکیک روی چهره شما قرار گرفت،‌ اسفنج را بیشتر فشار دهید تا پودر بیشتری روی صورت مالیده شود.

۳. برای مالیدن پنکیک به قسمت های ظریف صورت، اسفنج را از وسط تا کنید

برای مالیدن کرم پودر به قسمت‌های ظریف صورت، اسفنج را از وسط تا کنیداسفنج را از وسط تا کنید تا پودر آرایشی راحت‌تر به قسمت‌های ظریف صورت مانند زیر چشم و دور بینی مالیده شود. پس از پوشش کامل این قسمت‌ها، دوباره اسفنج را به حالت اول برگردانید و دیگر قسمت‌ها را پوشش دهید. در این روش استفاده از فیکساتور انتحاب اسفنج یا پد آرایشی کوچک به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری روی آن داشته باشید و دقیقاً به قسمت‌هایی که مد نظرتان است پودر بزنید.

۴. برای بررسی مقدار پودر لازم، گونه خود را با پشت دست امتحان کنید

برای بررسی مقدار کرم پودر لازم، گونه خود را با پشت دست امتحان کنیدپشت دست خود را روی صورت بمالید، در این حالت گونه های شما باید حالتی نرم و خشک پیدا کرده باشند. خیس و چسبان بودن صورت به این معنا است که از فیکساتور به اندازه کافی استفاده نکرده‌اید.

بعد از انتخاب بهترین مارک پنکیک یا هر پودر آرایشی دیگر می‌توانید به کمک روش استفاده از فیکساتور یا پودر فیکس کننده آرایش صورت که در بالا به ان‌ها اشاره شد، میکاپ زیبایی داشته باشید. در همین راستا خواندن مقاله‌ی «نکات مهم برای انتخاب بهترین مارک پنکیک»، می‌تواند مفید واقع شود. در پایان برای اینکه خرید پنکیک یا فیکساتور را راحت‌تر کرده باشیم پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به فروشگاه اردمی بیاندازید و از میان معتبرترین برندهای آرایشی، محصول مدنظر خود را خریداری کنید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 12956بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه