تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

نتایج احتمالی پاکسازی صورت با روغن پاک‌کننده آرایش

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
نتایج احتمالی پاکسازی صورت با روغن پاک‌کننده آرایش

حتما این قانون را شنیده‌اید: «پیش از رفتن به تختخواب، باید صورت خود را با آب و صابون بشویید»؛ اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که استفاده از صابون کاملا اختیاری است؛ این بررسی‌ها، استفاده از محصولاتی نظیر «روغن پاک‌کننده آرایش» یا «محلول پاک‌کننده» را ترویج می‌کنند. در این مقاله، هشت موردی را مطرح خواهیم کرد که به شرط استفاده نکردن از صابون و جایگزینی آن با روغن پاک‌کننده آرایش ممکن است برای پوست شما اتفاق افتد:

۱- ممکن است جوش کمتری بزنید:

بله، حقیقت دارد که تمیز کردن بیش از حد صورت (به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر در برابر آکنه)، باعث جوش زدن بیشتر می‌شود. تلاش شما برای مبارزه با باکتری‌ها بوسیله صابون، می‌تواند باعث ایجاد ترک در پوست شده که در نهایت، صورت برای جبران آن ترک و خشکی، چربی بیشتری تولید خواهد کرد. استفاده از این محصولات باعث می‌شود توازن میان خشکی و چربی پوست حفظ شود؛ زیرا بدون ایجاد التهاب، صورت را هم تمیز و هم مرطوب می‌کنند.

۲- سرانجام، نیازی به استفاده از مرطوب‌کننده ندارید:

یکی از بهترین ویژگی‌های روغن پاک‌کننده آرایش (یا گلاب و غیره) خاصیت آب‌رسانی آن است. هم‌زمان با متعادل شدن میزان چربی پوست به مرور زمان، می‌توانید به طور کلی کرم‌ مرطوب‌کننده را کنار بگذارید (فقط استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید).

۳- می‌توانید شیر پاک‌کن خود را نیز کنار بگذارید:

روغن پاک‌کننده آرایش، سریع‌ترین ابزار برای پاک کردن بقایای محصولات آرایشی، از خط چشم گرفته تا رژ لب، است. تنها کافی است روغن را به صورت خود زده و آرایش خود را پاک کنید.

۴- بافت پوست شما می‌تواند تغییر کند:

لایه‌برداری، بسیار مهم است. هنگامی که صورت خود را با شوینده مناسب نشویید، یک لایه سلول‌های مرده پوست روی سطح پوست باقی می‌ماند. اگر به استفاده از روغن روی آورده‌اید، نیازمند دوبار لایه‌برداری در طول هفته هستید.

۵- دوستانتان از صورت باطراوت شما تعریف خواهند کرد:

روغن‌های پاک‌کننده آرایش (که حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان بوده و خواص ضد التهابی نیز دارند) باعث بازگردانی رطوبت به صورت می‌شوند.

۶- پاک کردن صورت ممکن است 5 تا 10 دقیقه بیشتر طول بکشد:

هنگامی که به صورت خود روغن می‌زنید حتما باید از مرطوب بودن پوست خود اطمینان حاصل کنید تا از حداکثر مزایا بهره ببرید. هنگامی که آن را روی پوست خود ماساژ می‌دهید، بهتر است 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا منافذ پوست را کاملا پاک کند.

۷- باید چند هفته به پوست خود مهلت دهید:

پیش از آنکه کاملا به استفاده از روغن روی آورید اندکی از آن را روی صورت خود امتحان کنید؛ به ویژه اگر پوست حساسی دارید اما صبور باشید. باید به پوست خود فرصتی جهت سم‌زدایی و سازگار شدن با محصولات جدید را بدهید.

۸- پاک کردن صورت، حسی هم‌چون اسپا به شما می‌دهد:

مخصوصا که می‌توانید از روغن‌های معطری همچون اسطوخودوس یا نعناع استفاده کنید.

در پایان اگر تمایل دارید تا در مورد روش‌های خانگی ساخت پاک کننده آرایش نیز اطلاعاتی کسب نمائید کلیک کنید.

منبع: Purewow دیدگاه‌ها 2527بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سلام خسته نباشید .بسیار عالی بود .

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه