مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

سفید کردن دندان با زغال فعال

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
سفید کردن دندان با زغال فعال

اگر دندان‌های شما به هر دلیلی آن طور که می‌خواهید سفید نیستند، می‌توانید از روش‌های طبیعی زیادی برای سفید کردن دندان بهره ببرید. اگرچه پیدا کردن روشی مؤثر که باعث ساییدگی مینای دندان‌ها نشود کمی سخت است. در این مقاله سعی داریم یکی از مطمئن‌ترین راه‌هایی که می‌توان برای سفید کردن دندان از آن بهره برد را برای شما شرح دهیم. استفاده از زغال فعال برای چنین منظوری بسیار ایمن و مؤثر خواهد بود.

شاید تصور تمیز کردن دندان‌ها با زغال کمی ناعاقلانه به نظر برسد ولی باید بدانید که زغال فعال در مجاورت با اکسیژن، کلرید روی یا کلرید کلسیم، تحت فرآیند خاصی تصفیه شده و به ماده‌ای بسیار ایمن تبدیل می‌شود. در صنعت پزشکی نیز از زغال فعال به صورت گسترده در درمان مسمومیت‌ها استفاده می‌گردد.

دلیل اصلی استفاده از زغال فعال برای سفید کردن دندان‌، ویژگی ترکیبی آن می‌باشد. زغال قادر است ماده تانن را که معمولا در قهوه، چای و انواع مختلف غذاها یافت می‌شود، به خود جذب کند. تانن، یکی از دلایل اصلی لکه‌دار شدن دندان‌ها می‌باشد. در صورت استفاده مداوم از زغال فعال، اثرات آن را تنها بعد از چند هفته مشاهده خواهید کرد. مزایای استفاده از این ماده، هزینه کم آن، ایمن بودن و آسیب نرساندن به مینای دندان می‌باشد. اگرچه برای سریع‌تر رسیدن به نتیجه دلخواه، سعی کنید که مصرف چای و قهوه را نیز کمی کاهش دهید.

سفید کردن دندان با زغال فعال

موارد مورد نیاز:

  1. مسواک
  2. کپسول زغال فعال
  3. آب (برای شسشتوی دهان)
  4. یک لیوان برای بیرون ریختن زغال از دهان

استفاده از این روش احتمالا سینک دستشویی شما را کمی کثیف خواهد کرد، بنابراین مواد شسشتوی لازم را همراه با خود داشته باشید.

سفید کردن دندان با زغال فعال

چگونگی انجام این روش:

  1. ابتدا مسواک خود را خیس کرده و سپس به منظور نریختن پودر به اطراف، آن را بر روی یک حوله تمیز بگذارید.
  2. کپسول زغال را باز کنید کمی از پودر داخل آن را بر روی مسواک خود بریزید.
  3. دندان‌های خود را با پودر زغال و به مدت چند دقیقه، مسواک بزنید.
  4. به صورت عادی مسواک بزنید.
  5. برای بیرون ریختن مواد درون دهان خود، از یک لیوان استفاده کنید زیرا ممکن است زغال، کمی سطح سینک شما را کثیف کند.
  6. دهان خود را کاملا بشویید تا تمام مواد سیاه از دهان شما خارج شوند.

شما همچنین قادر خواهید بود که از مسواک مخصوصی که برس آن از زغال فعال ساخته شده برای سفید کردن دندان استفاده کنید. اگرچه این مسواک هنوز به صورت گسترده در کشور ما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما باید بدانید که استفاده از آن رو به افزایش می‌باشد. این مسواک که در کشور ژاپن ساخته شده است باعث از بین بردن لکه‌های روی دندان، بوی بد دهان و سفید شدن دندان‌ می‌شود.

توجه: اگر بر روی دندان خود قاب یا پلاک دارید، قبل از استفاده از زغال فعال، حتما با دنداپزشک خود مشورت کنید. اگرچه در موارد استفاده شده، گزارشی از آسیب رسیدن به این نوع دندان‌ها ارائه نشده است اما باز هم احتیاط کنید.

منبع: Ehow دیدگاه‌ها 16664بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>