تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه به کسی بگوییم که غذایی بین دندان‌هایش گیر کرده است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
چگونه به کسی بگوییم که غذایی بین دندان‌هایش گیر کرده است؟

مهمانی کوچکی ترتیب داده‌اید و دوستان شما یکی پس از دیگری در حال آمدن هستند. هر کس که از راه می‌رسد با لبخندی با شما احوال‌پرسی می‌کند؛ در اینجاست که متوجه می‌شوید که چیز سبز رنگی بین دو دندان یکی از آن‎‌ها گیر کرده است! یعنی چه چیزی می‌تواند باشد؟ اسفناج؟ سبزی؟ یا سیب سبز؟ این که چه چیزی است واقعا اهمیت ندارد، سؤال مهم‌تر این است که آیا اصلا باید به دوست خود این مسئله را اطلاع دهید؟ پاسخ ساده است: وقتی آن فرد بیچاره ساعت‌ها بعد در آینه نگاه می‌کند (یا بعد از این که احساس کرد به او چپ چپ نگاه می‌کنند) احتمالا دلخور می‌شود و با خود می‌گوید «چرا کسی چیزی به من نگفت»؟

از نقطه نظر اجتماعی و به‌طور کلی، اینکه چیزی بین دندان‌های شخصی گیر کرده باشد و خودش هم آگاه نباشد، مساله خیلی مهمی نیست! چرا که ممکن است برای هرکسی این اتفاق بیفتد و تا به حال به کسی صدمه‌ای نزده است؛ اما وقتی این اتفاق برای شما می‌افتد بسیار خجالت‌زده می‌شوید! علی‌رغم این که انتقاد از ظاهر یک نفر بدون این که آن فرد از شما خواسته باشد، رفتار پسندیده‌ای نیست و به دور از شان اجتماعی است؛ اما گیر کردن چیزی بین دندان‌های یک نفر تقریبا همیشه امری غیرعمدی تلقی می‌شود و به راحتی نیز بر طرف می‌شود. اکثر مردم ترجیح می‌دهند این مشکل را بدانند تا این که کل روز با یک قطعه سبز ناخواسته که روی دندان آن‌ها چشمک می‌زند قدم بزنند!

چگونه به کسی بگوییم که غذایی لای دندان او گیر کرده است؟

این که چگونه چنین موضوعی را به وی اطلاع دهیم به شرایط بستگی دارد؛ اما فارغ از هر شرایطی که در آن هستید، مهم است که به صورت نامحسوس و خصوصی این موضوع را اطلاع دهید. نکته مهم این است که طوری بگویید که دیگران متوجه آن نشوند. اگر نزدیک شماست، با چشم به او اشاره کنید که چیزی روی دندانت است، که معمولا اطرافیان نیز متوجه این پیام می‌شوند. اگر این گونه علامت دادن عملی نیست، سعی کنید شرایط را طوری فراهم کنید که لحظه‌ای با او تنها بمانید. اگر می‌توانید با او به دستشویی بروید بسیار خوب خواهد شد، زیرا معمولا در سرویس‌های بهداشتی، آینه هم برای رفع این مشکل وجود دارد. اگر این کار هم امکان‌پذیر نیست، از معجزه تلفن‌های هوشمند که مجهز به دوربین دوم هستند برای صرفه‌جویی در زمان استفاده کنید.

با این حال، اگر شما بین جمع بزرگی گیر کرده‌اید، اطلاع دادن چنین چیزی در حین راه رفتن آسان‌تر می‌شود. حرف خود را ساده، مستقیم و بدون پیش داوری بیان کنید؛ از گفتن «تو» اجتناب کنید زیرا ممکن است به صورت توبیخ به نظر برسد! ممکن است به او بگویید: «تو مقداری غذا روی دندانت چسبیده است»، اما فردی که به او اطلاع داده‌اید چنین چیزی را می‌شنود: «وضعیت بهداشت دهان و دندان تو افتضاح است!» به جای آن می‌توانید در حالی که به دندان خود اشاره می‌کنید به او بگویید: «یک چیزی آنجاست». می‌توانید این هشدار را به خانواده و دوستان نزدیک خود با عنوان «دندانت را یک چکی بکن» بدهید.

به اندازه کافی برای مطرح کردن مشکل طرف مقابل شجاعت ندارید؟ می‌توانید بپرسید «ببخشید، چیزی به دندانم نچسبیده؟» اغلب شخص مقابل نیز در جواب از شما این تقاضا را می‌کند. حال، شما رسما از طرف خواسته‌اید یک نگاهی بیاندازد؛ به این ترتیب مشکل حل می‌شود!
اگر واقعا برای گفتن چنین چیزی سراسیمه هستید، یک متن سریع یا پیام خصوصی ارسال کنید. کوتاه و دوستانه این پیام را انتقال دهید، به این ترتیب و هر کسی اعم از دوستان، آشنایان، همکاران و یا حتی غریبه‌ها از این مداخله شما قدردانی خواهند کرد. در مورد غریبه‌ها، سعی کنید وارد حریم شخصی آن‌ها نشوید و پس از اطلاع پیگیری نکنید ببینید پس از آن چه اتفاقی می‌افتد؛ شما کار خود را به خوبی انجام داده‌اید. اگر دارید با دوست خود مکالمه می‌کنید، به فردی که این مشکل را دارد اطلاع دهید و سریع به گفتگو با دوست خود ادامه دهید. اگر زمان کمتری برای این موضوع صرف کنید، این قضیه برای همه کمتر خجالت‌آور می‌شود.

منبع: HowStuffWorks دیدگاه‌ها 6836بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>