تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

قوانین طلایی شستن صورت

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
قوانین طلایی شستن صورت

برای اکثر بانوان پیش آمده که پس از یک روز بسیار خسته‌کننده یا در طول ماه‌های سرد زمستانی بدون این‌که آرایش خود را پاک کنند، خوابیده‌اند.

مهم‌ترین بخش روند هرروزه مراقبت از پوست و زیبایی که باید بیش از هر چیز دیگری به آن عمل کنیم، شستن صورت است. شستن آرایش و آلودگی‌های روزانه، سریع‌ترین روش برای داشتن پوستی زیبا و درخشان است.

بنابراین در این مقاله از متخصصین پوست و آرایشگران کمک گرفته شده تا این قوانین طلایی را گردآوری نمایند.

دو بار در روز صورت خود را بشویید

thinkstockphotos-784307093متخصصان توصیه می‌کنند همچون مسواک زدن دندان‌ها، پوست خود را نیز دوبار در روز بشویید. شستن صورت در هنگام صبح باعث می‌شود پوست برای روز پیش‌رو آماده شود و شستن صورت در شب باعث زدودن آرایش، کثیفی و آلودگی‌هایی می‌شود که در طول روز روی پوست جمع شده‌اند. متخصصین پوست توصیه می‌کنند که پس از ورزش کردن یا تعرق زیاد، بهتر است صورت خود را بشویید.

اما مراقب باشید پوست خود را به شکل افراطی نشویید؛ چرا که ممکن است در پوست‌های خشک به افزایش تولید چربی و ایجاد چین و چروک منجر شود. بنابراین، افرادی که پوستی خشک دارند باید تنها در هنگام شب پوست خود را پاک‌سازی نمایند.

از صابون استفاده نکنید

صابوناکثر صابون‌ها قلیایی بوده و باعث از بین بردن چربی پوست می‌شوند. صابون در واقع می‌تواند به پوست شما آسیب برساند.

در عوض، یک شوینده ملایم صورت را انتخاب نمایید که حاوی عطر یا پاربن نباشد. اگر پوست شما خشک است، به دنبال شوینده‌‌هایی باشید که حاوی مواد نرم‌کننده مانند «شی باتر» (کره شی) باشد و اگر پوست شما چرب است، از فوم شستشوی مخصوص پوست‌های چرب استفاده نمایید.

از لیف‌های پنبه‌ای استفاده کنید

felanell 0اینکه صورت خود را فقط با دستهایتان بشویید کافی نیست؛ برای اینکه کاملا پوست را تمیز کنید و آلودگی‌ها را از آن بزدایید باید از یک لیف پنبه‌ای استفاده کنید.

متخصصین زیبایی توصیه می‌کنند: «لیف را در طول شستشوی صورت چندین بار بشوئید. اگر صورت کاملا تمیز نشد، دوباره از پاک‌کننده استفاده نمایید. در این صورت، پوست شما درخشندگی بیشتری خواهد یافت و مراقبت‌های بعدی از پوستتان بهتر عمل خواهد نمود. در نتیجه، کاهش قابل توجهی در لکه‌ها، تیرگی و خشکی پوست خود تجربه خواهید نمود.»

حدودا 30 ثانیه پوست خود را بشویید تا شوینده کاملا در پوست شما حل شده و جادوی خود را نمایان سازد.

از آب گرم (و نه داغ) استفاده نمایید

lukewarm0.یکی از بزرگترین افسانه‌ها در باب مراقبت از پوست این است که آب داغ منافذ پوست را در طول پاک‌سازی باز می‌کند درحالی‌که آب سرد آن‌ها را می‌بندد. منافذ پوست در واقع باز و بسته نمی‌شوند و استفاده از آب داغ می‌تواند به سطح پوست صدمه بزند و باعث ایجاد ناراحتی‌هایی همچون قرمزی یا روزاسه شود.

یک متخصص زیبایی تنها استفاده از آب ولرم را در زمان شستن صورت پیشنهاد می‌کند. وی می‌گوید: «شستن صورت با آب داغ باعث خشک شدن و آسیب پوست می‌شود، بنابراین بهتر است شستشوی صورت را با آب ولرم آغاز نمایید. این کار، هم کمی از آلودگی را از بین می‌برد و هم باعث تسکین پوست صورت می‌شود. در طول شستشو، همچنان از آب ولرم استفاده نمایید.»

بخار هم می‌تواند برای پوست مفید باشد چرا که منافذ پوست را از شر چربی اضافی خلاص می‌کند.

صورت خود را خشک کنید

خشک کردن پوستزمانی که شستن صورت را تکمیل نمودید، به آرامی پوست صورت را با استفاده از یک حوله تمیز خشک نمایید. مراقب باشید حوله را روی صورت خود نکشید چرا که باعث کشیده شدن پوست و ایجاد چین و چروک می‌گردد.

اگر بعد از شستن صورت از مرطوب‌کننده یا سرم استفاده می‌کنید، مطمئن شوید صورت را کامل خشک نکنید. یک متخصص پوست اظهار می‌کند: «بهترین زمان برای استفاده از مرطوب‌کننده، پس از دوش گرفتن یا حمام کردن است که پوست هنوز مرطوب است.»

در حد اعتدال لایه‌برداری نمایید

exfoliate 0اضافه کردن یک لایه‌برداری منظم در برنامه روزمره شستشوی صورت می‌تواند مفید باشد.

همانطور که پوست خشک‌تر می‌شود، سلول‌های مرده پوست نیز افزایش می‌یابند. توصیه می‌شود پوست صورت را یک یا دو بار در هفته لایه‌برداری کنید.

می‌توانید با کمک اسکراب، به آرامی صورت را لایه‌برداری نمایید یا برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، از برس‌های مخصوص کمک بگیرید.

منبع: Stylist دیدگاه‌ها 7028بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه