تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

بررسی روش‌ های تشخیص و درمان جوش هورمونی در خانم ها

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
بررسی روش‌ های تشخیص و درمان جوش هورمونی در خانم ها

بهترین کرم ضد جوش در مقایسه با دیگر راه‌های درمان این عارضه، رایج‌تر و البته مؤثرتر است. نکته‌ای که در ابتدا باید به آن توجه کرد، علت بروز جوش است. جوش به دلایل مختلقی به شکل‌های متفاوتی روی پوست افراد ظاهر می‌شود. در این مقاله قصد داریم به‌طور اختصاصی به بررسی جوش هورمونی بپردازیم که عموماً خانم‌های ۲۰ تا ۴۰ ساله، این عارضه را در بازه‌های زمانی متفاوتی آن را تجربه می‌کنند. به همین دلیل برای آشنایی دقیق‌تر با این عارضه و پی بردن به روش های درمان جوش های هورمونی پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

جوش هورمونی چیست

جوش هورمونی چیست

برای آشنایی با روش های درمان جوش های هورمونی نیاز است که ابتدا بدانیم که این جوش ها چه هستند. همان‌گونه که از نام جوش هورمونی پیداست، این عارضه‌ی دردسرساز به دلیل تغییرات هورمونی در بدن ایجاد می‌شوند و کم‌ و‌ زیاد شدن هورمون‌های استروژن (estrogen) و پروژسترون (Progestrone)، در بدن خانم‌ها در دوران قاعدگی شرایط بروز جوش هورمونی را فراهم می‌کند. از طرف دیگر نسبت افزایش یا کاهش هر کدام از این هورمون‌ها، بر مقدار هورمون تستسترون (Testesterone) خانم‌ها نیز تأثیر می‌گذارد و در چنین مواقعی شاهد حضور و بروز جوش های هورمونی هستیم.

در کنار این‌ها، کورتیزول (Cortisol)، که با عنوان هورمون استرس نیز شناخته می‌شود بر هورمون‌های استروژن، پروژسترون و تستسترون تأثیر می‌گذارد. با این حساب استرس نیز یکی دیگر از دلایل ایجاد جوش های هورمونی است. تغییرات هورمون‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، افزایش ترشح چربی در پوست را به دنبال دارند و با جمع‌شدن چربی مازاد در منافذ پوست، مسیر این منافذ بسته می‌شود و زمینه ایجاد جوش هورمونی را فراهم می‌کند. با آگاهی به تفاوت میان جوش هورمونی و جوش‌ های معمولی، می‌توانید بهترین کرم ضد جوش را برای درمان این عارضه خریداری نمایید.

چطور بفهمیم که جوش هورمونی داریم

نشانه های جوش های هورمونی

برای درمان جوش های هورمونی ابتدا باید تشخیص دهید که آیا این جوش ها هورمونی هستند یا نه. چندین نشانه وجود دارد که جوش های شما هورمونی هستند. به گفته متخصصان پوست، اگر یک یا چند از این ۵ نشانه زیر را در خود دیدید به احتمال زیاد جوش شما هورمونی خواهد بود.

۱. سن بلوغ و بارداری

برای شما از رابطه مستقیم تغییرات هورمونی در خانم‌ها و ایجاد جوش ها گفتیم. با این حساب از آنجایی که هورمون‌های بدن خانم‌ها در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی فعالیت بیشتری دارد، احتمال ایجاد جوش های هورمونی نیز در این دوران افزایش می‌یابد. بسیاری از خانم‌ها در سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی باردار می‌شوند و از آنجایی که بارداری با تغییرات هورمونی توأم است، برای درمان جوش در این سن و سال باید حتماً سراغ بهترین کرم ضد جوش را بگیرید که دارای ترکیباتی مخصوص جوش هورمونی باشد.

۲. جوش در قسمت‌های چانه و خط فک

اگر در قسمت‌های چانه و خط فک شاهد جوش ها بودید، به احتمال زیاد این جوش ها، هورمونی هستند، جالب است بدانید غدد چربی بیشتر در قسمت‌هایی پایین صورت قرار گرفته‌اند و به همین دلیل نیز آکنه‌ های هورمونی عموماً در قسمت‌هایی پایین صورت ایجاد می‌شوند. این جوش ها ظاهری ملتهب و ورم کرده دارند و گاهی اوقات‌ حتی در ناحیه گردن نیز بروز پیدا می‌کنند.

۳. بروز جوش به‌طور ماهیانه

برای شما از ارتباط قاعدگی خانم‌ها با آکنه هورمونی گفتیم، در نتیجه بروز جوش ها در بازه‌ی زمانی نزدیکی با دوره قاعدگی، حکایت از جوش هورمونی دارد. از آنجایی که تغییرات هورمونی حتی پس از یائسگی نیز در بدن خانم‌ها ایجاد می‌شود، گاهی اوقات افراد یائسه در بازه‌های زمانی ماهانه آکنه های هورمونی را تجربه می‌کنند؛ اما احتمال ایجاد جوش در دوران یائسگی بسیار کمتر است. با این حساب افرادی که ماهانه آکنه را در یک قسمت مشخص از صورت تجربه می‌کنند، باید با خرید بهترین کرم ضد جوش، برای درمان جوش های هورمونی خود اقدام کنند.

۴. استرس شدید

برای شما گفتیم که کورتیزول هورمون استرس در بدن است و ترشح این هورمون بر عملکرد دیگر هورمون‌های بدن تأثیر می‌گذارد. به این ترتیب افرادی که استرس زیاد را تجربه می‌کنند، بیشتر در معرض بروز جوش هورمونی هستند.

۵. کیست های بسیار دردناک

این کیست‌ها دائماً در یک قسمت مشخص از پوست ایجاد می‌شوند و ازآنجایی‌که در لایه‌های عمیق پوست قرار گرفته‌‌اند، باید با مشورت پزشک مختصص از روش‌های کلینیکی کمک بگیرید.

روش های مؤثر برای جلوگیری از بروز جوش و درمان آن چیست

روش های مؤثر برای جلوگیری از بروز جوش و درمان آن

اکنون که با نشانه‌های تشخیص جوش هورمونی آشنا شدید، زمان آن فرارسیده که روش‌های درمان این نوع جوش را با شما در میان بگذاریم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرگونه روش‌ کلینیکی، ابتدا بهترین کرم ضد جوش را با توجه به نوع جوش های خود خریداری کنید و اگر پس از مدتی استفاده، آکنه های هورمونی از بین نرفت، برای درمان این عارضه با پزشک متخصص پوست مشورت نمایید.

  • استفاده از پاک کننده آرایش عالی

جمع‌شدن چربی در منافذ پوست، دلیل اصلی ایجاد جوش است. با خرید پاک کننده آرایش عالی و باکیفیت، چربی و آلودگی‌ها را از منافذ عمیق پوست بیرون بکشید. پیشنهاد می‌کنیم برای اثربخشی بیشتر، پاک کننده آرایشی با ترکیبات اسید سالیسیلیک (Acid Salicylic) یا گلیکولیک (Glycolic acid) و پروبایوتیک (Probiotic)، خریداری نمایید.

  • رتینوئید‌های موضعی

رتینوئید‌ها بهترین گزینه برای درمان جوش هورمونی متوسط شناخته می‌شوند. پزشکان متخصص پوست تأکید ویژه‌ای بر استفاده از رتینوئید‌های (Topical Retinoids) موضعی دارند. رتینوئید‌ها اثربخشی سودمندی در پاک کردن منافذ پوست از سلول های مرده دارند. در نتیجه در کنار خرید بهترین کرم ضد جوش، کرمی دارای رتینوئید خریداری کنید تا با لایه برداری و پاک‌ کردن منافذ پوست، در درازمدت جلوی ایجاد جوش های هورمونی گرفته شود. توجه داشته باشید که مصرف رتینوئید با دُوز زیاد، قرمزی و التهاب پوست را به دنبال دارد و استفاده از رتینوئید برای خانم‌های باردار قدغن است.

  • قرص های جلوگیری از بارداری

استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری و قطع مصرف این قرص‌ ها، احتمال التهاب‌های پوستی را برای خانم‌هایی با پوست حساس به دنبال دارد؛ اما این واکنش کاملاً طبیعی است و قرص‌های جلوگیری از بارداری اثربخشی مفیدی در کاهش احتمال جوش هورمونی دارند. در نتیجه به قرص های جلوگیری به‌ عنوان روشی برای مبارزه با جوش هورمونی می‌توانید اعتماد کنید به این شرط که قبل از مصرف این قرص‌ها، حتماً با پزشک مشورت نمایید.

  • دارو‌های آنتی اندروژن

اندروژن (Androgen)، هورمونی مردانه است که افزایش ترشح آن در بدن خانم‌ها، احتمال بروز جوش هورمونی را بیشتر می‌کند. مصرف این داروها نباید خودسرانه باشد. این داروها را حتماً زیر نظر پزشک متخصص مصرف کنید.

  • ایزوترتینوئین

ایزوترتینوئین (isotretinoin)، در‌ واقع نوعی ویتامین A است که ترشح مازاد غدد چربی را کنترل می‌کند. این دارو آثار جانبی مختلفی دارد و برای درمان جوش های وخیم تجویز می‌شود. در نتیجه ابتدا با خرید بهترین کرم ضد جوش، به فکر درمان این عارضه باشید و اگر دیگر روش‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم برای درمان جوش های هورمونی کفایت نکرد، برای استفاده ایزوتریتینوئین، نظر پزشک متخصص را جویا شوید.

امیدواریم مطالبی که برای درمان جوش های هورمونی و دلایل بروز این عارضه گفتیم برای شما مفید واقع شود. در همین راستا اگر تصمیم به خرید بهترین کرم ضد جوش دارید پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید و از میان محصولات مختلفی که برای شما آماده کرده‌ایم، هر آنچه که نیاز دارید را بخرید. در پایان خواندن مقاله‌ی «آیا درمان جوش با استفاده از بهترین کرم ضد جوش باز هم عوارض جانبی دارد؟» خالی از لطف نیست.

منبع: Self دیدگاه‌ها 9132بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه