تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چند روش ساده و کاربردی برای درمان جوش صورت با سیر

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
چند روش ساده و کاربردی برای درمان جوش صورت با سیر

شما در کنار استفاده از بهترین کرم ضد جوش، از چه روش‌های درمانی دیگر استفاده می‌کنید؟ بروز جوش یکی از ناخوشایندترین عارضه‌های پوستی است که اکثر افراد را درگیر می‌کند. این اتفاق تأثیر زیادی بر زیبایی افراد دارد و به همین دلیل راه‌های مختلفی را برای ازبین‌بردن آن امتحان یا تجربه می‌کنند. میکرودرم، ‌لیزر درمانی، ‌استفاده از لایه بردارها، استفاده از انواع کرم های ضد جوش و روش های خانگی از جمله راه های درمان جوش است. در این میان سیر نیز نقش پررنگی دارد. از آنجایی که سیر از گذشته تا کنون نقش مهمی در سلامت پوست و مو داشته و دارد، در این مقاله به درمان جوش صورت با سیر می‌پردازیم.

معجزه سیر در درمان جوش صورت

معجزه سیر در درمان جوش صورت

از دیرباز از سیر به‌عنوان مرهمی طبیعی برای درمان عارضه‌های پوست و مو استفاده می‌شده است. سیر سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین C، ویتامین B6، سلنیم، مس و روی است که برای درمان جوش صورت مؤثر هستند. همچنین سیر خواص ضدالتهابی دارد. سیر حاوی میزان فراوانی آلیسین (Allysine) است. همچنین در خواص سیر آورده‌اند: ضدباکتری، ضدقارچ، ضدویروس و ضدعفونی‌کننده. همه‌ی این فواید به علت وجود آلیسین و تیوسولفینات در سیر است که به ازبین‌بردن باکتری‌های مولد جوش کمک می‌کند. سیر باعث کاهش التهاب و تورم شده و جریان خون را بهبود می‌بخشد. پوست بدن با کمک سیر، مواد مغذی بیشتری را دریافت می‌کند. بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده‌ی منظم از سیر، پوست را روشن‌تر می‌کند.

برای درمان جوش صورت با سیر روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه هر کدام از آن‌ها را می‌آوریم؛ اما قبل از هر چیز تأکید می‌کنیم که پوست افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین قبل از استفاده از هر روش خانگی برای درمان عارضه‌های پوستی، تست حساسیت انجام دهید. به این صورت که مقدار کمی از مواد را روی بخشی از پوست خود امتحان کنید. اگر دچار خارش یا سوزش یا قرمزی پوست نشدید، آن را روی صورت استفاده کنید. حتماً به محض احساس سوزش در پوست، بلافاصله و به‌سرعت صورت را با آب سرد بشویید.

استفاده از حبه های سیر برای درمان جوش صورت

روش های درمان جوش صورت با سیر

یکی از روش های درمان جوش صورت با سیر، ‌استفاده مستقیم از حبه های آن است. برای این کار به دو صورت می‌‌توانید عمل کنید. روش اول این است که حبه‌های سیر را همراه با آب یا غذا میل کنید. خاصیت ضدباکتریایی سیر باعث می‌شود سیستم گوارشی شما تصفیه شده و سموم بدنتان دفع شود. به این ترتیب مواد مغذی سالم به پوستتان می‌رسد و جوش به مرور زمان از بین می‌رود.

در روش دوم باید یک حبه سیر را برش بزنید و آن را مستقیم روی جوش قرار دهید. توجه داشته باشید که حتماً پس از گذشت چند دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید، درغیراین‌صورت با سوزش و خارش پوستتان مواجه می‌شوید. اگر حس می‌کنید که گذاشتن سیر به‌طور مستقیم روی پوست برایتان ناخوشایند است، آن را خرد کرده و با کمی آب یا گلاب مخلوط کنید و روی جوش بگذارید. پس از چند دقیقه با آب بشویید و به‌آرامی خشک کنید.

استفاده از آب سیر برای درمان جوش صورت

آب سی برای درمان جوش

یکی دیگر از روش هایی که در کنار استفاده از بهترین کرم ضد جوش استفاده می‌شود، استفاده از آب سیر است. برای این کار لازم است چند حبه سیر را رنده کنید. بگذارید چند دقیقه بماند. با یک صافی یا پارچه تمیز آب آن را بگیرید. کمی از آب آن را با کمک پنبه روی جوش قرار دهید. پس از چند دقیقه بشویید. از آب سیر برای مناطق کم پشت مو نیز می‌توانید استفاده کنید. این کار به رویش مو در آن ناحیه کمک شایانی می‌کند.

درمان جوش صورت با سیر و ماست

سیر و ماست

این کار را نیز به دو صورت خوراکی و موضعی می‌توانید انجام دهید. ۳ یا ۴ حبه سیر را رنده کرده و با دو قاشق ماست مخلوط کنید. می‌توانید یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید. از این مخلوط در سه شکل ماسک، پماد موضعی یا داروی خوراکی می‌توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید که این ترکیب بیشتر از چند دقیقه روی صورت شما باقی نماند.

درمان جوش صورت با سیر و عسل

ماسک سیر و عسل

این روش درمان جوش صورت با سیر و عسل برای درمان ریزش مو نیز مؤثر است. برای این کار مثل روش بالا آب ۳ تا ۴ حبه سیر را بگیرید و با یک قاشق عسل مخلوط کنید. همچنین می‌توانید ۱ قاشق چای‌خوری زردچوبه به این مخلوط اضافه کنید. زردچوبه به کاهش التهاب ناشی از جوش کمک می‌کند. مخلوط را روی جوش بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه با آب بشویید.

درمان جوش صورت با سیر و آلوئه ورا

سیر و آلوئه ورا

برای درست کردن این ماسک،‌ به ۲ تا ۳ حبه سیر نیاز دارید. سیرها را له کرده و با نصف فنجان آب مخلوط کنید و ۵ دقیقه کنار بگذارید. سپس ۱ قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید. ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمان خشک‌شدن روی صورت بگذارید. صورت را بشویید و به‌آرامی خشک کنید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

درمان جوش صورت با سیر و سرکه سیب

ماسک سیر و سرکه

برای درمان جوش صورت با سیر و سرکه لازم است ۵ حبه سیر را له کنید و ۱۰ دقیقه به آن استراحت دهید. بعد از این مدت با یک پارچه تمیز و نازک آب آن را بگیرید. سپس ۱ قاشق سرکه سیب و ۱ قاشق آب به آن اضافه کنید. مخلوط را به کمک پنبه روی جوش قرار دهید. بعد از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب بشویید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم به برخی روش های درمان جوش صورت با سیر بپردازیم. اگر به هر دلیل از این روش‌ها نتیجه نمی‌گیرید یا ترجیح می‌دهید از بهترین کرم ضد جوش استفاده کنید، خرید از فروشگاه اردمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی می‌توانید همه‌ی نیازهای خود را با ضمانت اصالت کالا تهیه کنید. اگر شما نیز در زمینه‌ی درمان جوش تجربه‌ای دارید، در بخش نظرات برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ها 9857بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه