۳۰۰هزارتومان بُن تخفیف در حساب کاربری شما شارژ شد! مهلت استفاده: از ۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت به مناسبت روز دختر

لوازم آرایشی و بهداشتی که در مسافرت باید همراه داشته باشید

زمان تقریبی مطالعه: ۹ دقیقه
لوازم آرایشی و بهداشتی که در مسافرت باید همراه داشته باشید

اگر آهنگ سفر دارید و می‌خواهید چند روزی را خارج از شهر باشید در کنار وسایلی که برای سفر آماده می‌کنید بهتر است کیف آرایشی مسافرتی را هم برای خود در نظر بگیرید.

در کیف آرایشی مسافرتی علاوه بر لوازم آرایشی روزانه که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید تعدادی لوازم آرایشی و بهداشتی دیگر که ویژگی محافظتی دارند و برای محیط‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرند را هم باید بگنجانید.

اگر می‌خواهید برای انتخاب محصولات آرایشی مورد نیازتان سردرگم نشوید در ادامه با ما باشید تا به راحتی بتوانید کیف آرایشی خود را ببندید و مطمئن باشید چیزی از قلم نیفتاده است.

بیشتر ببینید: ترفندهایی برای آرایش در سفر

  • لوازم بهداشتی مورد نیاز در سفر

۱- کرم ضد آفتاب

اولین چیزی که در فضای باز به میزان زیادی وجود دارد نور خورشید است. تابش نور خورشید به همان اندازه که می‌تواند فرح‌بخش باشد مضر هم هست. بنابراین برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید، به کرم ضد‌آفتاب نیاز دارید. امروزه کرم‌های آرایشی هم دارای SPF مناسب برای محافظت از پوست در برابر تابش آفتاب هستند. توجه داشته باشید کرم‌هایی که تهیه می‌کنید حداقل SPF 50 داشته باشند تا پوشش مناسب برای محافظت در برابر نور خورشید را دارا باشند.

۲- لوسیون پاک کننده آرایش

لوسیون پاک کننده آرایش

زمانی که از از مواد آرایشی زیادی روی صورت خود استفاده می‌کنید باید به فکر پاک کردن آرایش هم باشید. برای پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست خود حتما لوسیون یا لیف پاک کننده آرایشی را به همراه داشته باشید.

به همان اندازه که مواد آرایشی بهداشتی، از پوست در برابر عوامل طبیعی محافظت می‌کنند به همان مقدار هم ماندن بیش‌از‌حد آن‌‌ها روی پوست، اثرات مضر دارند. تقریبا هر ۶ ساعت آرایش خود را به صورت کامل پاک کنید و مجدد آرایش کنید تا علاوه بر داشتن آرایشی تازه پوست شما نفسی تازه کند.

۳- کرم مرطوب کننده

شاید به همراه داشتن کرم مرطوب کننده خیلی ضروری به نظر نرسد اما واقعیت این است که کرم مرطوب کننده از همه مهمتر است، زیرا قبل از آرایش و بعد از پاک کردن آرایش، پوست باید مرطوب نگه داشته شود تا از ایجاد هرگونه چین‌و‌چروک احتمالی روی پوست جلوگیری کند.

۴- شامپو کوچک

شامپو کوچک

شکی نیست خرمن گیسوان شما از مهمترین عواملی هستند که تاثیر فراوانی در نشان دادن زیبایی دارند. برای این‌که موهایی خوش‌حالت و زیبا داشته باشید بهتر است شامپویی را مصرف کنید که قبلا امتحانش را پس داده است و شما از کیفیت آن راضی هستید.

اگر برایتان مقدور است و مشکل فضا ندارید خودتان را به زحمت نیندازید و همان شامپویی که در حمام دارید را بشویید و در ساک سفر خود بگذارید؛ در غیر این‌صورت همان نوع شامپو را در اندازه کوچک‌تر تهیه کنید و نگران گنجاندن آن در ساک سفرتان نباشید.

۵- لوسیون بدن

اگر قصد سفر به مناطقی را دارید که می‌توانید آفتاب بگیرید و برنزه کنید یا به کنار ساحل می‌روید، حتما لوسیون بدن به همراه داشته باشید. برای تهیه لوسیون بدن محصولی را انتخاب کنید که دارای SPF باشد و از پوست شما در برابر تابش آفتاب محافظت کند.

لوسیون‌ها از جمله مواد آرایشی و بهداشتی هستند که برای مصارف گوناگون طراحی شده‌اند؛ از لوسیون قبل و بعد حمام گرفته تا لوسیون‌های با مصرف روزانه. در انتخاب نوع لوسیون دقت کنید تا محصولی برحسب نیاز خود تهیه کنید.

اگر پوستی خشک و حساس دارید پیشنهاد می‌کنیم لوسیون روزانه را هم تهیه کنید. البته اکثر شرکت‌های آرایشی، لوسیون‌های روزانه را با درصدهای مختلف SPF تهیه می‌کنند تا کار را برای مصرف کننده راحت کرده باشند.

  • لوازم آرایشی سفری

۱- کرم پودر یا پنکک

این قلم از لوازم آرایشی برای سفر کاملا انتخابی است و اگر اهل آرایش غلیظ هستید، همراه داشتن یک کرم پودر یا پنکک فشرده لازم به نظر می‌رسد. اما اگر به فکر جاگیری آن هستید، می‌توانید یک ضدآفتاب رنگی را جایگزین کرم‌های آرایشی کنید؛ در این صورت، با یک تیر دو نشان زده‌اید.

۲- ریمل چشم

ریمل چشم

برای بانوان داشتن چشم‌هایی جذاب همیشه مهم بوده و هست که حتی در سفر هم نمی‌توان از آن‌ها صرف‌نظر کرد. پیشنهاد می‌کنیم حتما ریملی که همیشه از آن استفاده می‌کنید و چشم‌های شما با آن سازگاری دارد را به همراه داشته باشید تا دیگر نگران این نباشید که آیا به اصطلاح ریمل جدید به چشمان شما می‌افتد یا خیر.

البته یک مسئله دیگر برای انتخاب ریمل را هم باید در نظر بگیرید، بهتر است ریملی ضد‌آب انتخاب کنید که با خیالی آسوده تن به دریا بسپارید و نگران خراب شدن آرایش چشمان‌ زیبای خود نباشید.

۳- سایه یا خط چشم

بسیاری از بانوان زیبارو عادت دارند از خط چشم و سایه در کنار هم استفاده کنند، اما پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن کیف آرایشی سبک‌تر تنها از یکی استفاده کنید یا اینکه خط چشم‌هایی را در کیف آرایش خود قرار دهید که بتوانید به جای سایه هم از آن استفاده کنید. اگر هم علاقه زیادی به استفاده از سایه دارید، بهتر است سایه‌هایی را انتخاب کنید که در ابعاد کوچک طراحی شده‌اند و فضای زیادی اشغال نمی‌کنند.

از سایه‌هایی با تن رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای و صورتی می‌توان برای آرایش لب و گونه‌ها کمک گرفت.

۴- بالم لب

یکی از حساس‌ترین اعضای صورت، لب‌‌ها هستند. درست است که شما از رژ لب‌های گوناگون استفاده می‌کنید اما هیچ کدام از آن‌ها نمی‌توانند از لب‌های لعل شما در برابر تابش نور خورشید محافظت کنند. پیشنهاد ما به شما این است که بالم لب را تهیه کنید و مطمئن باشید لب‌های شما در برابر نور آفتاب به‌صورت کامل محافظت می‌شوند. بالم لب مانند کرم ضدآفتاب می‌تواند اشعه مضر نور خورشید را بگیرد و از لب‌های شما محافظت کند.

۵- رژلب یا مداد لب

رژلب یا مداد لب

پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن کیف آرایشی سبکتر، به جای چند رژلب مختلف با رنگ‌های متفاوت، چند خط لب را با خود به همراه داشته باشید. استفاده از مداد لب بعد از بالم لب پیشنهاد دیگری است که در کنار حفظ سلامت لب‌ها، به زیبایی آرایش‌شان کرده‌اید.

به این نکته هم توجه داشته باشید در صورت همراه داشتن رژلب جامد، به شرایط نگهداری از آن‌ها دقت کنید و آن‌ها را در معرض گرما قرار ندهید تا فرم خود را عوض نکند.

۶- رژگونه

برای کامل شدن آرایش صورت، به رژگونه نیاز دارید. بهتر است رژگونه‌ای را انتخاب کنید که ترکیبی از چند رنگ باشد تا آرایشی طبیعی‌تر داشته باشید. نکته دیگر اینکه رژگونه‌های فشرده یا به اصلاح سنگی انتخاب کنید که در اثر ضربه احتمالی، به سرعت نشکنند و پودر نشوند.

۷- ریمل یا مداد ابرو

مثالی هست که می‌گوید ابرو قاب چهره است. پس، از آرایش و رسیدگی به آن‌ها فراموش نکنید. این‌که ریمل ابرو استفاده می‌کنید یا مداد ابرو، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. فقط نکته مهم در انتخاب آن این است که ریمل یا مدادی را انتخاب کنید که ضدآب باشد تا دغدغه رفتن به استخر یا دریا را نداشته باشید.

لوازم شخصی

اینجا منظورمان از لوازم شخصی علاوه بر لوازمی که برای هر خانمی به همراه داشتن آن‌ها ضروری است، شامل لوازمی می‌شود که مختص هر فرد است.

۱- آینه

آینه

این مورد نیازی به شرح ندارد، فقط آینه‌ای که با خود همراه می‌برید سایز متوسط رو به کوچکی داشته باشد تا در کنار فضای کمی که می‌گیرد، قابل استفاده برای آرایش صورت و مو (خانم‌ها و آقایان) باشد.

۲- اقلام درمانی

اگر پماد یا محلول خاصی برای جوش صورت خود استفاده می‌کنید یا کرم خاصی را دکتر برای شما تجویز کرده است حتما آن را به‌همراه داشته باشید.

گمان نکنید این چند روزی که در سفر هستید اتفاق خاصی نمی‌افتد و شما نیازی به مصرف آن‌ها ندارید، دقیقا برعکس، در سفر به دلیل تغییرات آب‌و‌هوایی پوست شما نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

توجه: کرم دور چشم خود را حتما همراه خود ببرید. در ایام سفر چشمان شما بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به مراقبت دارد.

۳- سشوار مسافرتی

ایام نوروز هوا هنوز آن‌قدر گرم نشده است که بعد از حمام نیازی به سشوار برای خشک کردن موها نباشد از طرفی حالت دادن به موها تنها با سشوار امکان‌پذیر است. پس حتما سعی کنید سشواری مسافرتی به همراه داشته باشید تا علاوه بر خشک کردن موها بتوانید آن‌ها را هم حالت بدهید و همیشه یکنواخت نباشید.

البته کارایی سشوار به همین‌جا ختم نمی‌شود اگر لباستان را شسته‌اید و هنوز خشک نشده است می‌توانید در یک چشم‌به‌هم زدن آن را با سشوار خشک کرده و استفاده کنید. حتی برای راه‌اندازی باربیکیو هم می‌توانید از سشوار کمک بگیرید.

۳- برس حالت دهنده مو

برس حالت دهنده مو

از موهای خود در سفر غافل نشوید. نیازی به تهیه برس یا وسیله خاصی برای حالت دادن موهایتان در سفر نیست، فقط به یاد داشته باشید بُرسی را انتخاب کنید که کمترین فضا را اشغال کند. می‌توانید همان برسی که هر روز استفاده می‌کنید را انتخاب کنید. حتی می‌توانید موپیچ مورد علاقه‌تان را بردارید. انتخاب آن کاملا به شما بستگی دارد، مهم این است که از موهای خود و زیبایی آن‌ها غافل نشوید.

۴- عطر و ادکلن

همراه داشتن عطر و ادکلن همیشه توصیه می‌شود و هیچ بهانه‌ای برای کنار گذاشتن آن قابل قبول نیست.

اگر خیلی نگران جا گیر بودن آن هستید، بهتر است عطر و ادکلنی متناسب با فصل و نوع سفر خود انتخاب کنید که حجم کمتری داشته باشد. از طرف دیگر استفاده از عطرهای جیبی، پیشنهاد مناسب دیگری برای سفر است.

کیف آرایشی مسافرتی

کیف آرایشی مسافرتی

حالا که تمامی لوازم مورد نیاز را جمع‌آوری کردید آن‌ها را در کیفی مناسب جای دهید. کیفی را انتخاب کنید که خیلی بزرگ نباشد از طرفی آن‌قدر هم کوچک نباشد که لوازمتان با فشار در آن جای گیرند. سعی کنید کیفی را انتخاب کنید که دسته‌ای کوچک برای حمل آسان داشته باشد و در کنار سایر وسایل به راحتی بتوانید آن را در دست بگیرید و نگران افتادن آن نباشید.

در این قسمت به پایان فهرست مهمترین لوازمی که باید در سفر به همراه داشته باشید رسیدیم. یک کیف آرایشی با این محتویات آماده کنید و مطمئن باشید در سفر هرگز نیازی به خرید لوازم آرایش پیدا نخواهید کرد و همیشه آراسته و مرتب خواهید بود.

دیدگاه‌ها 6168بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه