تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

فرق تونر و محلول قابض منافذ پوست چیست؟ کدام را استفاده کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
فرق تونر و محلول قابض منافذ پوست چیست؟ کدام را استفاده کنیم؟

مدتی است که استفاده از تونر برای پا‌‌ک‌ کردن صورت طرفداران زیادی پیدا کرده. تونرها مواد آرایشی و آلودگی پوست را پاک می‌کنند. استفاده از آن‌ها نیز بسیار راحت است و قیمت مناسبی دارند. محبوبیت تونر باعث شد تا سلاطین دنیای آرایش و زیبایی، ویتامین‌ و مواد مغذی پوست را به این محصولات اضافه کنند. به لطف این شرایط، تونرهایی در بازار وجود دارد که در کنار پاک‌ کردن پوست، سلامت آن را به دنبال دارند. در این بین محلول‌‌های قابض منافذ پوست نیز به محصولی پرطرفدار در بین بانوان تبدیل شده‌اند. محبوبیت این محصولات به اندازه‌ای است که بانوان برای انتخاب میان بهترین روش تنگ‌ کردن منافذ پوست و تمیز کردن آن با مشکل روبه‌رو می‌شوند. در این مطلب به کاربرد تونر و محلول قابض منافذ پوست اشاره می‌کنیم. در ادامه نیز به فرق تونر و محصول قابض منافذ پوست می‌پردازیم.

تونر چیست؟

تونر چیست؟

همان‌گونه که اشاره کردیم، پاک‌کنندگی پوست، کاربرد اصلی تونر است. ترکیبات تمیزکننده تونرها به قسمت‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و آلودگی و باقیمانده مواد آرایش را از منافذ آن بیرون می‌کشد. به همین دلیل می‌توان گفت تونر با منافذ پوست کار دارد. سروکار داشتن تونر با منافذ پوست باعث شده تا بسیاری از این محصولات، ترکیباتی برای جمع‌کردن منافذ پوست داشته باشند. پوستی که منافذ آن تنگ شده، دیرتر آلوده می‌شود و اثری از آکنه و عارضه‌های پوستی در آن نخواهد بود. استفاده از تونر نیز بسیار راحت است. کافی است مقداری از آن را روی صورت بمالید تا آلودگی‌ها برطرف شود. سپس پوست را با آب بشویید و از چهره‌ای تمیز و زیبا لذت ببرید.

محلول قابض منافذ پوست چیست؟

محلول قابض منافذ پوست چیست

با توجه به توضیحاتی که دادیم، حتماً‌ متوجه شده‌اید تنگ‌شدن منافذ پوست، نه‌تنها جلوه زیبایی به صورت می‌دهد، بلکه جلوی تجمع آلودگی‌ها در منافذ را می‌گیرد. از طرف دیگر تنگ‌بودن منافذ پوست، جلوی ترشح چربی بیش‌ازحد در این منافذ را می‌گیرد. برای رسیدن به این هدف، محلو‌ل‌‌های قابض منافذ پوست روانه بازار شده‌اند. همان‌گونه که از نام این محلول‌ها پیداست، منافذ بازِ پوست را تنگ می‌کنند. محلول‌های قابض منافذ پوست بر پایه آب ساخته شده‌اند. این محلول را باید پس از پاک‌کردن صورت، روی پوست مالید. جالب اینجاست در این محلول‌ها نیز از ترکیبات پاک‌کننده استفاده می‌شود. به همین دلیل محلول قابض منافذ پوست همانند تونر، پوست را از چربی و آلودگی پاک می‌کند. جالب‌تر اینکه بیشتر محلول‌های قابض منافذ پوست برای پاک‌کردن چربی از الکل کمک می‌گیرند. وجود الکل در این محلول‌ها باعث خشک‌شدن پوست‌های حساس می‌شود.

از طرف دیگر تونرها عموماً با ترکیباتی ملایم روانه بازار می‌شوند که حساسیتی برای پوست ایجاد نمی‌کنند. در بیشتر موارد تونرها دارای ترکیبات آبرسان هستند. چنین تونرهایی نه‌تنها پوست را خشک نمی‌کنند، بلکه استفاده از آن‌ها آبرسانی تمام‌و‌کمال پوست را تضمین می‌کند.

فرق تونر و محلول قابض منافذ پوست

با توجه به توضیحاتی که دادیم، حتماً متوجه شده‌اید که تونر و محلول قابض منافذ پوست به لحاظ کاربرد، شباهت‌های زیادی با هم دارند. با این حال ممکن است استفاده از محلول قابض منافذ پوست، خشکی آن را به دنبال داشته باشد. در نتیجه می‌توان گفت نوع پوست شما اهمیت بسیاری در انتخاب تونر یا محلول قابض منافذ پوست دارد. به همین دلیل در ادامه استفاده از تونر یا محلول قابض منافذ پوست را برای پوست‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

تونر برای پوست‌ حساس، خشک و معمولی

روشی کارآمد برای استفاده از تونر

تونر، انتخاب مناسبی برای پوست‌های حساس، خشک و معمولی است. تونرها ترکیبات ملایم‌تری مانند گلیسیرین و گلیکولیک دارند. به لطف این ترکیبات، در کنار کنترل تولید چربی در پوست، رطوبت آن حفظ می‌شود.

تونر برای پوست چرب و ترکیبی از خشک و چرب

از آنجایی که پوست‌ چرب، چربی بیشتری تولید می‌کند، بسیاری از افراد محلول‌های قابض منافذ پوست را ترجیح می‌دهند. این محلول‌ها در کنار تنگ‌کردن منافذ پوست، جلوی تولید چربی اضافه را می‌گیرد. در نتیجه اگر پوستی چرب و مستعد به آکنه دارید، در انتخاب محلول قابض منافذ پوست شک نکنید. ناگفته نماند الکل موجود در این محصولات ممکن است پوست شما را در درازمدت بیش‌ا‌ز‌حد خشک کند. به این نکته نیز توجه داشته باشید محلول‌های قابض منافذ پوست در بازار با ترکیبات ملایم وجود دارد. استفاده از چنین محصولاتی گزینه مناسبی برای پوست‌های ترکیبی به حساب می‌آید.

سخن پایانی

در مجموع باید گفت راز چهره‌ای شاداب و زیبا در استمرار استفاده از محصولات رسیدگی به پوست نهفته است. با توجه به توضیحاتی که از فرق تونر و محلول قابض منافذ پوست دادیم، محصولی مناسبِ پوست خود انتخاب کنید. سپس در استفاده از این محصول استمرار داشته باشید تا پس از مدتی منافذ پوست شما تنگ‌شده و خبری از چربی‌ بیش‌ازحد در آن نباشد. اگر برای خرید بهترین تونر یا تنگ کننده منافذ پرسشی داشتید، می‌توانید از کارشناسان فروشگاه اینترنتی اردمی راهنمایی بگیرید. ضمن اینکه در این فروشگاه بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب موجود است. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم همراهان ما نیز تجربه‌های سودمندی برای استفاده از تونر و محلول‌های قابض منافذ پوست دارند، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان این مجله آموزشی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 5500بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه