تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ترفندهای آرایشگری زیبارویان چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ترفندهای آرایشگری زیبارویان چیست؟

به خدمت گرفتن ترفندهای آرایشگری باعث می‌شود از آرایش خود احساس رضایت کاملی داشته باشید،‌ به همین منظور در این مقاله قصد داریم به ۵ فوت کوزه‌گری اشاره کنیم که زیبارویان از آن استفاده می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم این موارد را به دقت مطالعه کنید و هر کدام را که احساس می‌کنید برازنده شماست، در آرایش خود به کار گیرید.

۱- هوای پوست خود را دارند

هوای پوست خود را داشته باشیدپوست لطیف و جذاب نقش اساسی را در زیبا نشان دادن آرایش شما ایفا می‌کند. واضح است که پوست افراد نسبت به یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل، هر پوستی رسیدگی‌های خاص خود را نیاز دارد.

اما اگر پوست شما مشکلی دارد، به این معنا نیست که قید زیبایی و اهمیت دادن به آرایش خود را بزنید. با این حساب به پوست خود رسیدگی کرده و در این امر استمرار ورزید تا به نتیجه مطلوب برسید.

پوست خود را توسط ویتامین‌های مختلف درمان کنید، در طول روز به حد کافی آب بنوشید و غذاهای سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. از طرف دیگر محصولاتی را که برای سلامتی پوست در بازار موجود است را نیز نادیده نگیرید.

طبیعی است که پوست شما با رسیدگی بیشتر، زیباتر می‌شود و جلوه بهتری در حین آرایش خواهد داشت.

۲- در انتخاب رنگِ زیرسازی آرایش خود دقت می‌کنند

در انتخاب رنگِ زیرسازی آرایش خود دقت کنید

حتما به زیرسازی آرایش خود توجه داشته باشید تا با آرایش نهایی شما مطابقت داشته باشد. اگر در زیرساخت آرایش خود از رنگ‌های نامتناسب با آرایش نهایی استفاده کنید، آرایش کل صورت شما جلوه‌ای را که باید داشته باشد را از دست می‌دهد.

یکی از ترفندهای آرایشگری این است که رنگی که در زیرساخت آرایش شما استفاده می‌شود باید با رنگ پوست شما یکی باشد تا پوست صورت پس از آرایش نهایی حالتی طبیعی به خود بگیرد. انتخاب۳ سایه مختلف که به لحاظ رنگ‌بندی در طیف رنگ پوست طبیعی صورت شما هستند و استفاده از آنها در ناحیه خط فک، به شما کمک می‌‌کند تا رنگ مناسب را برای زیرسازی آرایش انتخاب کنید.

در این حالت سایه‌ای که به خوبی رنگ پوست شما را گرفته‌،‌ بهترین گزینه برای زیرسازی آرایش است. البته تنها انتخاب رنگ مناسب در زیرسازی یک آرایش خوب تاثیر ندارد و برای این کار از ابزار مناسب زیرسازی هم باید کمک بگیرید.

برس‌ها و اسفنج‌های بسیار خوبی برای زیرسازی در بازار موجود است. آینه‌های مخصوصی هم برای مشاهده زوایای مختلف صورت ساخته شده‌اند که به انتخاب رنگ مناسب برای زیرسازی آرایش کمک می‌کنند. در این آینه‌ها یک منبع نور و ذره‌بین هم تعبیه شده است تا جایی از صورت از قلم نیافتد.

۳- رنگ‌هایی که به صورت‌‌شان می‌آیند را به خوبی می‌شناسند

رنگ‌هایی که به صورت شما می‌آیند را بیشتر بشناسید

زیبارویانی که آرایش‌های خوب و زیبایی دارند، نه تنها شناخت خوبی از محصولات آرایشی دارند، بلکه به خوبی طیف‌های رنگی که بیشتر برازنده آنهاست را می‌شناسند که یکی از ترفندهای آرایشگری است.

اگر رنگ‌‌های مناسبی را بسته به رنگ پوست انتخاب کنید، محال است آرایش شما جلوه نداشته باشد. برای نمونه فرض کنید سایه چشمی با رنگ‌های مختلف در اختیار دارید و می‌دانید که در بین این رنگ‌ها تنها ۲ طیف رنگ است که به چشمان شما جلوه بیشتری می‌بخشد. اگر از این دو رنگ در آرایش خود استفاده نمایید به راحتی زیبایی چهره خود را دوچندان می‌کنید.

از طرف دیگر در آرایش صورت هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید به آرایش خود چاشنی خلاقیت اضافه کنید. تنها نکته‌ای که مهم است، شناخت کامل شما از رنگ‌هایی است که بیشتر برازنده چهره‌تان هستند.

۴- برس‌های آرایشی با کیفیت تهیه می‌کنند

برس‌های آرایشی با کیفیت تهیه کنید

پس از اینکه با ترفندهای آرایشگری به خوبی آشنا شدید، زمان آن فرا می‌رسد که ابزارهای با کیفیتی را برای آرایش صورت خود به کار گیرید. تا رنگ‌های استفاده شده در آرایش به راحتی با هم جور شوند.

ترکیب‌ مناسب و همخوانی رنگ‌های استفاده شده در آرایش، نقش اساسی را در پرداخت کردن و جلا دادن به صورت ایفا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای این کار از قانون آزمون و خطا استفاده کنید.
برای نمونه، اگر قصد دارید پلک چشم‌ها را به رنگ دودی آرایش کنید و در حین آرایش متوجه شدید که به لحاظ انتخاب رنگ، مقداری زیاده‌روی کرده‌اید و رنگ انتخابی شما بیش از حد تیره است، می‌توانید به آرایش خود با ترکیب سایه‌های روشن‌تر ادامه دهید تا به رنگ دلخواه برسید.

خوشبختانه اشتباه‌های انجام شده در فرآیند آرایش به راحتی قابل جبران هستند و تنها کافی است تا با هنر ترکیب رنگ‌ها آشنا باشید، از طرف دیگر استفاده از برس‌هایی که موی طبیعی جانداران در آنها استفاده شده است را نیز فراموش نکنید.

۵- حواس‌شان به زمان تعویض لوازم آرایشی هست

حواستان به زمان تعویض لوازم آرایشی باشد

بیشتر افراد برای کنار گذاشتن لوازم آرایشی که انتخاب کرده‌اند وسواس دارند.

افراد عموما تمایل دارند لوازم آرایشی خود را برای سال‌های متمادی نگه دارند. با این حساب اگر کیف لوازم آرایش شما هم پُر از مواد و لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته است، پیشنهاد می‌کنیم دل را به دریا زده و لوازم قدیمی و تاریخ مصرف گذشته را دور بیاندازید.

در عوض، سراغ محصولات جدیدتر رفته و با استفاده از آنها، سبک‌های آرایشی مختلف و جدیدی را محک بزنید و به این ترتیب ترفندهای آرایشگری را که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، به‌کار بندید و نتیجه را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Makeup.about دیدگاه‌ها 7131بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه