تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

صابون سبز چیست و چه خواصی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
صابون سبز چیست و چه خواصی دارد؟

صابون گیاهی که از آن با نام صابون سبز نیز یاد می‌شود، نوعی صابون است که بدون استفاده از چربی حیوانی تولید می‌شود. در ترکیبات صابون سبز، از روغن گیاهان و به‌خصوص روغن زیتون استفاده شده است.

از آنجایی که این صابون ترکیبات گیاهی دارد، در تاتو پوست نیز استفاده می‌شود. صابون سبز حاوی اِتانول بسیار کمی است و در نتیجه به لحاظ پزشکی، صابون بی‌خطری به حساب می‌آید. نام‌گذاری این صابون نیز به دلیل رنگ زرد مایل به سبز آن بوده است. رنگ این صابون کاملا طبیعی است و به دلیل دارا بودن روغن گیاهان و گلیسیرین، ته مایه رنگ سبز دارد.

فواید استفاده از صابون گیاهی

فواید استفاده از صابون گیاهیساختار طبیعی صابون سبز باعث شده تا استفاده از این صابون، به التهاب پوستی منجر نشود. صابون سبز به لحاظ زیست محیطی نیز ساختاری زیست-تخریب‌پذیر دارد و به محیط زیست ضرری وارد نمی‌کند؛ این امر هم یکی دیگر از دلایل انتخاب نام صابون سبز برای این نوع صابون است.

صابون سبز، در کنار پاک و تمیز کردن سطح پوست، به نرم‌شدن آن نیز کمک می‌کند و در نتیجه استفاده از آن برای افرادی که دچار اختلالات پوستی هستند توصیه می‌شود. همان‌گونه که اشاره شد، صابون سبز در تاتو نیز زیاد کاربرد دارد. استفاده از صابون سبز پس از تاتو یا سایر کارهایی که به آزردن پوست منجر می‌شود، باعث خواهد شد پوست تسکین پیدا کند. حُسن صابون سبز در این است که برخلاف سایر صابون‌ها، سطح پوست را خشک نمی‌کند.

ترکیبات صابون گیاهی

ترکیبات صابون گیاهیچنان‌چه پیشتر اشاره شد، در ساختار صابون سبز، بیشتر از روغن‌های گیاهی و روغن زیتون استفاده می‌شود. البته بعضی از سازندگان، در ساخت این صابون از روغن نارگیل و روغن جوجوبا نیز استفاده می‌کنند. صابون سبز برای شست‌وشوی دست نیز گزینه بسیار مناسبی است، این نوع صابون‌ها، پوست دست را خشک نمی‌کنند.

صابون گیاهی، صابون‌های ایمن و بی‌خطری هستند. در این صابون‌ها از اسانس‌های روغنی استفاده می‌شود و در نتیجه به دلیل خاصیت تسکین‌دهندگی که دارند، برای رایحه‌درمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در فرآیند ساخت بیشتر صابون‌‌های صنعتی، گلیسیرین حذف می‌شود و به همین دلیل، در صابون گیاهی شاهد خاصیت نرم‌کنندگی بیشتری هستیم.

این روزها صابون سبز طرفداران زیادی دارد و از مراکز بهداشتی معتبر می‌توان این‌گونه صابون‌ها را خریداری کرد. لازم به ذکر است به دلیل طبیعی بودن این گونه صابون‌ها، امکان ساخت دستی آنها نیز وجود دارد، اما توصیه می‌شود این صابون‌ها را به صورت آماده از بازار خریداری کنید.

همان‌گونه که اشاره شد، صابون سبز ویژگی‌های زیادی برای سلامت پوست دارد و یکی از رازهای برخورداری از پوست سالم و زیبا است، با این حساب اگر شما هم تاکنون تجربه‌ مفیدی در استفاده از صابون سبز دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 11127بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه