تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راه‌ های جلوگیری از بروز اشتباهات رایج در عطر زدن

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
راه‌ های جلوگیری از بروز اشتباهات رایج در عطر زدن

انتخاب یک عطر زنانه خوشبو کار بسیار دشواری است و نکته‌‌های زیادی را باید در نظر داشت. اما حتی اگر تمام این نکته‌ها را رعایت کنید و عطری که خریده‌اید را درست و اصولی استفاده نکنید، منجر به بروز اشتباهات رایج در عطر زدن می‌شوید.در این صورت این عطر، رایحه‌ای که باید را ایجاد نمی‌کند و زحمات شما بی اثر می‌شوند. با این حساب در ادامه به اشتباهای رایجی اشاره می‌کنیم که خانم‌ها پس از خرید بهترین عطر زنانه مرتکب می‌شوند و در پایان نیز راه‌های جلوگیری از این اشتباهات را با شما در میان می‌گذاریم.

عطر را روی پوست نمالید و فقط باید اسپری کنید

یکی از اشتباهات رایج در عطر زدن این است که عطر را پس از روی ئوست آن ناحیه را بمالید.یکی از اشتباهات رایج در عطر زدن سراغ داریم که تبدیل به عادت شده و آن به این صورت است که عطر را به مچ دست‌ها می‌زنیم و سپس با مالیدن محلی که عطر زده‌ایم، سراغ عطر زدن به گردن و دیگر قسمت‌ها می‌رویم. اما این روش از پایه و اساس اشتباه است و مالیدن محلی که عطر زده‌ایم باعث تغییر رایحه عطر می‌شود. این کار بوی خوش رایحه آغازین و میانه عطر را از بین می‌برد و ماندگاری عطر را کاهش می‌‌دهد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ ماندگاری بیشتر عطر، ابتدا مقداری از آن را روی مچ‌ها اسپری کنید و اجازه دهید عطر به پوست نفوذ کند و با جریان هوا خشک شود.

شرایط محیطی حرف اول را در جذابیت رایحه عطر می‌زنند

برای مرتکب نشدن اشتباهات رایج در عطر زدن باید عطر را متناسب با محیطی که در آن هستیم استفاده کنیم.عطرسازان بزرگ، عطر ها را به موجوداتی زنده تشبیه می‌کنند که حساسیت زیادی نسبت به شرایط محیطی دارند. یکی دیگر از اشتباهات رایج در عطر زدن مربوط به همین نکته است. برای نمونه عطر ها را نباید از هوای بسیار سرد، در هوای بسیار گرم قرار داد؛ چراکه تغییر شدید درجه حرارت، واکنش‌های ناخواسته‌ای را در مواد طبیعی عطر به وجود می‌آورد و حتی اگر بهترین عطر زنانه را هم داشته باشید، بوی خوش آن زودتر از چیزی که فکرش را بکنید از بین می‌رود.

برای مثال عطری که رایحه‌ ای سرشار از مرکبات دارد را نباید در سرویس بهداشتی یا حمام منزل قرار دهید؛ چراکه گرمای حمام، بوی خوش عطر را سریعاً از بین می‌برد. حتی پرتوهای فرابنفش نیز روی رنگ بعضی از رایحه ها تأثیر دارند و رنگ رایحه‌ عنبر را تبدیل به سبز می‌کنند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم عطر ها را همیشه در بسته‌بندی مخصوص خود عطر نگهداری کنید و دمای حرارت جایی که عطر در آن قرار دارد نیز حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد باشد. گذاشتن شیشه عطر در یخچال نیز تا زمانی که شیشه‌ی عطر یخ نزند، هیچ اشکالی ندارد.

عطر های خوب و باکیفیت با شیشه های کوچک عرضه می‌شوند

عطرهای خوب و باکیفیت با شیشه های کوچک عرضه می‌شوندتجربه نشان داده است یک عطر زنانه خوشبو زمانی رایحه خوب خودش را حفظ می‌کند که در شیشه‌ کوچکی قرار داشته باشد. در غیر این صورت پس از چندین بار استفاده، اکسیژن وارد شیشه عطر می‌شود و رایحه آن را تغییر می‌دهد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم عطر را با شیشه های کوچک خریداری کنید تا در بازه‌ی زمانی سریع‌تری استفاده شوند و نفوذ هوا به شیشه عطر تأثیر چندانی در تغییر رایحه آن ایجاد نکند.

هیچ‌ اشکالی به رایحه های مصنوعی وارد نیست

هیچ‌ اشکالی به رایحه های مصنوعی وارد نیستیکی دیگر از اشتباهات رایج در عطر زدن این است که خیلی‌ها می‌گویند ملاک اصلی برای انتخاب بهترین عطر زنانه، ترکیبات طبیعی این عطر است؛ اما چنین باوری به لحاظ فنی صحت ندارد و هیچ اشکالی نمی‌‌توان به رایحه های مصنوعی وارد کرد. برای نمونه می‌توان به رایحه مشک اشاره کرد. همان‌گونه که می‌دانید در گذشته این رایحه از نافه‌ی آهو گرفته می‌شد و مدت‌ها است که این روش منسوخ شده و بوی خوش مشکی که در عطر ها با آن سروکار داریم، یک رایحه کاملاً مصنوعی است که بوی آن هیچ فرقی با بوی مشک طبیعی ندارد.

این قضیه برای رایحه های دیگری مانند گل صد تومانی، فریزیا و زنبق دره نیز وجود دارد و به‌رغم اینکه تا اواخر قرن ۱۹ میلادی در یک عطر زنانه خوشبو با رایحه هایی کاملاً طبیعی سروکار داشتیم، این روزها رایحه‌ های مصنوعی زیادی در عطر ها استفاده می‌شود. ناگفته نماند این رایحه های شیمیایی، به لحاظ سلامت آزمایش‌های مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند و هیچ‌ضرری به انسان وارد نمی‌کنند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم این بار که برای خرید بهترین عطر زنانه راهی بازار شدید، وسواس زیادی برای رایحه های طبیعی عطر مورد‌ نظر خود به خرج ندهید.

بیشتر بخوانید: انواع رایحه‌هایی که باید قبل از خرید عطر و ادکلن بشناسید

گاهی اوقات بهتر است که عطر را به جای بدن به موها اسپری کنید

گاهی اسپری کردن عطر روی موها، خود اقدامی برای مرتکب نشدن اشتباهات رایج در عطر زدن است.عطر ماندگاری خوبی روی پوست‌های خشک ندارد و برای افزایش دوامِ بوی عطر، بهتر است به محلی که عطر می‌زنید کرم های مرطوب کننده بدون بو بمالید. از طرف دیگر جایی که عطر می‌زنید نیز اهمیت زیادی در دوام آن دارد. برای نمونه اگر به مچ دست عطر زده‌اید، بهتر است حواستان باشد که آستین لباس، جلوی انتشار بوی خوش عطر را نگیرد.

اگر هم ساکن منطقه‌ای بسیار گرم هستید یا شب و روزهای گرم تابستان را سپری می‌کنید، بهتر است به جای عطر زدن به مچ‌ها و گردن، مقداری از عطر را روی موهای خود اسپری کنید. از این طریق رایحه عطر با بوی عرق بدن ترکیب نمی‌شود و عطر ماندگاری بیشتری پیدا می‌کند. اسپری کردن عطر به روسری و مانتو نیز گزینه‌ی خوبی به نظر می‌رسد. به همین راحتی می‌توانید مرتکب اشتباهات رایج در عطر زدن نشوید.

مطمئن هستیم توجه به مواردی که اشاره شد شما را خوشبوتر از همیشه جلوه خواهد داد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید که بازار را برای خرید یک عطر زنانه خوشبو زیرورو می‌کنند و تجربه‌های خوبی در استفاده از عطر و جلوگیری از بروز اشتباهات رایج در عطر زدن دارید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌های اردمی از این تجربه‌های مفید بگویید.

منبع: Vogue دیدگاه‌ها 8208بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه