تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۵ ترفند آرایشی با پودر فیکس کننده که شما را شگفت‌زده می‌کند

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
۵ ترفند آرایشی با پودر فیکس کننده که شما را شگفت‌زده می‌کند

پودر فیکس کننده از آن دست لوازمی است که مثل فوت آخر کوزه‌گری، مهر تأیید به زیبایی آرایش شما می‌زند. خیلی از افراد از این پودر برای تثبیت آرایششان استفاده می‌کنند. برخی افراد هم که پوست چرب دارند، با کمک این پودر، چربی پوستشان را کنترل می‌کنند. پودر فیکس‌ کننده آرایش که در اصطلاح آرایشگری به آن پودر فینشینگ هم می‌گویند، ضمن کنترل برق و چربی پوست، ماندگاری آرایش را هم افزایش می‌دهد. البته هنر این پودر به همین موضوع ختم نمی‌شود. با کمک پودر فینیشینگ می‌توان ترفندهای آرایشی جذابی انجام داد. ما در این نوشته قصد داریم به ۵ ترفند آرایشی با پودر فیکس کننده بپردازیم. حتماً تا انتهای نوشته همراهمان باشید؛ چون قرار است ترفندهای تازه یاد بگیریم.

اولین ترفند آرایشی با پودر فیکس کننده: مات کردن رژ لب

اولین ترفند آرایشی با پودر فیکس کننده: مات کردن رژ لب

گاهی اوقات پیدا کردن رژ لب مات با رنگ دل‌خواه کمی سخت می‌شود. گاهی هم رژ لب مات داریم؛ اما یادمان می‌رود با خودمان به مهمانی ببریم. در چنین مواقعی جالب‌ترین ترفند آرایشی با پودر فیکس کننده به دادمان می‌رسد. برای این کار به برس آرایشی، پودر فینیشینگ و دستمال کاغذی نیاز داریم. بعد از اینکه رژ لب براقتان را روی لبتان زدید، یک دستمال کاغذی نازک و تمیز روی آن بگذارید.

حالا با کمک برس، قدری از پودر را روی دستمال بزنید. یادتان باشد که پودر را فقط از روی دستمال به لب منتقل کنید و هرگز آن را مستقیماً به لبتان نزنید. حدود یک دقیقه دستمال را روی لبتان نگه دارید تا پودر جذب لب شود. حالا به‌آرامی دستمال را بردارید. مشاهده می‌کنید که رنگ رژ لبتان مات شده است. به این ترتیب بدون پرداخت هزینه بیهوده، هم‌زمان از یک محصول برای آرایش مات و براق استفاده می‌کنید.

ترفند دوم: حجم دادن به مژه‌ها

ترفند دوم: حجم دادن به مژه‌ها

حتماً برای شما هم پیش آمده است که بخواهید به مژه‌هایتان حجم بدهید؛ اما بعد از دومین‌باری که ریمل را روی مژه‌هایتان زدید، به‌هم‌چسبیده و بدفرم شده است. برای اینکه بتوانید چند لایه ریمل به مژه‌هایتان بزنید و در عین حال آن‌ها را سنگین یا بدشکل نکنید، لازم است قبل از شروع به کار، کمی پودر فیکس کننده روی مژه ها بزنید.

برای انجام  دومین ترفند آرایشی با پودر فیکس کننده لازم است چشمانتان را ببندید و میزان بسیار کمی پودر فینیشینگ روی مژه ها بزنید. به‌آرامی چشمتان را باز کنید تا پودر داخل چشمتان نریزد. حالا یک لایه ریمل بزنید و اجازه دهید قدری خشک شود. سپس لایه دوم پودر را روی مژه هایتان منتقل کنید و کمی بعد لایه دوم ریمل را بزنید. اگر مژه‌هایتان به حجم دل‌خواه شما رسید که بهتر، در غیراین صورت همین رویه را تا گرفتن نتیجه نهایی تکرار کنید.

سومین ترفند آرایشی با پودر فیکس کننده: زیباتر شدن سایه چشم

زیباتر شدن سایه چشم

اگر از آن دست افرادی هستید که پوست چرب دارند یا خودتان را برای شرکت در مراسمی آن هم در یکی از روزهای گرم سال آماده می‌کنید، سومین ترفند آرایشی با پودر فیکس کننده به درد شما می‌خورد. شما بهتر از ما می‌دانید که گرمای هوا یا داشتن پوست چرب باعث می‌شود آرایش چشم خیلی زود خراب شود یا حتی پوست زیر سایه چشم حالت چروکیده پیدا کند و آرایش چشم به هم بخورد.

برای جلوگیری از چنین اتفاقی کافی است بعد از زدن پرایمر، قدری پودر فینیشینگ روی پلکتان بزنید و سپس از سایه چشم استفاده کنید. این کار باعث می‌شود چربی اضافه پوست گرفته شده و سطح پوست یکدست شود. در نهایت با این ترفند هرگز پوست پلک چروک نمی‌شود و آرایش شما تا ساعت‌ها دوام می‌آورد.

ترفند چهارم: خشک کردن موی چرب

خشک کردن موی چرب

گاهی اوقات پیش می‌آید که فرصت کافی برای حمام کردن ندارید و لازم است به مهمانی بروید یا از مهمان ناخوانده پذیرایی کنید در حالی که موهایتان بسیار چرب شده است. خبر خوب اینکه پودر فینیشینگ فقط برای کنترل چربی صورت کاربرد ندارد. از این پودر می‌توانید برای کنترل چربی پوست سرتان هم بهره ببرید.

برای این کار لازم است قدری از پودر فیکس کننده را داخل ظرفی شبیه نمکدان بریزید و قدری از آن را کف سرتان بپاشید. سپس با نوک انگشتانتان پودر را به کف سر منتقل کنید. حواستان باشد که این کار را کم‌کم انجام دهید و یکباره مقدار زیادی پودر لای موهایتان نریزید. همچنین توجه داشته باشید که از این پودر فقط برای کف سرتان استفاده کنید و آن را به ساقه‌های مو نزنید. نکته مهم دیگر اینکه این ترفند آرایشی با پودر فیکس کننده برای مواقع ضروری و فورس کاربرد دارد. در زمان‌هایی که وقت کافی دارید، حتماً حمام کنید تا موهایتان دچار ریزش نشود.

پنجمین ترفند آرایشی با پودر فیکس کننده: کم‌رنگ کردن آرایش

پنجمین ترفند آرایشی با پودر فیکس کننده: کم‌رنگ کردن آرایش

تصور کنید برای مهمانی حاضر شده‌اید و متوجه می‌شوید آرایشتان کمی غلیظ‌‌تر از حد معمول است. از سویی وقت کافی ندارید و باید خودتان را به مهمانی برسانید. چه می‌کنید؟ همه آرایش را پاک کرده  و از نو شروع می‌کنید؟ ما به شما یک روش ساده‌تر پیشنهاد می‌کنیم.

در واقع همان‌طور که با کمک پودر فیشینگ توانستید رنگ رژتان را مات کنید، می توانید یکی‌دو درجه از میزان غلظت آرایشتان بکاهید. برای مثال قدری پودر فیکس کننده به گونه‌هایتان بزنید تا از میزان قرمزی‌اش کاسته شود. همچنین می‌توانید کمی آرایش پلکتان را به این روش ملایم‌تر کنید. فرق این روش با مات کردن آرایش لب این است که می توانید پودر را مستقیماً استفاده کنید. حتماً قبل از این کار برستان را خوب بتکانید تا پودر اضافه گرفته شود و یکباره حجم زیادی از آن روی صورتتان نریزد.

سخن پایانی

در این نوشته با شما درباره ۵ ترفند آرایشی با پودر فیکس کننده صحبت کردیم. حتماً شما هم با مطالعه این ترفندها مشتاق شده‌اید که پودر فینیشینگ برای خود تهیه کنید. ما برای این منظور به شما فروشگاه اینترنتی اردمی را پیشنهاد می‌دهیم. این فروشگاه مرجع تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی است که همه محصولاتش را با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب عرضه می‌کند؛ پس با خیال راحت می‌توانید محصول مدنظرتان را بخرید و در محل آدرستان تحویل بگیرید. راستی شما چه ترفندهای دیگری می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 5953بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه