تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

لوازم آرایشی که نباید آن‌ها را به اطرافیان خود قرض دهید

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
لوازم آرایشی که نباید آن‌ها را به اطرافیان خود قرض دهید

کمتر کسی را سراغ داریم که مسواک خود را به دیگران بدهد یا از مسواک دیگران استفاده کند، این امر برای حوله و سایر لوازم‌های شخصی مانند تیغ‌اصلاح نیز رعایت می‌شود، اما استفاده از لوازم‌ آرایشی دیگران آنگونه که باید و شاید جدی گرفته نمی‌شود و شاهد هستیم که بانوان زیبارو به‌راحتی، رژلب یا ریمل خود را به دوستانشان قرض می‌دهند یا اینکه برای تنوع هم که شده از لوازم آرایشی دوستان و آشنایان خود استفاده می‌کنند.

ممکن است در نگاه اول پاسخ نه برای افرادی که قصد استفاده از لوازم آرایش شما را دارند سخت و دشوار باشد، اما بله گفتن در این موارد، هزار و یک دردسر را به دنبال خواهد داشت.

به احتمال زیاد ضرب‌المثل «یک نه و صد آسان» به گوش شما هم خورده است، این ضرب‌المثل در خصوص استفاده دیگران از لوازم‌های آرایشی شما کاملا مصداق دارد. به این ترتیب با گفتن یک نه، ظاهر زیبا و جسم سالم خود را از هزار و یک دردسر محفوظ نگه‌ خواهید داشت. در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به لوازم آرایشی که نباید برای یک بار هم که شده آنها را به دوستان و آشنایان خود قرض دهید.

برس، ابر و قلم‌های آرایشیبرس، ابر و قلم‌های آرایشی:

هر ابزار آرایشی که در تماس مستقیم با پوست نازنین صورت شما باشد می‌تواند به انتقال بیماری‌ها کمک کند.

این امر برای چشم‌ها و لب‌های لعل شما نیز صحت دارد.

حتی فرمژه، برق و خط لب و سایر ابزاری که برای ترکیب کردن آرایش به کار می‌روند نیز می‌توانند بیماری‌ و عفونت‌های مختلفی را به چهره سیمین شما منتقل کنند.

ابزارهای مانیکور و پدیکور ناخن:

قرض دادن ناخن‌گیر، سوهان ناخن و سایر ابزارهای رسیدگی به ناخن‌ها ممکن است در نگاه اول چندان خطرناک به‌نظر نرسد، اما اگر در حین مانیکور یا پدیکور ناخن‌ها، پوست انگشتان بریده شد، احتمال می‌رود عفونت‌ از این طریق به ابزار پدیکور و مانیکور ناخن منتقل شود و به‌همین راحتی در معرض عفونت‌های مختلف قرار بگیرید.

 

 

برس موبرس مو:

برای شانه کردن گیسوان کمند خود از برس و شانه دوستانتان استفاده نکنید.

ابزارهای آرایشی موهای خود را نیز به دیگران قرض ندهید.

این کار به راحتی تارهای مو و پوست‌ سر شما را در معرض بیماری‌های قارچی قرار می‌دهد.

 

لوازم آرایش چشملوازم آرایش چشم:

شما بهتر از ما از اهمیت حفظ سلامتی چشم‌ها باخبر هستید.

خط‌چشم، ریمل و حتی سایه‌چشم خود را به دیگران قرض ندهید، این کار باعث می‌شود تا باکتری‌های مختلفی به چشم شما راه پیدا کنند.

ویروس و باکتری‌ها با چشم مسلح دیده نمی‌شوند اما اگر آنها را دست‌کم بگیرید، چشمان زیبای شما به راحتی در معرض بیماری‌هایی زیادی مانند سرخ‌چشمی قرار می‌گیرند.

لوسیون‌های مرطوب کنندهلوسیون‌های مرطوب‌کننده:

در بیشتر اوقات کرم‌های مرطوب‌کننده را با دست‌های خود بر روی سطح پوست می‌مالیم، لازم است بدانید حتی اگر فردی که از کرم مرطوب‌کننده شما استفاده می‌کند، دست‌های خود را چندین بار هم شسته باشد، باز هم احتمال انتقال باکتری از دستان وی به کرم و سپس از کرم به دست‌های شما ممکن است. از آنجایی که کرم‌های مرطوب‌کننده را به تمامی قسمت‌های دست و صورت می‌زنید، حتما توصیه می‌کنیم این لوسیون‌ها را به دیگران قرض ندهید و از کرم‌های مرطوب‌کننده سایر افراد نیز استفاده نکنید.

 

لوازم حماملوازم حمام:

حتما برای شما هم پیش آمده که شب را در منزل دوست یا فامیل خود سپری کرده باشید و سر صبح هوس یک دوش آب گرم به‌سر شما زده باشد. اما این دوش آب گرم ممکن است برای شما گران‌ تمام شود، چرا که استفاده از صابون و سایر شوینده‌های حمام نیز می‌تواند بیماری‌های مختلفی را به شما منتقل کند.

اگر هم خدای ناکرده از تیغ در حمام استفاده کنید، ضریب احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلفی را در بدن خود به میزان بسیار بالایی افزایش داده‌اید.

برس‌های پاک‌کننده صورتبرس‌های پاک‌کننده صورت:

اگر دوست شما قصد داشت از برس‌ پاک‌کردن صورت شما استفاده کند، به هر نحوی که صلاح می‌دانید جلوی ایشان را بگیرید، چرا که باکتری‌های مختلفی از راه پوست یک فرد به پوست سایرین انتقال پیدا می‌کند. به این ترتیب هرگز برس پاک‌کننده صورت خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

اگر شما هم تجربه‌ یا خاطره‌ای جالب از قرض دادن لوازم آرایش خود به دیگران سراغ دارید، این موارد را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Makeup دیدگاه‌ها 3022بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه